Blodpudding till middag



Ikväll blir det blodpudding till middag. Otroligt gott tycker jag! Verkar som fler och fler tycker detta är jättegott. Jag menar, ibland får man ju faktiskt bortse från att det är blod... kom igen, man äter ju kött och annat nästan dagligen (förutom vegetarianer osv såklart). Så egentligen förstår jag inte varför detta skulle vara äckligare än något annat från djuret? Äsch. Gott är det i alla fall! Typiskt bara att jag skulle klicka mig in på Aftonbladet (vilket jag inte borde) och läsa att blodpudding innehåller MASSA socker som är ETT HOT mot vår hälsa. Dra åt helvete säger jag bara. Aftonbladet är ätstört. Fixerar sig på enskilda livsmedel och pekar ut det som anledningen till fetman i världen. Lite väl kanske? Eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: louise

blodpudding är URGOTT! :D och enligt aftonbladet får man ju inte äta någonting så det ska man bara strunta i! ät o njut! kramar<3

2009-01-19 @ 16:49:42
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: camilla

det är helt otroligt vad media håller på!

varje dag står det någonting om socker och olika dieter. Jag tycker det håller på att gå fört långt. Man försöker att inte ta åt sej men det blir ju att man gör det ändå. Usch då säger jag.

Kram på dej!

2009-01-19 @ 17:12:43
Postat av: Amandah

SUCK, jag blir så trött på alla sådana artiklar ! Blodpudding är ju för sjutton nyckelhålsmärkt!

Gott är det också!

PUSS<2

2009-01-19 @ 17:28:38
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Freja

ÄLSKAR BLODPUDDING! förstår verkligen inte hur folk kan tycka det är äckligt! mums säger jag bara!

ha det bra! Kram

2009-01-19 @ 17:28:39
Postat av: karin

blodpudding är supergott!! :) det är jättegott med riven vitkål blandat med lingonsylt och keso :)

2009-01-19 @ 17:36:21
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/
Postat av: Kristin

Håller absolut med, bara man äter normala mängder så har ingen blivit fet av vanlig mat! Fortsätt med blodpudding du. Jag tycker också att det är sjukt gott, och dessutom järnrikt och det är ju bra...



Har själv också haft/har ätstörningar och vet att det är skitsvårt att försöka äta mer samtidigt som media pumpar i en hur onyttigt och hälsofarligt allting är. Men om man inte äter så blir man ju också sjuk det vet vi ju båda två! Önskar dig all lycka i din kamp du kämpar på bra, oavsätt om vissa klagar, det är ju inte alltid så lätt som det verkar...



Kämparkramar :D

2009-01-19 @ 18:00:01
Postat av: stars in heaven

Jag håller helt klart med dig!

2009-01-19 @ 18:02:20
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda

Blodpudding innehåller ju massor av nyttigheter, så det väger nog upp sockret. Dessutom äter du ju väldigt lite socker i övrigt. Ja du, det är ínte lätt att gå upp i vikt när man blir bombaderad med hälsotips överallt:( Då har du säkert oxå läst på aftonbladet att nötter innehåller VÄLDIGT mycket kalorier:(

Fast nötter är ju både gott, nyttigt. Dessutom behövs fett för att gå upp i vikt!! Så försök äta båda med gott samvete och utan ångest!!

2009-01-19 @ 18:07:27
Postat av: Karolina

Aftonblads-journalister har bomull i huvudet...



Nej nu frossar vi i BLOD och SOCKER tycker jag:D

2009-01-19 @ 18:35:38
Postat av: Good girl

åh suck. ska man gå efter vad aftonbladet säger så kan man inte äta någonting alls ju. blodpudding är världens bästa! gott, snabbt, billigt, NYTTIGT, massa järn och grejjer i :) kom just på att jag har en blodpudding i frysen... det får bli morgondagens middag!! kram

2009-01-19 @ 18:56:30
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: Cecilia

JA det är skitgott med blodpudding. Har också hört att det innehåller mkt socker men inte har jag blivit tjock för det :)

2009-01-19 @ 19:07:46
URL: http://ceciliar.blogg.se/
Postat av: someone

Bra attityd där! Dessutom har du ju tidigare nämnt att du inte äter speciellt mycket socker annars i din kost, så sockret i blodpuddingen är väl helt obetydligt :)

2009-01-19 @ 20:54:04
Postat av: Anna

Satan vad mycket blodpudding det måste konsumeras i USA, isf ;)



(Aftonbladet är skit.)

2009-01-20 @ 08:00:59
URL: http://annasjogren.blogg.se/
Postat av: E

Har inte ätit blodpudding på evigheter, det är "förbjudet" för mig men jag älskar det egentligen!

Men det jag verkligen undrar över är att jag inte vet vad en normal portion är med blodpudding. Hur många skivor och alltså typ hur många gram? Hur mycket brukar du äta?:)

2009-01-20 @ 11:11:50
Postat av: Cornelia

E: Jag vet faktiskt inte hur stor en normal portion blodpudding är. Kanske 250-300 gram blodpudding, med lingonsylt, morötter, knäckebröd och så till. Kram!

2009-01-20 @ 11:14:57
URL: http://annacornelia.se
Postat av: jenny

En normal portion blodpudding är ett halft packet blodpudding enligt min dietist. Då ska man såklart ha bacon, keso, rårivna morötter eller vitkål och lingonsylt till.

Ett glas mjölk på det och det är rena "nyttighetsmålet" enligt henne. Som sagt, man blir inte tjock av socker, man blir tjock av att äta oregelbundet, ENDAST socker och ingenting annat eller svälta och sen hetsäta.



Kram

2009-01-20 @ 13:12:31
URL: http://jennyoregon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0