Onsdag 10 september

Oh jesus, tack för alla kommentarer om p-pillerna. Kunde nästan gissa att de flesta testat, och ja... era biverkningar låter ju mindre roliga. Men jag är inte speciellt orolig... men kanske inte så kul att höra från en av er att du fick blodpropp. Yay liksom! Jaja... sålänge man är medveten om det och är försiktig så ska det väl gå bra.

Var iväg imorse och tog blodprover. Tog ju dom för att kolla om jag är "frisk" i kroppen, så att pillerna inte ska vara någon fara för mig. Fyfan vad ont det gjorde att ta blodprov idag! Riktigt ont. Jag brukar inte tycka att det känns, men nu! Konstigt. De tog 4 stora rör med blod. Blä.

Någon av er skrev också att ni är rädda för att gå upp i vikt av pillerna. Alltså... ja visst, det kanske finns en chans. Men so what liksom? Man sväller ju inte bara upp i fettvikt sådär, så jag kan tänka mig att det är vätskevikt man ökar, och att när man slutar med pillerna igen så går det bort. Eller att det kanske bara är första tiden man svullnar. Men hellre det än BENSKÖRHET! Hallå? Förresten så behöver jag ändå gå upp 4-5 kilo för att ligga på normalvikt, så jag oroar mig inte direkt. Tycker inte ni ska göra det heller!!

Ska snart iväg till min sjukgymnast. Få lite massage och slappna av. Längtar!
Hoppas ni mår bra!
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Var det dom bästa pillrena de rekomenderade för dig? jag äter Trionetta 28 och jag fick d regelbunden mens och märkte inga biverklningar förutom att brösten blivit större vilket jag inte tackar nej till!:)

<3

2008-09-10 @ 10:13:21
URL: http://attentionhoe.blogg.se/
Postat av: anonym

det är inte pillrena i sig som man går upp i vikt av, utan det är att man får större sug efter sötsaker, och även att man blir hungrigare eller hur man nu ska säga. det är liksom på grund av DEN biverkningen som man går upp i vikt. viktuppgång är alltså bara en (eventuell) följd av en annan biverkning. så förklarade de för mig iaf :)

2008-09-10 @ 10:34:51
Postat av: Josse

Det där är olika från person till person och beroende på vilka p-piller man äter för jag har inte märkt av några biverkningar av mina. Sedan är det väl knappast vätskevikt som det gäller? Har en kompis som gick upp 13 kg och det är minsann inget som bara försvinner av sig själv när man slutar med tabletterna så det kan man knappast inbilla sig.

2008-09-10 @ 12:04:54
Postat av: en mamma

Med tre tjejer i familjen och så mig själv så har det varit olika p-piller i vårat hus. Men ingen av oss har gått upp i vikt fått något sötsug, extra matlust heller, det har jag aldrig hört från någon förut förren jag läste det här i några kommentarer.Man behöver inte få biverkningar alls, så lätt att plocka fram dom, varför inte plocka fram det positiva för det finns det ju. Men hur en ragerar på ett p-piller betyder ju inte att du gör det. För läser man om en medicin och dess biverkningar visst är det väl lätt att man tycker att man har någon av dom då?!Försök att lyssna på din kropp, hur den mår. Och hur du mår.

Kram

2008-09-10 @ 12:59:56
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Ingela

testa kan du ju alltid göra, och är det nåt du inte gillar med dem är det ju bara att sluta eller byta. Själv äter jag Diane och de funkar utan minsta problem för mig

2008-09-10 @ 13:37:45
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: Tigrisenemmis

oroa dig ska du absolut inte göra. Det finms ingen mening med att gå runt att oroa sig. Men när man börjar på p-piller så är det som att bli gravid. Detta gäller dock inte alla, men man kan få extra sug och vill äta sött och salt oftare. Och gör man det DÅ går man upp i vikt, men bibehåller man stadiga regelbundna mattider så ska det inte spela någonroll :)

2008-09-10 @ 13:49:50
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag började med Desolette eller något sånt (?) när jag var 15, hörde om blodproppar och eftersom jag röker så var jag orolig för det, så jag bytte till Follimin, de ska ha minst risk för det, men eftersom jag fick sån mensvärk av dom har jag Neovletta nu, vet inte riktigt hur det är med blodproppar där, men ska nog inte äta piller så länge till ändå.

Men om du någonsin funderar på p-stav eller spruta, så gör det inte! Jag har testat båda och jag har kommit fram till att kroppen mår inte bra om den inte får mensa!=)

2008-09-10 @ 22:30:11
URL: http://meduzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0