Nybakade muffins

Jag skojar inte, det doftar UNDERBART! Dessa kommer jag säkert göra om fler gånger. Har dock inte testat dom än. Mår lite illa idag, men imorgon till mellanmålet ska jag mumsa i mig en. Låten man den stå i ugnen någon minut så smakar de som nybakade igen!

Visst ser de helt lovely ut?!




Muffins med lingon och kanel

Ca 15 stycken (jag fick ut 9)

2-3 dl fullkornsmjöl av dinkel
1 dl havregryn
1 dl hackade nötter (jag tog solrosfrön för mammas skull)
1-2 msk flytande honung
2 tsk bikarbonat
2-3 msk kanel
1/2 dl rapsolja (hade inget, så det fick bli flytande margarin)
2 dl lättyoghurt vanilj
1 stor mogen banan
1/2-1 dl lingon
2 uppvispade ägg

Börja med att sätta ugnen på 200 grader. Blanda samtliga torra ingredienser och kryddor i en bunke. När alla dessa är väl blandade tillsätter du under omrörning honung, rapsolja, vaniljyoghurt, mosad banan, lingon och de uppvispade äggen. Rör till en kladdig men sammanhållande smet. Klicka med en sked ut smeten i formar på bakplåtspapperklädd plåt. Grädda i mitten av ugnen i 15-20 minuter. Låt svalna på galler. Goda nybakta såklart men går också utmärkt att frysa.

Recept från nlife.se

Kommentarer
Postat av: Freja

MUMS! Va gott det ser ut :D

2008-09-02 @ 16:35:27
URL: http://frejaa.devote.se
Postat av: Sara

Mumsigt :)

2008-09-02 @ 17:37:31
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: carolina

ja, dom ser jättegoda ut! till julen brukar jag göra ett liknande recept, men i sockerkaksform och tillsätta pepparkakskryddor. jättemumsigt! hoppas du smakar i morgon :)

2008-09-02 @ 19:40:21
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0