Mina svar

Ditt favorit snacks? Jag menar som mellis eller nåt gott du brukar mummsa på framför tv:n?
Äter aldrig nåt framför tv:n faktiskt. Har aldrig gjort heller. Men det händer att jag tar en kopp te om mamma ska ha. Annars, som favoritsnack... dadlar helt klart! Mums!

Vad du jobbar med har jag alltid undrat?
Jag jobbar som speditör på ett företag. (Som speditör organiserar du transporter, i huvudsak mellan olika länder, men även inrikes.)

Vem är din främsta stilikon?
Mary-kate olsen, Nicole Richie, Jessica Alba m.fl

Vad e dina framtids planer?
Fortsätta utvecklas inom mitt jobb. Jag vill resa mycket och upptäcka världen. Förhoppningsvis träffar jag snart någon att dela mitt liv med, men det dröjer nog... men jag drömmer om barn och eget boende och hela den biten.

Brukar du festa, och vad dricker du då? Och vad för skor har du då?
Jag festar inte alls ofta. Men visst, det händer! Och det kan vara riktigt roligt, om det är med rätt slags människor. Då menar jag moget folk och inte bara massa fjortisar som dricker så mycket de kan, använder falsklegg m.m. Det har jag vuxit ifrån looong time ago.
Jag dricker om jag är sugen. Oftast söta drinkar, mums! Absolut inte öl eller liknande, det är blä.
Haha vad jag har för skor... det är ju olika. Men just nu har jag ett par svarta lackpumps som är perfekt till fest.

Vad är ditt livs dröm? Tror du att du kommer att uppnå den?
Först och främst att jag själv ska trivas med livet och få ett lyckligt liv. Annars önskar jag min mamma ett lättare liv, mindre stess och mindre ekonomiska problem.
Jag tror absolut att det kommer uppnås! Man måste ju tro...

Jag skulle vilja veta va du väger nu,för jag tycker du ser så otroligt hälsosam ut och vacker!

Tack så mycket! Jag väger (förra veckan dock) 54 kg.

Hur kom du på att du drabbats av anorexi? Hur var du i början av sjukdomen?
Jag förstod det väldigt fort. Var ofta inne på hemsidor och läste om sjukdomen, kollade igenom symptomen och allt stämde in på mig. Men jag trodde inte riktigt på det förräns jag fick diagnosen år 2006.
Hm. Hur jag var i början av sjukdomen? Jag var väldigt förvirrad. Visste inte vad jag höll på med riktigt, och var rädd för att jag aldrig skulle bli "normal" igen. Så oftast var jag rädd, men samtidigt älskade jag att se mig själv krympa... känslan höll dock inte speciellt länge.

(Detta var någon som svarade på hon som frågade om min vikt ovan)
Hon är väldigt vacker men ser inte hälsosam ut, på tok för smal och för låg vikt, även om hon säkert inte själv ser det, tyvärr!
Du säger att jag inte ser hälsosam ut... förstår du egentligen hur mycket det faktiskt sårar mig? Jag väger normal, jag har ett bmi på nästan 20. Jag har alltid varit smal, haft en mager överkropp, vilket jag faktiskt har komplex för. Det är inte roligt att ha så synliga revben som jag!
Och du skriver att jag har för låg vikt? Nej, det har jag inte alls det. Jag har nått mitt mål som läkare har satt till mig. Så snälla, skriv inte "hon har för låg vikt", när du faktiskt inte vet.

Undrar hur lång du är ... du ser alltid så lång ut på fotona du lägger in!
Jag är 167 cm lång.

Vilken sorts musik lyssnar då på?
James Morrison och liknande. Finns under kategorin "video" här på bloggen. Där finns musik jag älskar!

Vilka bloggar du brukar läsa?
Kenza, Stina-Lee, Kissie, lolita och många andra modebloggar!

Vad brukar du äta som mellis/kvällsmål?
Mammas nybakade bröd och stora saftiga äpplen till. Kan inte bli mycket bättre!

Hur många barn vill du ha? Och vad vill du att dom ska heta?
2 stycken. En flicka och en pojke. Tindra och Simon!

Favorit tv program?
Dr. Phil, Sunset Tan, Extreme Home makeover, Made...

Godaste samt din äckligaste maträtt du vet?
Godaste = Sushi, quornwook, kycklingfilé med couscous, Fetaostsallad, Kräftstjärtar med pasta och pesto...
Äckligaste = Korv av alla slag, Bacon, Anjovis... BLÄ!

Ångrar du att du aldrig fick ta studenten? Hade du velat gjort det? + haru kontakt med några än idag från gymnasietiden?
Du skriver "att du aldrig FICK ta studenten"... det var mitt egna beslut. Jag ville inte gå sista året eftersom jag mådde så dåligt. Sen trivdes jag inte speciellt bra heller. Så nej, jag hade inte velat ta studenten.
Kontakt har jag, men ingen jag vill umgås med.

Hur kändes det att vara tvungen att lämmna gymnasiet? Fick du några betyg? Mycket att "ta igen"?

Som sagt, jag var inte tvungen att hoppa av gymnasiet, det var ett eget beslut jag tog.
Jadå, jag fick såklart ett samlat betygsdokument över ettan och tvåan.
Ta igen? Nej, det är inte nödvändigt, om jag då inte vill utbilda mig till något. Men då är det bara att gå en kurs och läsa upp de ämnen som behövs! Svårare än så är det inte.

Vad är ditt drömyrke?
Fotomodell, makeup artist, volontär eller nåt liknande. Haha. Väldigt varierande...

Hur gammal var du första gången du hade sex?
Men oj. Jag var inte riktigt beredd på denna frågan, haha! Men jag var i alla fall 17.

Dricker du mycket när du är ute?
Beror på mitt humör. Men jag dricker aldrig överdrivet mycket. Vill i alla fall veta vad jag heter, haha!

Kan du beställa vad som helst när du är på restaurang eller försöker du välja det nyttigaste?
Väljer det jag tycker är gott!

Blev du inte rädd för dig själv vissa perioder när du bantade? Kände du inte att du var rädd för att faktiskt lyckas? Men på samma gång längtade du ihjäl dig?
Förstår inte riktigt denna frågan... lyckas med vadå? Och längtade ihjäl mig efter vadå?
Men jo klart jag varit/är rädd!! Hela tiden. Ibland tror jag att jag ska dö när jag har en dålig period och äter lite... det känns faktiskt så. Hemskt!

Oj har du nått normalvikt? Du ser ju jätte, jätte smal ut gumman.
Man kan vara smal och väga normalt. Och jag har "smala" gener eller vad man säger. Min mamma och min mormor har alltid fått höra att de är "för smala" och att de "säkert har anorexia"... bullshit!!

Vad är du mest nöjd med på dig själv, både utseende och personlighet?
Mina fötter konstigt nog. Och händer! Har långa tår och fingrar, tycker det är vackert. Annars tycker jag om min näsa, min mun och mina armar (ibland iaf haha).
Personlighet... ja den var svårare. Men jag är en väldigt snäll och omtänksam person. Precis som min mamma!

Ångrar du du blev sjuk eller tycker du själv att du blivit en starkare männsiska? Eller både och?
Man kan inte ångra något man inte kan rå för eller styra. Man väljer inte att få anorexia, lika lite som man väljer att få cancer. Men visst, det finns både för och nackdelar med att vara sjuk i anorexia. Nackdelarna är ju såklart fler. Men jag tycker att jag vuxit som person, tar vara på livet liter mer, och mognat snabbare än andra.

Röker du?
Nej!! Men jag har varit beroende en sommar. Grupptryck som slutade med beroende. Not very good! Rökte tyvärr redan som 12 åring, och drack sprit. Kanske därför jag är så emot det nu...

Har du tränat gymnastik eller någon annan sport?
Japp! Har gått på gymnastik, ridning, hopprep... massor!

Hur hittar du vänner? Är du bra på att ta kontakt med folk, och vad för personer tycker du om?
Hittar många på nätet. Annars vänners vänner... eller ute på fester eller liknande.
Nja inte jättebra kanske, men jag är inte svår att prata med i alla fall. Tycker om att träffa nytt folk! Hm. Jag tycker om personer med egna åsikter, att de står för vad de tycker, omtänksamma och förstående.

Hur gör du för att hålla dig ifrån allt onyttigt som pizza, choklad m.m?
Gör inget speciellt. Föredrar bara vanlig näringsrik mat framför choklad och dylikt. Men visst unnar jag mig det ibland också! Men det är sällan. Fast på somrarna blir det en hel del glass och annat gottigott! Haha.

Vad får dig motiverad till att lägga ner så mycket tid på din blogg som man faktiskt gör?
Älskar att skriva! Har alltid uttryckt mig bättre genom skrivning. Älskar att jag ibland kan hjälpa andra med anorexin, att få dom att känna som mindre ensamma med dessa tankar vi bär på.

Vad väger du nu och hur lång är du? Är du på din friska vikt?
167 cm och väger 54 kg. Japp det är normalvikt (enligt läkare).

Äter du några mediciner? vilka isåfall?
Nej tack och lov inte! Har dock gått på både sömntabletter och antidepressiva.


Tack för alla frågor! Hoppas ni är nöjda med svaren.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för alla svar =)

2008-01-16 @ 21:07:28
Postat av: Anonym

trist att vara så "lillgammal" redan :/

2008-01-16 @ 21:26:05
Postat av: jossan

eeeeeeeeh hur fan kan ni skriva att cornelia är lillgammal? :S det var det dummaste jag hört

2008-01-16 @ 21:51:35
URL: http://regnblomma.blogg.se
Postat av: Malin

Kissie är väl inte direkt nån modeblogg. :P

2008-01-16 @ 21:51:55
URL: http://majoli.blogg.se
Postat av: Kristina

Tack för alla bra svaren. Jag tycker alltid det är roligt att få veta mer om dig, vad du har gått igenom, vad du tycker m.m. Du är väldigt intressant och verkar vara jättesnäll och omtänksam. Det märks att du tänker mer på andra än på dig själv :)
Du är helt enkelt underbar!
Kram

2008-01-16 @ 21:53:13
Postat av: kristin

har läst i din blogg ett tag den är välskriven och allt det där.Kan ddock reagera på en del du skriver.Har själv varit sjuk i både anorexi men längst i bullimi.Och att gämföra cancer med anorexi är lite fel .Cancer är en sjukdom som ger sig på kroppen .Ätstörningar är i grunden en inbillnings sjukdom som sedan kan förstöra kroppen det är två skilda saker.Hur som helst fortsätta kämpa.Det går att bli frisk.

2008-01-16 @ 22:18:38
Postat av: Anonym

Tänkte bara fråga om dadlar. Har aldrig testat det, men smakar det typ som stora russin eller nåt :P?

2008-01-16 @ 22:36:03
Postat av: cissi

jätte bra svar.
Du verkar verkligen vara en genomgod männsika!

2008-01-16 @ 23:41:39
URL: http://cissilagrell.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Malin: det vet jag väl?
**
**
**

2008-01-17 @ 06:30:06
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: vad fan menar du med "lillgammal"? på vilket sätt då? för att jag är mogen eller? det va det dummaste ja hört på riktigt länge..

2008-01-17 @ 06:33:22
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Ang. dadlar. Det smakar väldigt sött. Färska dadlar ska det vara, inte små torkade. De är inte allas lika goda enlig mig ^^ de finns på lösvikt eller i en liten kartong där det står "färska dadlar" på. Hoppas du gillar det ;)

2008-01-17 @ 06:34:47
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Sanna.

Alltså du är den första människa jag hört som sagt att långa tår och fingrar är fint.
Nu blev jag glad :D finns iaf en person som inte tycker det är äckligt!
Förresten, tack för din hjälp i höstas när vi pratade på msn om ätstörningar, det hjälpte mig massor i min roll när jag spelade anorektisk tonåring :)

2008-01-17 @ 20:02:05
URL: http://unbeautiful.blogg.se
Postat av: lalala

såg att du är 167 å väger 54, vilket låter jättebra.. men jag är lika lång å väger lite mindra, emn jag får höra att jag e "tjock" jämt tycker jag.. jag tycker själv du är jättesnygg och lagom smal.. och folk säger du ser smal ut osv.
jag säger itne att dem har fel elelr att dem inte ska det, men jag förstår heller inte varför jag då blir sedd som tjock =/

2008-01-17 @ 22:39:23
Postat av: Thepreciousgirl

lalala: vem har sagt att du är tjock? ironi kanske? för HAHA, du kan oooomöjligt vara tjock. Du är ju till och med underviktig då om du väger mindre än mig. Så ta den kommentaren med en nypa salt. Ibland säger ju folk sånt för att såra.

2008-01-18 @ 07:02:55
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Y

hej, ramlade in här när jag sökte på james morrison som jag ääääälskar och ville se om nån mer gillar han. och det fanns ju några stycken.
sen läser jag dina svarpåfrågor och rycker till inför anorexian.. min dotter, 15 år har anorexia. har gått på capio (= fantastisk hjälp) och bup (fasansfullt och meningslöst). nu kämpar hon vidare själv och med vårt stöd. men det är tufft. och det är nyttigt för mig som förälder att läsa det du skriver. för själv säger hon inte så mycket och även om alla är olika individer så finns det en del gemensamt. jag känner igen en del.
nu ska jag läsa vidare på din blogg. ha de så bra !

2008-01-23 @ 00:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0