Lyckoboken

Var med mamma och min lillebror på gallerian idag, som sagt. Köpte en jätteliten bok vid namn "Lyckoboken". Såhär står det på baksidan; "En vacker samling citat om glädje och annat som gör livet värt att leva". Jag kände direkt att jag ville köpa den, och läsa minst ett citat om dagen, och även skriva upp här på bloggen. Lite positiv anda!
Här kommer det första.

"Lyckan växer i din egen trädgård och kan inte plockas i främmande hagar." / Nanny Svärd

Ett till.

"Idag går en ny sol upp för mig; allt blir levande och lyser upp och tilltalar mig. Jag uppmanas att omfamna livet..." / Anne De Lenclos

En sista.

"Livet är här och nu och inte då och efteråt." / Vimala Thakar

image1091

Kommentarer
Postat av: Kimpa

Vi har liknande böcker hemma, och de är väldigt bra. Man får sig faktiskt en tankeställare...

Ha en underbar söndag!

2008-02-03 @ 17:29:16
URL: http://kimbellander.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag menar i mitt inlägg att jag bara känner mig otillräcklig och jaa.. :/ ja vet inte riktigt mer vad jag ska säga .. allt känns bara jobbigt just nu.. :/.. Usch jag vet faktiskt inte var jag ska börja.. Alla har vi våra problem..

jag finns här för dig med

2008-02-04 @ 18:17:39
URL: http://beautifulflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0