Lön

Kollade nyss mitt konto, och jag har inte fått något för de extra dagarna jag jobbat nu. De sa ju på jobbet idag (inte hon som betalar ut lönen) att "Cornelia, nu kommer du få en bra månadslön ju!"... men ändå fick jag samma som förra. Liksom, roligt för mig att klaga att jag fått för lite lön? Liksom, ursäkta, men jag tror jag fått för lite i lön... eeehh.
Eller vadå, menar dom nästa månad? Eller?! VA?! Jag är förvirrad. Tänk om hon som betalar ut lönen inte vet om att jag jobbat mer. Huh?! Pinsamt läge. Jag har ju knappast jobbat röven av mig dessa dagarna för att få ingenting...

Kommentarer
Postat av: helen

men du... det kommer väl på nästa lön? när min pojkvän jobbar över så blir det alltid på nästa lön de kommer....

2008-02-22 @ 17:43:06
Postat av: Thepreciousgirl

helen: jo men jag blev ju helt osäker eftersom de sa idag att "ja denna månaden kommer du få mycket i lön"..
jag kanske hetsar upp mig i onödan, men ganska snopet om jag inte får betalt för det jag slitit för... :(

2008-02-22 @ 17:46:19
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Du kommer få extradagarna på din nästa lön. Jag har också skruvat upp mig typ 100 gånger för liknande:)

2008-02-22 @ 18:17:24
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Tack! Jag hoppas det =) Nu gjorde du mig lite lugnare iaf! =D

2008-02-22 @ 18:22:35
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Tigrisenemmis

Ja nästa lön ;)

2008-02-22 @ 18:30:47
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja man får alltid månaden efter. Jobbar du i januari så får du lönen i slutet av februari. Det är så det funkar =)

2008-02-22 @ 19:40:08
Postat av: pasia

vad tidigt du får din lön. orättvist ju :S

2008-02-22 @ 19:50:44
URL: http://pasia.webblogg.se
Postat av: Tilda

Om du är timanställd får du ju alltid lön månaden därpå; januaritimmar betalas i feb, februaritimmar i mars o.s.v. Men! Du ska ju alltid få en lönespecifikation som du kan jämföra med, och om det skulle vara något konstigt så ska du självklart kolla med löneansvarig.

Det kan handla om ett misstag som ingen märkt. Har hänt flera gånger att jag fått för lite lön, och felet brukar ligga i en missar i instämplingssystemet. Men.. ibland kan arbetsgivaren försöka göra en "fuling" också. Trust no one ;) Rätt ska vara rätt!

2008-02-22 @ 20:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0