Dryg dag

Finns inte alls mycket att göra på jobb. Sjukt tråkigt att bara sitta där, okej, jag sitter ju vid internet och surfar lite. Men ååh vad rastlös jag blir av det. Kom in på nån diskussion på sydvenskan.se om att kolhydrater bara gör en fet. Det var flera stycken som skrev att kolhydrater bara gör en fet, att forskning visar att det är så och att dietister inte har den kunskapen. Alltså, give me a break... om nu kolkydrater gör oss så feta, hur kommer det sig då att fetma var så pass ovanligt förr i tiden? Det går inte bara att skylla på en enskild sorts mat!! Vi rör oss för lite helt enkelt. Och vi oroar oss för mycket för vad man inte ska äta osv. Irriterad blir jag...

Snart ska jag tillbaka... måste bara äta upp. Couscous, skinka, grönsaker och keso består min lunch av! Gott.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Sara

ALl mat i övermått gör en fet, men kolhydrater KAN lu ha den effekten att den skapar blodsockerobalanser och insulinpåslag (speciellt om man äter mkt kolhydrater men lite fett och protein i en måltid), med ett ökat sötsug som följd (vilket gör att man äter mer.)

Dessutom, äter man fettsnålt och mer kolhydrater istället för att få i sig tillräckligt med energi, så KAN det skapa hormonobalnser som gör att man lättare går upp i vikt och lagrar fett, plus tappar mensen t.ex.

2008-02-22 @ 13:01:53
Postat av: Olivia Wixner

Dina måltider låter alltid så goda! :) Vore jättekul om du ville lägga ut fler bilder! Föresten, du är en riktig kämpare med ett hjärta av guld! Önskar att jag hade en vän som dig, för du verkar vara helt underbar fin :) Kram Olivia

Ps: Har följt din blogg sen start och älskar den. Du skriver så himla bra och inspirerande. Du är så duktig Cornelia :)

2008-02-22 @ 17:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0