Söndag 3 augusti

Alltså, är det höst redan eller? Vårat stora träd i trädgården börjar redan få oranga färger. Visst, jag älskar hösten. Men såhär tidigt brukar den väl inte komma? Hösten är mysig... jag älskar alla färger, den svala luften, att jag fyller år, man kan sitta inne och dricka te, se filmer, mysa, klä sig i snygga höstkläder...!

Har inte gjort något vettigt sen jag kom hem från Grekland, men jag orkar verkligen inte. Har inte ens packat upp... har ingen ork. Men jag borde göra det idag, annars lär det ligga där tills nästa resa... haha.
Nu på morgonen har jag bara hunnit äta frukost, sett på tv och beställt en fodralklänning från American Apparel. Det blev en M. Många säger att den är otroligt tajt och att man helst ska ta en storlek större än normalt. Jag vill inte ha den supertajt heller, så att man knappt kan andas... så jag tror M blir bra. Annars får jag väl tvätta den i typ 70 grader så den krymper, haha!

Jag börjar jobba om exakt 1 vecka och 1 dag. Längtar inte ett skit... funderar på att gå ner i tid och göra något jag verkligen vill istället. Jag och mamma satt och pratade igår om att det vore så kul om man kunde leva på sin hobby. Att hon målar (hon är konstnär) och att jag skriver böcker. Helt sjukt kul det vore! Jag ska verkligen satsa på att bli författare. Jag ska skriva en roman efter min självbiografi. Jag vet att jag är duktig på att skriva, och att jag fångar läsarens intresse. Vad tror ni? Kanske skulle jag gå någon utbildning till att bli författare?

På tal om böcker så är min bok jag skrivit på gång. Där är en del jobb kvar... den måste få ett bra slut också, och inte bara pang bom och så va den sagan slut... jag ska jobba med den nu på min sista lediga vecka. Den ska bli utgiven detta året! Ska ska ska!

Hoppas ni mår bra! Puss puss.

Kommentarer
Postat av: carolina

ja,jag såg att det fanns en massa glass där i bakgrunden.. :P

2008-08-03 @ 12:29:36
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jossi

är så nyfiken på din book, längtar massa :)

2008-08-03 @ 18:57:28
URL: http://entjej.weblogg.se
Postat av: Louise

Inte för att låta som en besivisser, men har du pratat med något förlag än? För när du väl är klar med boken, tar ju processen som du måste gå igenom med dom ca. 1 - 1 1/2 år innan de trycker boken.

2008-08-03 @ 21:17:44
Postat av: Cornelia

Louise: Självklart har jag det. Jag känner en som äger ett känt bokförlag så dit ska jag skicka boken.

2008-08-04 @ 09:06:55
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0