Maten

Sitter här och chillar lite, njuter av att vara hemma samtidigt som jag saknar Kreta. Men minnena kommer finnas kvar föralltid. Jag älskar verkligen att resa och upptäcka nya saker, även ifall vi var där förra sommaren också. Jag har ju faktiskt fler resor att se fram emot! Både Spanien och Thailand står på tur.

Ni undrar säkert hur det gick för mig med maten nere på Kreta. Och jag är riktigt stolt över hur bra jag ätit. Frukost, lunch, middag varje dag, plus att efterrätter och drinkar stått på menyn. Visst blir jag nojjig och tänker "ska jag verkligen...?" när jag ska ta något litet sött till efterrätt. Men det funkade. Jag tröttnar rätt snabbt på att äta mycket efterrätter och grejer. Jag har också kommit på att jag verkligen, verkligen älskar den maten jag äter normalt. Alla mina smoothies, fruktsallader, avokadomackor, mammas mat, nybakat bröd, gröt med banan, nötter, fisk... jag mår bra av det på alla sätt! Mamma sa idag att hon märkt att jag verkligen äter den maten jag vill ha. Att jag älskar den maten jag äter, att jag inte äter den för att jag är rädd för någon annan mat. Jag äter verkligen det jag älskar! Och när jag är utan mina smoothies och dedär, så märker jag hur mycket jag saknar det. Inte för att det är "trygg mat" eller något, utan för att jag verkligen ÄLSKAR det!

Luddigt det blev... men jag tror ni förstår. Det känns som jag hittat mig själv liksom. Jag är hon spralliga som älskar livet, som skrattar och har en aningen dålig humor, hon som lyssnar och förstår, hon som prioriterar familj och vänner framför allt annat, hon som är envis och bestämd... Jag har verkligen aldrig känt mig såhär tillfreds med mig själv.

Vet ni... jag önskar mig ingenting till min 20 årsdag, för jag har fått det bästa man kan få. Ett liv värt att leva!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vad härligt du tänker!:)

Önskar man kunde tänka så :)

kram!

2008-08-01 @ 18:04:02
Postat av: Jossi

Sv: Nej just nu mår jag verkligen inte bra!

Åh det är såå skönt att höra det du skriver..speciellt sista menningen! Det gör mej lycklig även om jag inte känner dej <3

2008-08-01 @ 18:06:42
URL: http://entjej.webblogg.se/
Postat av: ff

åh när jag läste det sista du skrivit.. så jävla härligt! underbar inställning, du är inspirerande! :D

2008-08-01 @ 19:16:35
Postat av: stars in heaven

Du anar inte hur jag glad jag blir av ditt inlägg. You rock girl! <3

2008-08-01 @ 20:40:57
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Sofia

Herregud vad jag blir helt var inombords av att läsa detta!!!!! Vad glad jag är för din skull att du hittat hit! <3

2008-08-01 @ 21:38:26
Postat av: kikki

Åh, vad kul att höra :D håll i den här kämparglöden nu! =) Du är såå duktig! :D Massa kramar!

2008-08-02 @ 09:18:56
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: tigrisenemmis

Det är så skönt att höra :D Jag mår oxå bättre mkt bättre, ser saker och ting enbart från den positiva sidan. DET ÄR SÅ SKÖNT :D tänk att jag vaknar upp till ett skitigt jobb varje dag (sanitetstekniker, eller städerska som man kan säga) Med ett leende på läpparna för jag är glad och lycklig och vet att saker och ting som går dåligt alltid kommer ordna sig ;)

2008-08-02 @ 09:51:58
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se/
Postat av: Salo

Åh, vad härligt att du börjat tänka sådär! :D

Och att tänka "ska jag verkligen...?" är helt normalt tänkande. Man kommer aldrig bli av med de där tankarna så länge man lever och så länge media proppar i en om vad som är dåligt och nyttig mat. Så länge man låter sig själv njuta då och då och får ingen enorm ångest så är det hur bra som helst!

Verkar som du gjort väldigt stora framsteg på semestern! ^^

2008-08-02 @ 12:56:19
URL: http://isabelsalos.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag bli alldeles glad i hela kroppen av att läsa att du mår så mycket bättre! Du är så bra, du förtj'nar verkligen ett liv utanför helvetet!

Tusenmiljoner kramar till dig min vän<3

2008-08-02 @ 12:57:27
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: AnnaP

ÅH! :) vad roligt för dig! :D jag blir så glad för dig skull!

2008-08-02 @ 21:54:57
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0