Det kliar i fingrarna!!!

ÅÅÅH! Jag vill bleka mitt hååår. Alltså, så mörkt har jag väl inte nu att jag inte kan få det ljust? Det var typ 2½ månader sen jag slingade sist. Det måste ju ha reparerat sig lite va? Jag har en blekning kvar hemma, en sån med hätta. Om jag drar ur det mesta av håret... tror ni det hade gått? Går det åt helvete kan jag ju alltid klippa mig lite sen... jag har ju en del utväxt nu också som jag vet kommer bli jätteljust. Orkar inte vänta mer nu, haha! Ge mig lite tips. Och nej, jag går inte till frisören och bleker det för 1000 kr. Jag har alltid blekt/slingat själv.

Förra året:



Nu:



Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej jag känner igen din frustation för jag ville precis som du bli blond , blond nu på en gång (igen) Så jag färgade /slingade mitt hemma. Det gick åt helvete . så nu har jag blivitt så illa tvungen att traska iväg till frisören och offra 1000kr och 3½timme. Men jag hopaps de går bättre för dej ialf:)

2008-04-13 @ 10:06:29
Postat av: Thepreciousgirl

Anonym: Okej, men vilken hårfärg hade du när du blekte ditt ?

2008-04-13 @ 10:08:33
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: linnea.

du är så otroligt söt!

2008-04-13 @ 10:08:34
URL: http://linneaah.blogg.se
Postat av: Josse

alltså för min del gick det bra, jag hade nästan svart hår så det ska väl funka för dig med. eller ja, alla har ju olika tåligt hår såklart men
mitt är väldigt känsligt. det var som en risbuske i början men nu efter två klippningar så är det helt okej. men slinga håret med hätta isf och färga inte hela bara för att du inte vill vänta.. som du säger så kommer håret i din hårbotten bli mycket ljusare än resten och slingar man det så syns det inte så mycket som det gör om man färgar hela. har du använt mycket hårinpackningar o så nu? för det är ju inget hår som läker av sig själv och det gör det egentligen inte med hårinpackningar heller, det enda du kan göra är att klippa av det men det hade jag gjort när jag var klar med färgningen.

2008-04-13 @ 10:29:13
URL: http://Juicephine.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är ju bara att testa, men var beredd på att få klippa av en liten bit efteråt bara. Köp på dig en bra hårinpackning också!

2008-04-13 @ 11:04:49
Postat av: M

Vilket märke använder du när du slingar håret?:) Alltså förra gången du slingade..

2008-04-13 @ 11:14:43
Postat av: Malin Liljendahl

Jag tror absolut att du kan våga dig på en ny slingning av det mesta av håret, men det är ju upp till dig :)

2008-04-13 @ 11:42:51
URL: http://majoli.blogg.se
Postat av: matilda

gud vad söt du är!! bilderna på dig var ju jätte söta :)
jag vill också bli blond igen, men jag måste tyvärr vänta ett tag till. men jag tror faktiskt att du kan prova att färga tillbaka till blond, det borde gå.. :)

2008-04-13 @ 11:49:15
URL: http://matiildan.blogg.se/
Postat av: Tigrisenemmis

Klart du ska slingra igen, det är ju som sagt längesen sist nu, så jag tror absolut att det kommer gå bra, annars är det ju bara att klippa en snygg frisyr som är lite kortare än det du har nu ;)

2008-04-13 @ 11:51:35
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har blonderat mitt hår när det var ungefär i din hårfärg. Använde den Poly blonde och det blev verkligen ljust. Fast det slet en del på håret och när jag sen färgade tillbaka det till brunt var det både slitet och fick en grönaktig färg. Men du passar jättebra i blont så om du vill ha det så tror jag absolut att en slingning inte komemr skada!

2008-04-13 @ 12:06:09
URL: http://shewantsit.blogg.se
Postat av: matilda

Jag förstår dig precis! Jag är mörkblond egentligen, men slingade det många gånger och fick väldigt blont, men för ett och ett halvt år sedan färgade jag det mörkbrunt, nästan svart och ångrade mig. Man får ju som du gör nu, slinga det allt eftersom, eftersom alla har olika tåligt hår så vågar jag inte tipsa dig om att slinga det nu eller inte, men jag skulle råda dig till att gå till en frisör nu när du har rätt så ljust och prata med dem, dels kan du fråga om du kan slinga håret igen nu för det kan dom bedömma, men eftersom du är rätt otålig på att få håret ljust (som jag också var) så vore det ju smart att gå och boka blekning hos en frisör, resultatet blir grymt mycket ljusare hos en frisör än när du bleker det hemma, iallafall var det så för mig :)
Nu har jag det superblonda håret igen^^
Tror att om dom bedömmer att ditt hår inte är allt för slitet, och nu när det är rätt ljust, så kan dom nog bleka det om du har tur:)
Kanske är det värt den där tusenlappen för att få håret den hårfärgen du vill så snabbt som möjligt? :D
kramkram

2008-04-13 @ 12:35:13
Postat av: Ellinor

Att det ska vara så dyrt att gå till frisören. Går säkert bra om du bleker det själv. Den enda erfarenhet jag har var när jag skulle färga det lite mörkare en gång. Då blev det grönaktigt. Så då var jag tvungen att gå till frissan. Detta var väl 1998 och efter dess har jag inte rört min hårfärg. Du får ta chansen och vågra prova.

2008-04-13 @ 13:05:46
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: Anonym

kör på!

2008-04-13 @ 13:55:29
Postat av: Bohliiin

Jag kan inte se bilderna som du lägger upp, är det bara jag som har det problemet, dvs. fel på min dator?

2008-04-13 @ 15:29:36
URL: http://bohliin.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

M: Poly blonde, den med hätta och som bleker mest!

2008-04-13 @ 17:40:30
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Emma

Jag fick också slinga 100 ggr innan det blev blont igen! aldrig mer mörkbrunt säger jag bara :P

2008-04-13 @ 18:15:01
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Zia

Jag säger bara, kör på- det kommer att funka att slinga ditt hår! Tänk bara på att applicera bleknings medlet på topparna (alltså inte utväxten först)låt verka, sen tar du resten av medlet i utväxten... annars så är risken stor att det blir "ojämnt" färgat, alltså ljusare i botten i stället för topparna. Kasta inte på bekningsmedel i hela håret, utan gör mååånga täta slingor. Eventuellt kan du slinga på fri hand på underhåret, som ej går att dra upp ur hättan! :) Kramis Zia

2008-04-13 @ 21:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0