Några tårar fälldes ikväll

Min bästa vän Fanny ringde mig ikväll. Lilla, lilla Fanny! Det är galet vad man kan älska en person. Hon är den som fått mig att orka kämpa. Vi som reste till Kreta i somras efter att bara ha känt varandra i typ 2 veckor. Det klickade! Vi skrattar, vi gör saker ihop, vi glömmer allt tråkigt och lever lyckliga tillsammans.

Tårarna är nära nu när jag börjar skriva om detta. Men som sagt ringde hon mig ikväll... och hon mår inte så bra. Eller rättare sagt, hon kan inte acceptera att hon inte mår bra. Det är så fruktansvärt att se på när ens själsfrände håller på att slukas in i något så djupt. Något jag inte kan stoppa eller göra något åt. Inget jag säger känns tillräckligt för att hon ska ändra sig, öppna ögonen och inse att hon faktiskt behöver hjälp!
Jag grät ikväll i en timme med henne i luren. Jag vet inte vad jag ska göra, eller vad jag kan göra. Det enda jag vill är att hon ska må bra och prioritera sig själv före andra. För hennes välmående är det viktigaste i hennes liv, likaså Du och jag.

Gud jag orkar inte gråta mer nu.
Men visst känns det hopplöst att vara otillräcklig?!

Kommentarer
Postat av: Mercedes

åh herregud, så jobbigt det där. Lillsyrran är i samma sits fast hon hr redan fastnat i helvetet och börjar väl så småningom komma ur det nu. Det kommer bli bättre, tro mig! Jag trodde inte heller på det när folk sa det, men nu vet jag!
Stå på dig så orkar hon också

2007-11-06 @ 22:42:49
URL: http://mercaaan.blogg.se
Postat av: therese

vilken underbar vän du är. ditt stöd betyder oerhört mycket för henne, och hon behöver dig. försök få henne att söka hjälp. kämpa på tillsammans

2007-11-06 @ 22:54:00
Postat av: Sandra

Det finns inget värre än den känslan.. man vill så mycket.. men kan göra så lite, känns det som. Det är svårt att tro att bara genom att finnas hjälper man, men det är sant, även om man vill göra så mycket mer. Men jag tror att bästa man kan göra är att ta han dom personen, prata med personen, försäkra om att man finns där.. dag som natt.. hela tiden.. det skänker en trygghet för den andra.. och ibland är det precis det som hjälper.. man tror att man inte gör något, men man gör såå mycket genom att bara f i n n a s där.. låt henne veta att du gör det hon vill.. om hon vill ha hjälp med något.. men du är en sån klok tjej så jag tror redan du har det. Hoppas verkligen att allt blir bra, vissa saker tar tid.. men man måste låta det ta tid, annars blir det fel. Det är hemskt att se.. någon man älskar falla.. och man har inte själv styrka att ta emot. Ni måste vara starka tillsammans nu.. ni är viktiga för varandra.. och nu.. mer än någonsin!

KRAAAM!

2007-11-06 @ 23:08:09
URL: http://sandraholmberg.blogg.se
Postat av: Jenny

men usch vad hemskt det låter :( Hoppas hon mår bättre snart!!

2007-11-07 @ 02:50:23
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Tigrisenemmis

Jag vet exakt hur du känner dig. Jag har jämnt och ständigt försök hjälpa alla mina vänner och jag har alltid känt mig otillräckligt. lika så de killar jag varit tillsammans med som haft problem.
Det tar på psyket att inte kunna hjälpa. Hälsa Fanny att jag tänker på henne :) Puss

2007-11-07 @ 08:04:33
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: Mindy

Usch vad jobbigt. Men tycker att du måste komma ihåg att det inte är ditt fel att hon mår så, för det antar jag verkligen att det inte är. Tror inte att du kan göra annat än visa att du finns där för henne om hon behöver dig på nåt sätt, och det verkar du ju redan göra. Hoppas ni tar hand om er båda två, och att Fanny snart mår bättre. Kram!

2007-11-07 @ 08:19:16
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Sofia

Usch, vad jobbigt..
Jag vet hur det är, men försök att bara finnas där om hon vill prata eller så. Fast det låter ju som att hon vet att du finns där och att hon kan prata med dig!
Håller tummarna att det blir bättre snart!

2007-11-07 @ 08:37:27
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Zia

Nemen usch vad tråkigt att Fanny inte mår bra!:-( Ni får försöka att stötta varandra och även om du känner dig otillräcklig, så känner Fanny att du finns där för henne. Får man fråga varför hon mår dåligt eller är det för privat? Sköt om dig gumman, det löser nog sig! Styrkekramar Zia

2007-11-07 @ 13:23:45
Postat av: Fanny

Du är inte otillräcklig, mer kan jag inte säga... och du vet om att du hjälper till genom att vi skrattar, tror du att du inte hjälper eller finns som stöd, det gör du...
Jag älskar dig och det vet du!!!
Du vet att jag finns vid din sida också!
Och jag klarar dethär , INGEN FARA!!

2007-11-07 @ 18:01:23
Postat av: Ulrica

Hej, hamnade på din sida via Í.be.beautiful, som ju uppenbart är anorektiker. Om du vet vem det är, (tänkte att det kanske är Fanny?) Snälla, ring hennes föräldrar och berätta, om de inte redan vet. Jag har en kompis som är sjuk sedan _15 år_. Hon har inget liv. Ingen man, inga barn, hon bor i en sunkig etta och lever på sjukbidrag (väldigt lite pengar). Hennes kropp är förstörd, hon är benskör och hon har haft hjärtattacker och klarat sig med nöd och näppe. Det finns NADA glamour i hennes liv. Om du vet att någon är anorektisk är det ditt ansvar som medmänniska att berätta för någon som kan göra något åt det. //Ulrica

2007-11-08 @ 16:28:17
Postat av: Thepreciousgirl

Ulrica: Nej det är väl inte Fanny? Varför tror du det? :S
Och att berätta för hennes föräldrar vet jag inte. Eftersom de är i en speciell situation... Hon får faktiskt hjälp av en psykolog och jag har erbjudit henne hjälp från min egna behandlare och psykolog. Så jag hjälper henne, men "göra något åt det" kan jag tyvärr inte. För det första måste hon själv VILJA bli frisk, och ens inse att hon är sjuk.. och för det andra så är jag själv mitt uppe i min egna kamp..

2007-11-08 @ 17:55:34
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ulrica, igen

Förlåt! Jag visste inte att du själv är sjuk! Nu har jag läst lite mer av vad du skrivit, och du är verkligen JÄTTEDUKTIG som kämpar på! Det var inte min mening att klanka ner på dig, jag ser att mitt inlägg ser lite hårt ut, hoppas att du inte tar illa vid dig när du läser det. Sköt om dig, kram från en total stranger

2007-11-08 @ 17:56:25
Postat av: Thepreciousgirl

Ulrica: Det är ingen fara alls :) Tack så mycket! Stor kram!

2007-11-08 @ 17:59:26
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ulrica

"Eller rättare sagt, hon kan inte acceptera att hon inte mår bra. Det är så fruktansvärt att se på när ens själsfrände håller på att slukas in i något så djupt." Det var därför jag trodde att det var Fanny. Men vad bra att din vän får hjälp av en psykolog, föräldrar är tyvärr inte alltid de bästa på att hjälpa sina barn. Du räcker nog till mer än väl för dina vänner, märker jag :) Stor kram!

2007-11-08 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0