Mina svar på Era frågor

Har du tagit studenten?
Jag gick två år av gymnasiet, samhälle med inriktning kultur. Jag gick aldrig ur skolan eftersom i början av trean mådde jag väldigt dåligt pga ätstörningen. Så nej, jag har inte tagit studenten!

Finns det något du ångrar att du inte har gjort hittills i ditt liv?
Nej inget jag ångrar att jag INTE gjort. Men jag ångrar saker jag har gjort.

Brukar du använda smink varje dag?
Ja oftast blir det smink varje dag. Men absolut inte när jag är sjuk. Och jag är inte sån att jag måste sminka mig bara för att gå på konsum eller ut med hunden.

Vilken är din favoritfilm?
Dagboken!

Jag tycker att du har en sån jäkla snygg hårfärg och undrar därför vad heter den? Vilket märke?
L'oreal Excellence nr 4 (tror det var nr 4, brun heter den bara iaf)

Jag undrar om du hade hur mycket pengar som helst, vilket jeansmärke skulle du då köpa?
Marc by Marc Jacobs, Sass & Bide, True Religion, Siwy...

Vilken kändiskille tycker du är snyggast?
Finns skitmånga. Men Jude Law, Zac Efron, Matthew McConaughey

Vad tycker du om för typ av killar, båda utseende och personlighetsmässigt?
Det vet jag inte... svårt att veta när jag inte träffat "den rätte" än, hehe.

Har du någonsin varit kär?
Tror det

Har du varit inlagd pga din aneroxi?
Nej men jag skulle egentligen ett tag, men jag vägrade.

Hur var du innan du blev sjuk, har du förändrats som person efter anorexin?
Jag var samma människa som jag är idag. Bara det att själva Cornelia mer sällan visar sig nu än innan anorexin. Men i stort sett är jag likadan.
Absolut har jag förändrats. Jag har mognat rejält under min sjuka tid. Jag försöker tänka mycket på mig själv, vad som får mig att må bra och VEM som får mig att må bra. Jag är mycket mer ordningssam också... hehe.

Hur du fick din anorexi?
Det är en rad olika händelser som fått mig att må dåligt psykiskt. Jag hade det otroligt jobbigt när jag började skada mig själv. Mina föräldrar skildes, det var mycket bråk och blev sviken gång på gång. Kändes ett tag som allt var mitt fel och jag skyllde på mig själv. Drack mycket, rökte, skadade mig, slutade äta... sen har det bara gått utför.

Hur länge pågick det/har det pågått?
Jag har mått dåligt och skadat mig själv genom att inte äta sedan jag gick i 8:an. Nu är jag 19 år.

 Och hur du mår idag?
Jag mår bättre, det kan jag inte säga något annat om. Men i mitt huvud cirkulerar fortfarande kalorier, bantning och en "perfekt" kropp. Jag tror aldrig det kommer försvinna, men bättre än såhär hoppas jag verkligen att det blir.

Vilken musik lyssnar du på?
James Morrison, Paolo Nutini och liknande

Vad du har för drömmar om framtiden?
 Jag hoppas jag träffar en underbar kille jag kan trivas med och lita fullt ut på. Hoppas jag får resa mycket och uppleva allt jag drömt om, som stora städer, fina stränder och andra äventyr. Drömmer om att jobba med något jag trivs med och tjänar bra med pengar på, så att jag klarar mig och slipper ekonomiska svårigheter. Och en vacker dag vill jag skaffa barn, två stycken helst. ;D

Min enda fråga är om vi ska ses snart?
Ja, konstigt att det alltid runnit ur sanden! Men det ska vi såklart Emma ;P

Jag är snart nere i anorexin. Mitt liv känns just nu meningslöst. Jag kommer trolig snart att bli inlagd, det bra är att jag får välja själv om jag vill eller inte. Iaf så läste jag att du skrev tidigare att du inte ville se "normal" ut. Och jag kände så väl igen mig, jag vill inte se normal ut. Det jag tänkte fråga var iaf tycker du att det är värt att bli inlag och kämpa för att bli frisk?
Värt att bli frisk? JA! För det går inte att leva ett långt och lyckligt liv med anorexia. Ta emot hjälpen. Du är värd den precis som jag och alla andra som är sjuka.


Tack för era frågor, och hoppas ni är nöjda med svaren. Kram!

Kommentarer
Postat av: rebecca

i love your blogg, läser 10000ggr per dag

2007-12-17 @ 19:44:44
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: Cissi

Hej gumman:)
Du är bara för söt! Ta in det! Kom ihåg när du skrev på Ungdomar.se och jag har själv varit i samma situation som du! Fortsätt kämpa! Det är värt det jag lovar. Jag har gått upp 20 kg och i början var det svårt att accseptera det men nu är jag nöjd med mig själv. Har insett att det finns SÅ mycket mer i livet än mat. Föresten läste något om en bok...är den klar?

2007-12-17 @ 21:06:37
Postat av: Kristina

Trota att jag inte hade skrivit några frågor, var detta väldigt intressant läsning. Jag tycker det är sorligt att du har fått lida så mycket i ditt hittills inte särskillt långa liv, men jag hoppas att det blir bättre. Att du får alla dina önskningar uppfyllda och blir så lycklig som man kan bli. För det förtjänar du verkligen. Du är så fantastisk att det inte finns ord för att beskriva dig! Ordet fantstisk räcker inte till.
Hoppas du mår bra!
Kram

2007-12-17 @ 21:50:47
Postat av: josse

jag älskar också den filmen, kan se den hur många gånger som helst :)

2007-12-17 @ 22:45:15
Postat av: bloodymurderer

Hej,
Jo, när du blir helt frisk så kommer det sluta att cirkulera bantning osv i huvudet på dig. Så det är bara att kämpa på.

2007-12-23 @ 14:05:24
URL: http://tjeuglyorgan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0