Thoughts

Slåss mot lite ångest såhär på kvällen. Inget vidare roligt kan jag meddela! Fan att den ska komma överhuvudtaget. För ingen anledning alls typ. Eller jo, middagen var det ja. Jag ska bara försöka att vända detta till något positivt nu. Att jag faktiskt åt. Att det var en normalportion också. Det ordet klingar negativt i mitt huvud. Normal. Det är ett av de mest värdelösa orden enligt min mening. Jag hatar det! Vem fan är normal? Och vem är onormal? Finns det normala människor? Ordet perfekt är också ett sånt ord jag inte klarar av i den benämningen. Nej, blä. Bort bort bort!

Ska försöka vara stark ikväll, för jag vet att jag överlever dessa tankar. Jag vet vad jag vill i mitt liv numera. Jag har ett mål och en dröm. Det + motivation och vilja kan ta en långt.

Ikväll ska jag dricka yogite och se på Top model. Lovely! Ska gå och försöka glömma min ångest nu.

Puss

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag håller med dig. Ord som perfekt och normal borde inte få finnas för ingen är perfekt, ingen är normal. Det skapar bara stress. Fy!

2008-09-16 @ 17:51:33
URL: http://dagensmat.blogg.se/
Postat av: Sara

Fortsätt kämpa! :) Normal, ursh, ordet är som sagt skrämmande. Ha en underbar kväll <3<3

2008-09-16 @ 18:06:10
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: A.

Kämpa på vännen,, jag vet att du klarar det!!

Kramar

2008-09-16 @ 18:48:14
Postat av: anonym

Jag tog en extra portion middag idag! :) Jag försöker tänka att det var bra gjort av mig, men det går inte riktigt.

2008-09-16 @ 19:51:07
Postat av: ingela

har du tagit kontalt med ngn dagvård? Är du säker på att du ska få hjälp?? kram

2008-09-16 @ 20:00:43
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: smilla

jag måste bara säga att jag älskar dina matbilder, så inspierande!

2008-09-16 @ 20:12:36
Postat av: J U L i A

Vi pratar mycket om motivation och så i skolan, har en kurs jag läser.



Och för att bli motiverad behöver man ett mål och belöningar (iaf jag)



Tänkte om du kanske kan försöka få en målbild av dig själv, så som du vill vara eller vart, vad är målet? En bild, som du kan se framför dig. Kanske sitter och äter någon riktig smaskig glass på stranden i Thailand? Eller något? Jag ahr ingen aning.



Ett litet tips bara :*

2008-09-16 @ 20:49:15
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Stronger

Det kommer en dag då du till din förvåning kommer märka att ångesten är så gott som borta. Men för att komma dit behövs ett starkt psyke, en bestämd vilja och viktigast av allt - en tro på att den livsstil som gjort dig sjukt inte är det rätta. Du måste helt enkelt bestämma dig, bara sådär, och varje gång du tvekar intala dig själv, gång på gång, att du måste ändra din livsstil för att bli frisk.

"Framsteg är omöjligt utan förändring; och de som inte kan förändra sina tankar och åsikter kan inte ändra någonting."

2008-09-16 @ 22:10:05
Postat av: hawanna

Fortsätt bara att kämpa! Du kommer att klara det, gjorde jag de så kan du de. tänk va skönt sen när du kan äta en normalstor potion utan problem... det är värt att kämpa för det!

kramar

2008-09-16 @ 22:15:04
URL: http://hawannaa.blogg.se/
Postat av: Jackie

Vet duu? :D Nu verkar det som att spotlife ska göra en tävling igen, hur anmäler man sig?

2008-09-17 @ 00:11:33
URL: http://shackii.devote.se
Postat av: Norsk

Bra at du kjemper! For hver liten fight du klarer å vinne mot de "syke" tankene dine, er du ett skritt nærmere et friskt liv. Kjemp på, og fokusér på positive ting i livet ditt: du er utrolig flink til å lage god og inspirerende mat/+bilder, du er flink til å skrive, har "sense of style" +++ vær stolt av deg selv! Det er ikke vekten som avgjør hva du er verdt som menneske!

Klem fra Norge

2008-09-17 @ 05:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0