Åttonde november

Igår blev det en jobbig kväll i alla fall. Skit också! Åt en stor fruktsallad med kesella till kvällsmål + en kopp te. Fick så ont i magen och blev uppsvälld. Fick sån satans ångest bara för det. Hade inte min mage växt 1 meter i diametern när jag stoppat i mig något hade ångesten varit mycket mindre. Jaja, jag satt uppe nån timme till och såg på tv, sen gick jag och min feta mage och sov. Shit vad deprimerande det var. Kände till och med hopplöshet över hela livet. Det är så sjukt! Men men, idag är det en ny dag. Vad har jag för val mer än att kämpa? Att inte kämpa men samtidigt bli frisk... det går inte! Men jag önskar det vore så enkelt...

Det är skillnad på att vara ensam, och att känna sig ensam. Jag är egentligen inte ensam, men ändå känns det så. Även ifall människor bryr sig om mig och finns i min närhet, så känns det som det är jag mot världen. Alla andra är bättre än jag. Det är bara mig det är fel på.

Solen skiner. Jag måste ut! Frisk luft. Förnya mina tankar och försöka starta om.
Ha en bra dag! Puss ♥



+ Bild

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vill bara säga att jag följer din blogg och att jag verkligen tror på dig.

Du är en förebild för många tjejer som lider av ätstörningar och jag hoppas att du själv också förstår hur värdefullt det faktiskt är.

Fortsätt kämpa, många styrkekramar!

2008-11-08 @ 10:40:52
URL: http://kontroll2008.blogg.se/
Postat av: Mamma Johanna

Hej gumman!



Nu blir jag så ledsen och ARG.

Du är INTE ful, INTE fet...fet är väll för i hela fridens namn det sista du är.

Du om någon är vacker, söt och alldeles, alldeles underbar. Precis en sådan tjej jag önskar att min bror kunde träffa.

Min bror är en av dom viktigaste i mitt liv. Fick han en go och vettig tjej som dig skulle jag bli sjukt lycklig.



Du kommer fixa detta, du är starkare än det där jävla monstret som försöker styra våra liv. Du är bättre än så, du måste finnas för att göra denna värld till en bättre plats utan dessa sjukdomar. Din mamma behöver dig frisk till resan, inte kul att inte "leva fullt ut" när ni ska åka.



Kämpa nu gumman, du är så ung. Missa inte resten av dina bästa år. Dom kommer inte tillbaka. Jag har missat mina sista "unga" år, inte levt helt med mina barn på länge nu.

VI klarar detta, du är inte ensam, vi är här, lämnar dig ALDRIG. Tänk på det.



Du är inte ensam, du är inte fet, du är inte ful.



Många stärkande kramar från mig och barnen.



P.S Min dotter tycker du (som hon säger) ser ut som en prinsessa D.S

2008-11-08 @ 10:52:00
Postat av: Cornelia

Mamma Johanna: Åh söta du! Blir så rörd att jag nästan gråter :) Tack tack tack!

Jag vet att verkligheten är annorlunda med hur jag känner. Och det mest irriterande är ju att jag EGENTLIGEN vet att jag inte är tjock eller liknande. Men ändå på något sätt lyckas jag tro på det. Jag litar på känslan vilket jag gjort så himla länge nu!



Tack igen för din kommentar! Kramar

2008-11-08 @ 10:55:28
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Fannie

Du är bäst cornelia och världensfinaste

2008-11-08 @ 11:06:22
URL: http://chokladbollen.wordpress.com
Postat av: Emelie

Hejsan!

Jag hoppas du tar detta som en komplimang nu:

Tycker det är så himla skönt att läsa om en tjej i min ålder (är 89:a) som inte bara festar varje helg, utan kan vara hemma och umgås med sin familj t.ex. Jag har aldrig tyckts att krogen har varit särskilt kul - det känns som att alla bara går ut för att bli fulla, och eftersom jag inte dricker alkohol så umgås jag mycket hellre med mina vänner framför en film eller över en middag..



Jag brukar ofta känna mig tråkig, patetisk, och jag vet inte allt när mina vänner går ut och jag sitter hemma. Man tänker ju lätt att man är den ENDA I HELA VÄRLDEN som gör det.



Nu vet jag inte ifall du är en festprisse egentligen, och att du bara tar det lugnare nu när du har fullt upp med dig själv, men hur som helst så får du mig att känna mig bättre när jag läser din blogg..



Som sagt, jag hoppas du tar detta på rätt sätt, för det är verkligen menat som ett stort tack.



Kämpa på /Emelie

2008-11-08 @ 11:27:32
Postat av: Miste

Cornelia, precis som alla har sagt. Du är inte fet, du är inte ful. Och jag vet att känslan å att du evt innerst inne att tankarna ljuger. Önskar att du varje liten sekund kunde se hur otroligt vacker å bra du är. För du är verkligen vacker Cornelia, du har en enorm utstrålning som skulle bli ännu större om du lärde dig att älska dig själv fullt ut! Kram

2008-11-08 @ 11:51:19
URL: http://mistelaj.blogg.se/
Postat av: Lina

Du är inte ensam!

Du får gärna maila mig och bara prata ut, eller vad som helst, när som helst!

Kämpa på!

2008-11-08 @ 12:27:25
Postat av: Louise

Du är inte ensam. Jag känner precis likadant. Det är skönt att veta att andra känner så och inte bara jag. Alltså det är ju inte roligt att du tjäner dig tjock, men eftersom jag vet att du inte är tjock (håller med Johannas barn om att du ser ut som en prinsessa) kanske det betyder att jag inte heller är tjock.



Ha det super <3

2008-11-08 @ 14:36:26
Postat av: Anna

Sjukt bra sagt det med att det är skillnad på att vara och att känna sig ensam. Ibland kan jag känna mig ensamast i världen mensamtidigt vet jag att jag är långt ifrån det!



Blir också lätt uppblåst oavsett vad det är för mat jag äter, inte alls kul.



Hoppas du får en bättre lördagskväll!

2008-11-08 @ 18:46:42
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej!

Vet inte ifall du läser igenom alla kommentarer du får, men fortsätt kämpa!! när allt känns tungt, tänk på hur du mådde när det var som värst.. vill du någonsin må så igen? det brukar jag tänka på när allt känns som mest frustrerande. Jag får inte tokångest vid varje måltid, men när det händer så bruakr jag försöka säga till mig själv att det är en naturlig del av tillfrisknaden.. att man får ångest är ju ett tecken på att man utmanar sig själv och vågar äta liiiite mer än "tillåtet" eller vad man ska säga. Som jag läste någonstans: "ångesten dödar dig inte, det gör anorexin". Så det är väll på någotvis bara att acceptera ångesten/paniken och försöka tänka på annat. (lättare sagt än gjort kanske jag vet) Är det någon som vet var man kan vända sig med frågor om ätstörningar, mat och kroppen? jag har så mycket funderingar i mitt huvud men jag vågar/vill inte kontakta någon dietist eller liknande! vore jätteglad om någon ville svara här.. Tror det skulle hjälpa mig jättemkt :) kram på er alla!

2008-11-08 @ 19:39:34
Postat av: amanda

hej söta cornelia :)



jag läser din blogg dagligen o jag får sån kämpar glädje av den!

jag blev ledsen när du skriver att du är fet o ful för det är det minsta du är!! du är vacker smal o precia lagom du är du:) du måste vara du o du måste finnas för vem ska annars vara cornelia?



jag lider oxå av anorexia o får samma tanar som du o det är konstigt att fast än att man har en massa kompisar o familjen o allt som stöttar en o finns där för en så känner man sig ensamast i världen!



men du är inte ensam cornelia!

jag finns alltid här för dig!



skulle va kul om du hörde av dig till mig om du åkte till göteborg? för då kunde vi gå på stan eller bara vara:) tänkt på det i alla fall?



kram o jag tänker på dig söta cornelia <3

2008-11-09 @ 12:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0