Tips och inspiration till att äta bättre

Har suttit och kollat in denna bloggen i säkert 1 timme nu. Så mycket inspiration jag får till att äta bra. Nyttigt och bra. Jag pallar inte sitta här och käka mina (förlåt) jävla bönor med sallad och få ont i magen av allt jag stoppar i min mun. Jag orkar inte! Mina hungerkänslor är återigen helt fucked up eftersom jag slarvat så mycket på sista tiden. Varför ska jag göra såhär mot mig själv liksom? Vill jag inte leva, få barn, jobba och leva livet precis som alla andra? Jo! Jag vill leva, jag vill inte dö. Och det är fanimej precis det man gör utan mat. Det går inte att leva eller vara lycklig. Okej, jag lever väl, kroppsligt sett, men inte psykiskt! Jag orkar inte må dåligt längre. Jag orkar inte ha ångest över mat, ångest över min kropp som egentligen inte ens är tjock. Jag orkar inte ha en sjuk kroppsuppfattning eller bry mig om hur jag ser ut 24/7.

Undra hur länge jag känner såhär. Det brukar vara i ca 10 minuter, sen ångrar jag mig och skiter i vilket. Påminns hur fruktansvärt svag jag är som inte kommit ur mina ätstörningar ännu, och säkert inte kommer göra det denna gången heller. Jag är snart 20 år, och har haft ätstörningar sen jag var 12. Inte anorexia sen jag var 12, utan det kom senare. Från början hade jag "bara" ett sjukt förhållande till mat.
Skriver ner ett matschema för morgondagen nu, skriver ner det här sen. Okej?
Stötta mig! I need it.

Kommentarer
Postat av: Dilek Isabelle

HÅLL UT BRUDEN!!! ÅH. DU KLARAR DET HÄR. VAR MÅLMEDVETEN!! DU SER DU ÄR EN BRA BIT PÅ VÄG. DU VET ATT DU ÄR "SJUK" OCH ATT DU VILL LEVA FÅ BARN ETC...KÄMPA FÖR DET!!!!! ÄR VID DIN SIDA!!!! PUSSSSSSSSSSSS

2008-03-03 @ 18:14:33
URL: http://izmir.blogg.se/
Postat av: Emelie

du kommer klara det! Du är som sagt en stark tjej. Du är en speciell tjej ska du veta och du förtjänar verkligen lycka :D Om du behöver någonting så är det bara att säga till fast vi inte är närmaste vänner så kan jag finnas här för dig om du vill :) Kramar

2008-03-03 @ 18:33:07
URL: http://minaolikakanslor.webblogg.se
Postat av: Mindy

Jag tror på dig Cornelia. Du är stark, jag tror du vet det själv också, inuti.

Lite ironiskt ändå med google-annonserna på din blogg som säger typ "Minska i centimeter runt midjan!", "Gå ned 7 kg, skippa hungerskänslorna!", liksom vafan?

Jag är övertygad om att du inte valt dem själv, säger det bara rent allmänt. Har du också lagt märke till dem?

Hoppas verkligen din attityd är motiverad att ta dig framåt just nu, för tänk själv, du har ju gjort jättemånga framsteg sen du var på botten i alla fall. Och det är DU själv som tagit dig uppåt i allra högsta grad! Alla klarar inte det, men du gör. Det tror jag. Och det hoppas jag.

Puss och kram!

2008-03-03 @ 18:41:20
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Thepreciousgirl

FAN VAD NI ÄR UNDERBARA! Tack för allt stöd!!!

Mindy: Ja jag har sett annonserna. Jag HATAR dom. Och nej jag väljer dom inte själv, jag tror de anpassas efter vad som skrivs i ens blogg. Skriver man om inredning kommer det upp annonser om möbler och grejer. Och jag skriver ju en del om mat.. så antagligen därför! Men störigt är det.. =/

2008-03-03 @ 18:44:01
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: n

titta in denh är bloggen också http://halsofreak.blogg.se/ Jag brukar läsa den och tycker att hon är jätte bra.

2008-03-03 @ 18:52:52
Postat av: Julia

du kommer klarar det, kämpa på gumman!!!

2008-03-03 @ 18:55:57
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: kim

det kommer alltid finns perioder i ditt liv då du faller tillbaks i några dagar (eller veckor). jag blev friskförklarad för ett år sen men än idag kan jag få återfall och räkna kalorier och få dem dumma tankarna tillbaks så att de sitter i en period. sen är det bra i några veckor och så kan det komma tillbaks. upp och ned gångarna kommer alltid finnas, men man kan hantera dem bättre och bättre. du kan klarar det tjejen!

2008-03-03 @ 19:19:23
URL: http://kimpandusan.blogspot.com
Postat av: alex

Jag har varit sjuk i drygt ett halvår nu, jag var på botten i december, 40 kg till mina 170.. På tre månader åt jah VÄLGIGA mängder mat, väger nu tre månader senare 12 kg mer,,, AHH jag är sjukt lycklig, känner ingen ångest alls...vill gå upp mer:D ..hoppas verkligen att du kommer att få ett någorlunda bra förhåklande till mat, Idunkliniken som jag går på nu e grymt bra!..ungefär exakt sån mat som du verkar äta, idag blev det böngryta med dullkornbröd, och igår va det quornfärs med tortilla:D

2008-03-03 @ 20:07:44
Postat av: sofia

Åh, jag blir så glad att jag kan vara till inspiration, att du gillar bloggen! :)
Btw, nu förstår jag varifrån alla besökare kom från igår... hehe :)

2008-03-04 @ 15:58:19
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Nebiros

det jag reagerade på var din mening: "Påminns hur fruktansvärt svag jag är som inte kommit ur mina ätstörningar ännu, och säkert inte kommer göra det denna gången heller."

av allt jag läst av dig, så ser jag inte dig som svag, utan väldigt extremt stark som fortfarande kämpar i rätt riktning hela tiden, som hela tiden vet hur fel ditt tankesätt är och verkligen gör något åt de!
du är inte ett dugg svag i mina ögon.. helt tvärtom!

2008-04-02 @ 03:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0