Besöket på kliniken

Jag hade gått ner 2 hg. Och jag som skrev imorse att jag var helt säker på viktuppgång. Jag blir rädd för mig själv när jag har så fel. Att jag aldrig lär mig! Jag har ju varit med om detta förut. Man går lättare ner i vikt om man äter bra. Minns när jag var nere på 45 kilo. När jag började äta hyfsat bra då, och regelbundet, då gick jag istället NER i vikt! Måste trycka in det i skallen nu, för jag vet ju att det är så det fungerar.
Annars gick samtalet bra! Min behandlare var så glad över att jag verkligen kämpar på! Att jag tagit dessa framsteg jag tagit på kort tid. Känns skönt att hon blev glad!
Min behandlare ska ju bytas ut ett tag, eftersom hon ska ha barn snart och ska vara ledig pga det. Vi bestämde i början av hela behandlingen (för 1½ år sen) att sista gången skulle vi ut och äta pizza tillsammans. Så den 2:a April ska jag, mamma och behandlaren ut och äta pizza!! Jag har inte ätit det på fleeera år! Känns pirrigt och roligt mer än skrämmande. Men visst känns det lite läskigt också, det går inte att undvika. Men jag kommer klara det galant!

Förresten, har inhandlat vitamintabletter eftersom min behandlare tyckte jag skulle börja med det igen. Jag berättade att jag känner mig jättetrött hela tiden, och hon tror det kan vara vitaminbrist.
Nu ska jag gå och duscha, ta en vitamintablett och mysa framför tv:n. Är SÅÅÅ trött.
Kram till er och tack för alla tips ni ger mig!!

image1364

Kommentarer
Postat av: sofia

Ja, det är mitt favoritté för tillfället :)
Mysigt det låter att äta pizza tillsammans, tror också du klarar det finfint! :)

2008-03-06 @ 18:31:48
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Louise

Kämpa på tjejen

2008-03-06 @ 19:23:47
URL: http://rockandrose.webblogg.se
Postat av: Anna

Själv går jag ner av att äta godis...
weird tycker jag, men tydligen förbränner kroppen när den får socker!

Brukar inte du äta något godis eller så?

2008-03-06 @ 20:00:24
Postat av: emma

kämpa på gumman!
jag blir så glad när jag läser att du ska prova att äta pizza igen!
jag själv trodde att det skulle bli min "död", men idag har jag insett att så länge man äter normalt i övrigt, så skadar det inget att äta pizza nån gång :)
(du är vackrare idag än förra året)

2008-03-06 @ 20:33:14
Postat av: stars in heaven

Vill föresten säga att du blev jätte fin i håret!
Det går inte att kommentera på det inlägget så jag skriver det här istället :)
Kram

2008-03-06 @ 21:01:07
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: MiniJossan

Vad bra att det känns bra:) Jag tror verkligen du kommer klara det. Du verkar ha viljan att klara av dethär! jag vann någon "shoppingguide" eller något...

2008-03-06 @ 21:17:35
URL: http://minijossan.blogg.se
Postat av: Johanna

Du är stark bruden!Alla steg är stora steg, Jag tror i alla fall på dig. Du är en stor förebild för mig, jag har följt dig sedan du började bloggen?! Ja, det är faktiskt sant. Jag har ´läst ALLA dina inlägg, det måste ändå vara lite coolt. Och jag måste säga Cornelia, oj vad du har vuxit och mognat?! helt fantasktiska steg och framgångar. Klart det kommer motgångar, det gör det alltid jag vet dock att du kommer klara detta. Så mycket som du klarat. Det finns inget som kan stoppa dig nu, så länge du vill. Och, det är klart du vill.

// isires PR Chef - Ta gärna en titt på hennes blogg, kan ge dig ett skratt :) så kan du få läsa om hur patetiska folk i vår kommun är när de bär 2 kilo för mkt. Deras bantningsmetoder är TRAGISKA.

Ha det bäst

2008-03-06 @ 22:57:58
URL: http://isire.blogg.se
Postat av: e

Jag gillar inte multivitaminbruset :P Får bara inte ner drickan, smakar så illa :(

2008-03-06 @ 23:20:34
URL: http://eelvelin.blogg.se
Postat av: Tina

hej vännen!! kul o höra att det går framåt. det syns på dina bilder att du mår bättrre!

jag jobbar i hälsokostbutik, och brus tabletter är faktisk inte nått bra alternativ om du vill ha i dig vitaminer och mineraler. rekomenderarar MiviTotal, finns att köpa på hälsofackhandel. i den har du över 100 vitaminer o mineraler som kroppen behöver -dock inget järn.
rekomenderar den värmt, dricker den själv!!
testa!
ha de bäst kram!

2008-03-07 @ 09:25:57
Postat av: Maja

Tina: och inget koppar heller!
Så en eventuell järnbrist kan faktiskt bli sämre på Mivitotal, jag vet det nämligen...
Men då Hela Pharma (företaget bakom mivitotal), ger företagarna förmånliga priser på deras produkt, så hyllas just Mivitotal som ngn superbra multivitamin i häsokostaffärerna...

2008-03-07 @ 12:47:57
Postat av: Tina

Maja:
precis! hon kanske skulle testa dricka Blutsaften istället. har jag själv aldrig testat men mycket omtyckt!
Helas produkter är ruskigt bra, har du testat Fortodolen??

2008-03-07 @ 13:03:02
Postat av: AnnaP

starkt, hoppas du klarar det! :) (pizzan)

2008-03-07 @ 13:40:21
URL: http://myanalife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0