Framsteg jag gjort

Jag har ändå gjort en del framsteg nu på sistone, när det gäller sjukdomen och "kontroll"-behovet. Här är några grejer jag kan komma på just nu.

1. Jag struntar ibland att räkna kalorierna.
2. Sket i träningen en kväll.
3. Lyxar till maten lite mer, med t.ex nötter.
4. Jag tycker verkligen om att ge min kropp det den behöver.
5. Jag har positivare inställning till min kropp.
6. Kan äta fler maträtter nu än innan, jag nojjar inte lika mycket.
7. Jag kan be mamma laga mat åt mig (som t.ex omeletten till dagens lunch).
8. Jag bryr mig inte lika mycket om jag skulle gå upp något kilo i vikt, det känns inte så "farligt".
9. Kvällsmålen blir varje kväll nu.
10. Eftermiddags mellisen kommer jag lätt kunna lägga till på semestern, och lära mig ta med något till jobb (få in vanan).
11. Om jag verkligen vill ha glass så äter jag det (som igår, ångrar mig inte en sekund).

Rätt många punkter ändå. Och på så kort tid!! Ni som följt mig vet ju hur jävligt jag mådde för bara nån månad sen. usch! Vill aldrig må så igen. Jag kämpar för att slippa det.
Det känns BRABRABRA!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Du ÄR BRABRABRA!:)

2008-06-30 @ 19:06:02
Postat av: Camilla

Du är så duktig Cornelia som aldrig slutar kämpa!

Jag gjorde som du förut och åt så lite men den så gav jag mej f_n på att det skulle funka.. och jag säger som dej man mår mycket bättre =)

Kämpa på!

Kramar i massor!

2008-06-30 @ 19:52:51
Postat av: Ingela

toppenbra och underbart tjejen!!=)

2008-06-30 @ 20:51:47
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: Victoria

Gud va jag glad jag blir..!! :D Fortsätt i rätt riktning ! :D

2008-06-30 @ 21:49:41
URL: http://victoria---h.blogspot.com/
Postat av: Tilda

Så rätt! Skriv ner alla framsteg du gör, istället för att fokusera på eventuella missar med nåt skippat kvälls- eller mellanmål.



Gryma framsteg du gjort!! Mitt bästa "kvitto" på att sjukdomen tagit ett stort steg ifrån mig var när jag testade ett par jeans, strl. 22 och de satt riktigt, riktigt tight och min tanke var: "Äh, vafan, de ser ju ändå ut som ett par barnjeans".



Keep up the good work! Pepp.

2008-06-30 @ 22:58:56
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: ff

så härligt att få läsa att det går så bra för dig! heja! :D

2008-06-30 @ 23:14:31
Postat av: vicky

Jag beundrar din kämparglöd och tycker att din blogg är super! Jag blir så otroligt peppad när du skriver om din kämparglöd och dina framsteg. HejaHeja! Jag har dock funderat på en grej ganska länge men som jag nu måste fråga.. Är de så att du har svårt att kombinera kolhydrater i form av pasta, ris o.sv med fett/protein fisk eller nåt? När du lägger upp bilder på dina måltider så är det mkt proteinrikt med goda salladers och nu nötter men man ser sällan pasta,ris,bulger,potatis eller nåt! Ingenting negativt, vill bara inte att anorexin ska dra åt sig just den delen under dens fötter, så det sabbar för dig. Sänder kämpar kramar i mängder :)

2008-07-01 @ 21:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0