Dra åt...

image1278

Ett litet kollage gjort av mig till er som skriver f*ttiga kommentarer och trycker ner mig när jag inte gjort er ett skit. Vad f*n får ni ut av det egentligen? Att säga till mig, en ANOREKTIKER, att jag är fet, rund och ser ut att ha gått upp mycket i vikt, det är så j*vla okänsligt. Har ni inget hjärta? Förståelse för andra människor och dess känslor?
Jag kämpar som ett djur för att komma ur min svacka, som har inneburit att jag gått ner 3 kilo på kort tid. Varför göra den vägen längre och svårare för mig? Visst får man stå ut med mycket skit på internet, men ibland går folk mil över gränserna. Och det är inte okej!!
Var fan är världen påväg? Jag är 168 cm lång och väger knappt 52 kilo, och jag blir kallad rund. Rund?! Till och med jag själv vet bättre, jag är inte det minsta rund och är inte ens normalviktig. Varför ska vi klanka ner på varandras utseenden? Varför bryr vi oss? Sålänge personen i sig är underbar på insidan, vad f*n gör det om personen är rund, smal, mager, fet, ful eller snygg?
Alla får ha en egen åsikt. Men gå inte över gränsen och säg till en person att hon/han är ful, fet, äckligt smal osv. Det är inte okej!!!

Nu har jag fått få ur mig min ilska. Håll med mig eller ej, jag bryr mig inte.
Pusshej

Kommentarer
Postat av: Lina

fy för såna människor som skriver elaka kommentarer!
du är verkligen SMAL och jag hoppas du ser det!
kämpa på!
din blogg är grymt rolig att läsa, läser den varje dag! :)

2008-02-23 @ 11:25:18
Postat av: Anonym

Jag förstår dig helt och hållet! Vem vinner på sånna komentarer?;s kämpa på tjejen! :)

2008-02-23 @ 12:08:39
Postat av: Sanna

Nu blir jag jävligt arg faktiskt! ursäkta att jag svär, men jag förstår verkligen inte vad det är för fel på människor som skriver något sådant, man håller väl inte på och läser en persons blogg bara för att sedan kunna skriva elaka kommentarer, speciellt inte när man vet hur mycket det sårar. Helt sjukt! Idioter är vad dom är! Du ska inte behöva stå ut med vad som helst bara för att du väljer att skriva en blogg på internet, jag hoppas dom förstår det med och ger upp med att bara försöka trycka ner andra snart. Jag tycker i alla fall att du är sjukt duktig som kämpar så mycket som du gör! Det är verkligen starkt gjort! Kram

2008-02-23 @ 13:08:44
URL: http://mondaymorning.blogg.se
Postat av: sarah

good girl! fuckthemwhitsomethinghardandsandpapery:D

2008-02-23 @ 13:09:43
Postat av: Linda

vad är det för idioter?
Lägg inte ner din energi på dom! Dom är inte värda det. Fy fan!!

Du verkar vara en underbar tjej både på in och ut sidan :)

2008-02-23 @ 13:57:18
URL: http://lindatess.blogg.se
Postat av: Ellinor

vissa människor vill bara såra. du är ju jättesmal och det är sanningen. finns ingen annan.

2008-02-23 @ 14:05:14
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: n

Du är skit snygg Cornelia! Dom är bara idioter som inte har något vett innan för pannbenen. Låt inte dom förstöra. Kram

2008-02-23 @ 14:21:23
Postat av: bjebje

Stå på dig, det är starkt av dig att berätta om anorexi. Jag har ätstörningar, jag vet hur jobbigt det är att kämpa, jag har inte vågat erkänna till mig själv tills för några veckor sen. Och kämpa vidare! Låt inte idioter låta dig falla & börja sluta kämpa, för du är STARKARE än dom. Håll huvudet högt, låt dig inte trampas av såna töntar. Och fortsätt skriva, för många blir inspirerade av dig! :)

2008-02-23 @ 15:16:58
URL: http://youwannapieceofme.blogg.se
Postat av: bea

SÅ sjukt dålig stil! klart man inte är rund när man ser ut som du gör, samt har en sjukdom! tycker du är jättefin :) go, girl!

2008-02-23 @ 15:24:03
Postat av: linnea.

du har så rätt, man ska stå på sig! elaka kommentarer har även jag fått erfara den sista tiden. du ska veta att du är en av de jag ser upp till, du är stark. fortsatt vara den du är och låt ingen trycka ned dig!

2008-02-23 @ 15:46:31
URL: http://linneaah.blogg.se/
Postat av: Fanny

LYSSNA INTE FÖR FAN, jag vet att det är svårt. MEN ÄR BLOGGEN DITT LIV ? JAG MENAR DETHÄR MÄNNISKORNA FINNS JU INTE I DITT RIKTIGA LIV , DET GÖR JAG ? ... LYSSNA PÅ VAD JAG SÄGER

2008-02-23 @ 16:18:55
URL: http://beautifulflower.blogg.se
Postat av: Victoria

Amen to that !

2008-02-23 @ 16:34:26
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: N

Du tar alla kommentarer för seriöst vafan. Börjar grina för några korkade kommentarer. Och du säger att du inte tar åt dig? pfft in my ass. Tror du inte andra STORA bloggerskor får kommentarer om deras utseende varje dag, börjar dem ta tönt bilder med mittenfingret i luften bara för det? Knappast. Get a life

2008-02-23 @ 16:37:28
Postat av: Thepreciousgirl

N: Jag tar visst åt mig av kommentarerna eftersom jag är sjuk i anorexi och tar illa vid av sånna kommentarer. Tyck jag är patetisk, men då kan du också dra åt *******

2008-02-23 @ 16:46:18
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Tina

va är det med folk??!! förstår dig. du är så himla fin, fortfätt kämpa på!! för många blir inspirerade av dig!:)även jag.

krma tina

2008-02-23 @ 17:03:57
Postat av: viktoria

Jag känner inte dig men jag följer din blogg dag efter dag, pg.a att den är såå himla bra! Blir så jävla förbannad av människor som behöver ventilera sig för att dom själva är så låga, och helst till en tjej som har problem! Jag är i samma sits som dig och minsta lilla kommentar är ett helvete!! Jag hoppas att du försöker lyssna på ALLA oss andra som säger raka motsatsen, för VI HAR RÄTT!. Du är fortfarande väldigt tunn och några extra kilon skulle du må ännu bättre av. Jag beundrar din kamp! Kämpa på tjejen!

2008-02-23 @ 19:42:11
URL: http://www.viktoriab.bloggagratis.se
Postat av: stars in heaven

Bra skrivet!

2008-02-23 @ 19:52:50
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: mmalin

Oj grovt :o jag är exakt lika lång och väger ett kilo mer, och jag är långt ifrån tjock. Det är bara att skratta åt såna kommentarer, folk är bara GALET svundsjuka på smala, snygga människor som du:)

2008-02-23 @ 23:14:01
URL: http://mirabal.blogg.se
Postat av: Jenta

Jag tycker du är duktig som kämpar på.

2008-02-24 @ 00:43:06
Postat av: Julia

lyssna inte på folk som de, de är inte värda din energi. jag tycker du är så himla söt och fin,skulle vara glad bara jag var uns lik det.. ^_^

2008-02-24 @ 17:33:25
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: Anonym

DU ÄR VACKER.

2008-02-24 @ 17:39:27
Postat av: freja

men vad taskigt. ibland är folk sjukt okänsliga, du är ju anorektiker (ja med) och det känns inte lättare om nån kallar en fet, du är ju jättesmal.
du har rätt, vad är denna värld på väg om man kallar en anorekitiker fet?

2008-02-24 @ 22:05:32
Postat av: cami

jag håller med dig. totalt!
om det är människor som säger att du ser rund ut så är dom ju rätt så mycket körda. dom vill bara klanka ner på andra för att må bättre själva. förstår inte. man måste ju förfan visa mänsklig hänsyn. usch på sånt folk.
du har helt rätt!

2008-02-25 @ 00:05:06
Postat av: Jossan

Så jävla bra gjort gumman! Bara fuck them right back! Det är jävligt lätt för oss andra att säga att du inte ska lyssna på sådana kommentarer, men det är väl klart som fasen att det sårar en.
Det är riktiga idioter som håller på så. Jag menar, om de inte gillar din blogg eller tycker att du är dryg så kan de ju bara sluta läsa. Varför lägga ner tid och energi på elakheter? Jag har aldrig förstått det där.

2008-02-25 @ 08:38:18
URL: http://jossans.bloggagratis.se/
Postat av: Carita

Usch, du får verkligen göra ditt bästa för att inte ta åt dig. Jag vet att det är svårare sagt än gjort, men vissa människor är bara.. ja, idioter. :3

Jag fick höra att jag skulle bli fet om jag gick upp ett hekto mer när jag hade ett BMI på 15. :x

2008-02-25 @ 18:11:49
URL: http://happychews.blogg.se
Postat av: J U L i A

orka att du ens gör ett kollage till dom..
suuuck, skit i idioterna

2008-02-25 @ 21:08:13
URL: http://juliasbullar.blogg.se
Postat av: Emelie

ta inte åt sig. Och hon N måste ju vara helt jävla idiotisk. Det är klart att du tar åt dig av det de säger. Blondinbella och Kenzaa har ju för fan ingen sjukdom. Stå på dig och peka fingret om du vill så jävla högt att det når himlen. Låt inte en ända jävel köra över dig. Du ska veta att du är jätte vacker :) Och tro mig du är smal. Kramar

2008-02-29 @ 19:45:58
Postat av: Anna

Jag förstår precis hur du känner när man får höra sådana kommentarer, det hände mej själv bara igår! Förstår inte varför alla andra ska bry sej om hur jag, du eller någon annan ser ut.

2008-03-01 @ 12:39:15
Postat av: Sofia

Så vidrigt med folk som hoppar på och slåänger ur sig såna kommentarer..vem tjänar på det? Usch jag blir frustrerad fast det aldrig hänt mig.

2008-03-03 @ 16:16:39
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Fredrika

Gud vad jag är impad! en tjej som verkligen vågar skriva om sitt "problem" anorexian alltså. Fortsätt kämpa. Bara för att dra en parallell, jag är 170 och väger 70 kg, och jag är nästan nöjd med min vikt, och då födde jag barn för tre månader sen. Du är ju verkligen jättesmal, men fortsätt kämpa med sjukdomen, du verkar vara en stark tjej, iaf på det sättet du skriver och så. Jag tror du klarar det! Till slut. Lycka till i fortsättningen! Härmed har du ännu en trogen läsare,nämligen mig! :) Bamse Kram

2008-03-07 @ 16:26:49
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se
Postat av: Ellen

Den där jävla N kan ju ta sitt jävla N och bilda ett namn istället och inte vara så jävla feg och dum i huvudet! Fyfan va sur jag blir nu.
Du är så jävla snygg bara så att du vet det, och jag är jävligt imponerad och glad att det går på bättringsvägen för dig. :) /Ellen

2008-03-08 @ 18:47:22
URL: http://ellfi.blogg.se
Postat av: Tina

Asså vissa människor är bra för mycket! Tycker du verkar vara hel mysig, dom är inte värda din uppmärksamhet. Ha de bra :) / Tina

2008-03-17 @ 21:44:14
URL: http://aprilina.blogg.se
Postat av: Anna

Angående din hårfärg... Tycker att du VERKLIGEN ska behålla den där färgen! Du passar jätte bra i det. Varken ljusare lr mörkare.. utan precis sådär =)

2008-03-23 @ 17:06:35
Postat av: Nebiros

min allra första "riktiga" kärlek var född liten, smal och kort. jon hade inte äs direkt, men de spelade ingen roll hur mycket hon åt, hon gick aldrig upp (vilket hon ville) och jag lovar att hon kunde äta minst lika mycket som jag (kille 180/80 som tränade 9gånger i veckan då), men det jag avskydde var folk som absolut kände att de bara måste kommentera hennes vikt.. "fan va smal du är. har du aldrig sett mat förut eller" eller "jävlar va fet du är, kanske ska banta"..
var i helvete kommer en sådan "orespekt" (vet inte ens om de är ett ord) ifrån? vem fan är dom som tror att de har rätten att köra över människor så?
usch fy fan va trött jag blir på sådana människor, men skönt att höra att du är en smart tjej som inte tar åt dig vad som sägs. att du står över deras barnsligheter, att du visar dig bra mycke starkare!

2008-04-02 @ 03:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0