Förstår inte

Hur kan man hata sig själv så mycket att smärtan är skön? Förstår inte... min arm består av blåmärken och sår, orkar inte förklara varför. Är bara så jävla trött på att jämt klanka ner på mig själv. Jag gör ju inte så mot någon annan, så varför förtjänar inte jag bättre? Ska börja behandla mig själv som jag behandlar andra. Tycka om det jag ser. Ge mig komplimanger. Låta min kropp få njuta... hur svårt ska det vara?

Har gjort en hel del framsteg sen sist. Kan faktiskt äta utan större ångest. Kan känna när jag är hungrig och när jag är mätt. Försöker intala mig själv att min kropp är finare nu, mjukare och snyggare. Längtar tills jag ska få nya jeans. Mamma har lovat...

Det är så skönt att det går mot ljusare tider. Att sommaren snart är här. Ska kunna ligga på stranden, ska kunna ta en glass... njuta. Tänk förra sommaren. Satt inne, ensam... kunde inte äta, kunde inte sova. Inte sitta utan att det gjorde ont. Inte träna, inte ta promenader utan att det flimmrade för ögonen. Utan att känna mig svag. Orkade inte träffa människor. Vill aldrig mer tillbaka...

Visst är det skrämmande när man ser kroppen förändras. Det är både jobbigt och obehagligt. Men vet ni... det sätter sig inte bara som fett på kroppen. Man får istället starkare och tjockare hår, finare hy, mer muskler, ögon som strålar lycka, starka naglar...
När jag har en bra dag ser jag nästan fram emot att få lite mer former. Att kunna se snygg ut i kläder utan att se ut som en 13 åring. Att kunna köpa nya kläder. Jag både längtar och samtigit inte... för vem är jag då?



Kommentarer
Postat av: S

... då är du en stark tjej som klarat det, klarat den hårda vägen som krävs för att bli frisk!

2007-03-26 @ 17:52:23
Postat av: Michelle

Man behöver inte vara hon som är smal och duktig. Man behöver inte vara något för att andra ska tycka man är bra. Låter som en kliché, men det viktigaste är vad du tycker.

Massor med kramar

2007-03-26 @ 21:49:55
Postat av: ellen

har föjt din blogg ett tag, och jag blir så imponerad av dina framsteg och glad såklart! men jag vet att det inte är lätt, jag är själv en "frisk" tjej från anorexi/bulimi som varje dag kämpar. jag frågar mig själv varje dag om man verkligen kan bli helt återställd. jag kan tex fortfarande inte känna om jag är mätt eller hungrig ordentligt, det är frustrerande. jag försöker så men samtidigt som du säger, vem är man om man inte är smal längre? jag är så rädd för det. vill vara frisk i tankarna och inte tänka på mat 24/7, vill unna mig med gott samvete men älskar samtidigt känslan av att spy upp mat, det är en så befriande känsla för stunden. ja det är inte lätt, men jag fascineras och inspireras av dig, dina tankar och din vilja! keep on fighting it för det tar så på krafterna, jag vet. och det är så mkt roligare att vara ute bland folk än att sitta inne själv, jag skriver det till dig men säger det lika mkt till mig själv. stor kram och lycka till från mig!!!

2007-03-27 @ 19:14:01
Postat av: C

du är så himla duktig, så stark! <3
såå underbar, du kämpar verkligen. och om det känns bättre på något sätt, så vill jag bara säga att jag verkligen håller tummarna för dig och jag är så lycklig för att du förstår att du måste gå upp i vikt! tro mig, du är vackrast, speciellt på dom bilderna på bdb där du väger +10 kilo. man ser liksom en glimt i dina ögon på dem bilderna. åh, hoppas du går upp till din målvikt till sommaren! önskar dig verkligen lycka till från hela mitt hjärta, du har mitt & alla andras stöd. säg bara till om det blir för jobbigt, vi finns här för dig! :)

2007-03-31 @ 23:38:40
Postat av: Anonym

du är så himla duktig, så stark! <3
såå underbar, du kämpar verkligen. och om det känns bättre på något sätt, så vill jag bara säga att jag verkligen håller tummarna för dig och jag är så lycklig för att du förstår att du måste gå upp i vikt! tro mig, du är vackrast, speciellt på dom bilderna på bdb där du väger +10 kilo. man ser liksom en glimt i dina ögon på dem bilderna. åh, hoppas du går upp till din målvikt till sommaren! önskar dig verkligen lycka till från hela mitt hjärta, du har mitt & alla andras stöd. säg bara till om det blir för jobbigt, vi finns här för dig! :)

2007-03-31 @ 23:39:01
Postat av: V

Maila mig om du vill, sitter i samma sits.
Mvh Veronicah.
msn:
[email protected]

2007-04-06 @ 07:50:59
Postat av: hanna

du är stark, jag har aldrig haft ätstörningar sj men lider av mkt annat. kram

2007-04-21 @ 23:06:11
URL: http://www.lillbulle.blogg.se
Postat av: Ulle

Orka kämpa, det kommer ljusare tider! Hur mår du nu? Var så länge sen du skrev...Kram

2007-04-22 @ 11:07:44
Postat av: malin

Du är så duktig, och du har kommit långt redan! Fortsätta kämpa. Du vet att alla negativa tankar om din kropp bara finns i ditt huvud. Tänk så fin du kommer vara med former, bröst, tjockare hår, finare hy när kroppen får all näring den behöver! Du vill ju inte leva så här längre, du kan klara det! Du kommer att bli frisk, gumman. Kram!

2007-04-22 @ 21:51:19
Postat av: Heidi

Din anorexia verkar verkligen gnagt hårt på dig, men jag tror på dig, du verkar hur tuff som helst och har all anledning att vara det så stå på dig och och tänk inte på fettet som kommer utan tänk på det friska som kommer

KRAM!

2007-04-28 @ 16:42:57
URL: http://sipis.blogg.se
Postat av: julia

Underbart att du mår bättre nu =) Såg dig på u.se.
En fråga bara, hur gjorde du för att inte din familj skulle stoppa din ätstörning?

2007-05-01 @ 16:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0