Jag = lycklig

Okej, jag vet inte vad som har hänt. Men sen i lördags har mitt liv varit som en dröm. Träffade en helt underbar kille, som jag tycker så mycket om. Träffade en underbar tjej i stan som känns som en vän jag kommer ha livet ut. Har varit med på mammas jobb och varit social, träffat min bästa vän, varit ute med hunden en massa ENSAM. Sprungit ut i snöoväder för att pussa killen hejdå vid bussen. Alltså vad händer? För någon vecka sen satt jag inne hela dagarna, gjorde inget annat än åt och sov. Men nu?!

Vet ni hur underbart det är? Fattar ni? Ingen ångest över maten. Att orka vara med vänner och träffa nytt folk. Vilja komma ut i det vanliga livet igen. TÄNK! Fattar ni inte att det kan hända er också? Ni som kämpar... Jag har haft ätstörningar i 4 år och självhat i 18... tänk att nu vänder det. Om det inte är omöjligt för mig, varför skulle de då vara det för er? Kom igen! Behöver ni mer bevis än mig? Jag som var så djupt nere i skiten, har nu kommit långt upp och börjar skymta ljuset. FATTAR NI??!?

Har fått mina kläder från Victorias Secret också, allt utom 2 saker. Fyfan vad allt var fint. Bikinin satt så himla perfekt! Underkläderna är sjuuukt snygga <3

Imorgon ska jag sova ut, sen för jag se hur dagen slutar. Ska kanske till Etage med en vän, är så himla festsugen. JAG... festsugen?! Omg... något har verkligen hänt!

Och vet ni... jag hade inte varit såhär lycklig och glad nu, om jag inte börjat äta igen. Det tar tid! Men bättre tider kommer, tids nog. Håll ut! Jag vill se alla brudar i världen vinna över ätstörningarna. Vi ska leva och må bra, äta gott och vara lyckliga!
Ta tillbaka era liv!! Inte om en veckan, eller om 1 timme, utan NU! Sålänge ni lever är det aldrig för sent...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är så glad för din skull, du är en riktig kämpe :)

kram/stars in heaven

2007-02-20 @ 22:22:37
Postat av: Sarah

Det är riktigt underbart att läsa det du skriver! Det är något man försökt få in i alla er underbara tjejer så länge.. Det finns ett liv, bara man vågar leva det!
Hihi, jag ska nog också till Etage imorgon :) Kanske ses där då, vem vet :P
Jag hoppas verkligen att det fortsätter och förbättras för dig, du förtjänar verkligen det!

.. Åh vad glad du gjorde mig :)

2007-02-20 @ 23:02:05
Postat av: mia

hej. jag har läst din blogg så fort det har kommit upp ett nytt inlägg. läst på ungdomar.se och sett hur du "utvecklats". ville bara säga det att jag är verkligen superglad för din skull att du har börjat att komma tillbaka till det verkliga underbara livet. har själv haft anorexia, (är nu "frisk" anorektiker) och jag beslöt mig verkigen för att kämpa förra vintern för att gå upp i vikt till min studentdag så att jag kunde ha det skoj och leva livet tillsammans med mina klasskamrater en sista gång. och jag klarade det! + att jag hittade min livs kärlek i somras på mitt sommarjobb (äntligen orkade jag jobba) som jag är förlovad med nu och för alltid. hoppas nu du fortsätter i detta rätta spår! äta bör man. annars dör man ;)

2007-02-21 @ 00:21:28
Postat av: Frida

Guuu va roligt!!! :D
Är verkligen så himla glad för dej! hade jätte bra! Pussar

2007-02-21 @ 09:58:26
Postat av: stephanie

så glad för din skull gumman :)
jag är lika lycklig jag :D

2007-02-21 @ 16:53:17
Postat av: BellaM

HELT UNDERBART! Detta gör mig så glad, alldeles varm! Så ska det så ut... SLÄPP INTE DETTA! (: Fortsätt lev och var lycklig. Du förtjänar allt det bästa.. Lycka till med allt! Stor kram!

2007-02-21 @ 18:42:50
URL: http://bellam.blogg.se
Postat av: _anna_85

Är så glad för din skull. Att höra din glädje fåt mig att också vilja le. Tänk vad snabbt saker kan hända ibland. Och lycka till med killen. Han tycker nog också om dina nya underkläder:-)

2007-02-21 @ 20:31:54
Postat av: Sussie

Hej! Jag råkade "snubbla" på din blogg för ett tag sedan och har följt den lite nu. jag vet inte riktigt hur man ska beskriva varför jag vill läsa din blogg förutom att det är så härligt att läsa om dina framsteg och man sitter smått och hejar på dig här på andra sidan dataskärmen! jag sitter faktiskt och håller tummarna för någon jag aldrig träffat och jag önskar dig verkligen lycka till!
/Sussie

2007-02-21 @ 23:12:44
URL: http://emmasusanne.blogspot.com/
Postat av: Isola

tjejen, du är grym! Jag blir så jvla glad över att det finns sånna som dig som verkligen bryr sig! ;) Du visar att det går att vinna över ångesten o skiten. Lycklig är inte smal, det är ren bullshit.
Jag vill också bli fri från alla tankar men det är inte lätt.. Tack för att du peppar! : )
/Hedvig

2007-02-22 @ 15:08:56
URL: http://www.sthlmfinest.blogg.se
Postat av: sarah(aaeegd)

GUD VA KUL ATT HÖRA! blir helt dampigt glad för din skull, och du ger MIG hopp, sjukt mycket.
om det kan vända för dig kasnke det kan vända för mig med då?
du förtjänar detta!!
ps.ETAGE är lovely

2007-02-22 @ 18:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0