Jumping up and down

Inatt sov jag med mjukisbyxor, t-shirt, morgonrock, duntäcke och filt. Ändå frös jag lite grann. Helt sjukt ju! Inatt har det snöat här också, så det är vitt överallt. Jag vet inte vad jag ska tycka om det riktigt. Men en skön promenad i eftermiddag och sen komma hem och dricka te... det är grejer det!

Nu på morgonen åt jag en väldigt god frukost bestående av havregrynsgröt och medkokt banan & dadlar i bitar. Sen en skiva av Schulstads morotsbröd med keso, kalkon och gurka. Mmmmm! Jag har sagt det förut, men jag kan LEVA på frukostmat. Gröt, frukt, mackor med olika pålägg, omelett & äggröra, smoothies, te med skummad mjölk, nybakat bröd, yoghurt med hemmagjord müsli... åh så gott. Till min frukost såg jag The beach. Ni vet filmen med Leonardo DiCaprio som utspelar sig i Thailand. Exakt dit jag ska också. Coolt.

Jaja, som sagt kommer Fanny hit idag. Blir mys och så! Imorgon ska jag till Idun. Det var nästan 1½ vecka sen jag var där sist. Känns ju knappt som att jag går där ens... men ah, jag ska inte börja skriva om det... då blir jag bara irriterad. Jag har bett om mer hjälp både från Idun och här hemma. Och jag försöker hjälpa mig själv så gott det går, men det är inte så jävla lätt. Vad mer kan jag göra liksom? Stå och hoppa upp och ner och skrika efter uppmärksamhet? Jag vet hur man får uppmärksamhet - jag svälter ner mig själv till ett skelett igen. Men liksom, är det verkligen det som ska behövas? Men när ingen lyssnar på mina ord - jag behöver mer hjälp, så lyssnar ju ingen. Såklart mamma hjälper mig, men hon är ingen expert. Hon kan inte göra mer än att älska mig, fråga mig hur jag mår, hjälpa mig med måltider osv. Jag begär inte mer från henne heller. Det vore inte rättvist.

Nä, jag ska duscha nu! Ha en bra dag allihopa. PUSS!



+ Bild

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åå, jag håller med! Sklle också kunna leva på frukostmat, hihi:) Mmm, så gott:)



Ha en bra dag!

Kram

2009-01-07 @ 11:17:14
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: mergime

hoppas att du får verkligen mer hjälp från Idun.

visst är det kallt ?! lite förvånande att vi har fått lite snö här hah.

tro på dig själv du , du kommer att klara detta !bara att läsa din blogg som inte du inte skriva ner allt som händer i ditt liv så ser MAN att du kämpar för livet.

och jag tror att du en dag kommer att stå som en förebild med din bok i handen framför tjejer/killar som mår dåligt, har äs.

att berätta om din historia , att man aldrig ska sluta kämpa . du jag tror på dig !

ha en bra dag du <3

2009-01-07 @ 12:23:14
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: A.

Vi kommer fixa detta Cornelia!! Det SKA gå! Hoppas verkligen din behandlare kan fatta att du behöver mer hjälp.. UTAN att sätta upp såna där idiotiska mål som förra gången!! <3

Hoppas du o Fanny får mysigt idag :)

PUSS

2009-01-07 @ 12:33:14
Postat av: S

hej hej, försöker få fler att använda de här sidorna

http://www.godstart.se/

http://www.hjalposshjalpaandra.se/

och få hjälp att sprida vidare dem :)

mänga bäckar små är det ju? ;)



ha en bra dag och hoppas du får den hjälp du behöver (förstår inte hur de kan neka dig mer hjälp, det är sjukt...de frågar dig om du vill bli frisk men det är nog du som borde fråga dem om de vill att du ska bli frisk), gillar dig och din blogg.

2009-01-07 @ 14:11:53
Postat av: enmamma

Jag hoppas att du inte tar illa vid dig här nu av min fråga.Du har inte funderat något mera runt detta och dagvården igen? Ha en bra dag.Kram!

2009-01-07 @ 15:15:36
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du kämpar bra och du ger in upp, det är huvudsaken! alla har upp och ned gångar, men man måste våga bestämma sig och våga utmana sig själv. Vad har du för mål i livet? du måste kämpa det lilla extra för att nå dit, det känns förjävligt det gör det! För nåra veckor sedan orkade jag inte bry mig, jag lät tiden gå och kände inte att jag skulle orka bli bra igen, för jag ville inte gå upp i vikt. (jag har träningsförbud och jag är en fotbollstjej, träna är det jag älskar) jag har levt för fotbollen i hela mitt liv och sedan fick ja sluta träna, min värld försvann. Jag har förstått att jag har slösat så mycket tid på det här och nu tänker jag göra allt för att få leva igen. Nu har jag börjat ge det där lilla extra, för jag vill träna jag vill må bra! Jag ska börja träna igen för det är ju det jag älskar, även fast det känns förjävligt just nu så vet jag att om jag bara fortsätter såhär kommer jag bli bra jag kommer få börja träna. Nu låter det som att jag har det jätte lätt, tvärtom jag mår väldigt dåligt och tvivlar ofta på mig själv och gör andra dumma saker för att inte behöva få i mig maten. Men jag har ett mål nu och det gör det mycket enklare att kämpa. jag vet att du kan, för du har viljan! Ge det lilla extra, låt din mamma sitta med dig och peppa dig när du ska äta! För vissa stunder så vill man bara känna sig smal och nöjd med sig själv. Fast man gör ju endå inte det, "den" blir aldrig nöjd. DU förtjännar ett bra liv, ett friskt liv. Du har varit sjuk i så många år, tänk att du klarat, tänk positvit. För jag är övertygad om att du kommer klara det här tjejen! Ge det lilla extra och kom ut i livet. Du har absolut inget att förlora! Det enda du har förlorat är alla år i denna jävliga sjukdom!

Man måste våga släppa kontrollen helt, innerst inne vet du att du kan bli bra.



Du har inspererat mig i många månader, och även dom när jag mått som sämst! Ta åt dig tjejen och jag vet att du kämpar! Du verkar verkligen vara en söt, omtänksam, snäll, envis tjej! du förjännar att leva ett bra liv, utan tvång!



Sköt om dig och kämpa på,

kramar.

2009-01-07 @ 15:46:13
URL: http://ssannamoen.blogg.se/
Postat av: C-C

Tack för den dagliga insperationen Cornelia!!!!!

<3<3<3<3<3

2009-01-07 @ 17:01:18
URL: http://ceciliacamilla.blogg.se/
Postat av: Sara

Måste hålla med om det ed frukostmaten faktist ;D

2009-01-07 @ 17:02:23
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: someone

Hej Cornelia :) Skulle vilja fråga dig om ett rätt så viktigt tips. Vad gör du när du känner att du börjar tappa motivationen? Tänker du på nåt speciellt eller gör du nåt speciellt som får dig att vilja kämpa ännu mera?

Önskar dig det bästa! Kram

2009-01-07 @ 18:25:28
Postat av: Louise

Hihi har varit där de spelade in The Beach. Underbart vackert, tror det fanns apor på någon av öarna också, jättesöta! Ta mycket bilder i Thailand förresten, och visa i bloggen, jag behöver något att drömma bort mig till!

2009-01-07 @ 18:57:11
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: Louise

Förresten, hur får du ner bilder från Flickr till din dator? Sparar jag dem blir det bara konstigt och jag kan inte se bilden. Help!

2009-01-07 @ 19:09:06
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: johanna

väska från FRIIS & CO till salu på bloggen.

intresserad ? lägg ett bud.

2009-01-07 @ 19:36:27
URL: http://jsoul.blogg.se/
Postat av: Ellinor

jag som ligger och svettas på nätterna.blir helt blöt av svett,och här är det minus 7 och snö. men jag är inte normal tror jag.

2009-01-07 @ 21:05:28
URL: http://ellinorss.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag kom hem från thaliand igår. Var på Karon beach, precis brevid kata beach dit du ska. Vi åkte också till Phi Phi islands och till ön där the beach spelades in, men det var en besvikelse eftersom det blivit så himla turistanpassat och över 20 bådar står och spyr ut avgaser utanför en liten strand för att många hundra turister ska trängas på stranden. Men annars var det hur bra som häslt!! (fast jag blev lite magsjuk i slutet) Alla thailändare (nästan alla) är hur snälla som hälst, men vissa kan bli väldigt jobbiga eftersom de står och skriker efter en på gatan. Ibland tog vi en annan väg för att slippa en speciell skräddare som alltid skulle ta tag i en och alldrig gav sig. Ett tips är att åka till night market utanför phuket town. Det är en jättestor marknad som är på lördagar och söndagar, och där hittar man verkligen ALLT! och det är jättebilligt. Men man måste ha tålamod! Och där är det fasta priser så man slipper pruta , ifall man inte tycker priset är för högt förstås, men det är det väldigt sällan.

Ha det bra! Kram!

2009-01-08 @ 11:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0