Potatis och purjolöksoppa

Detta ska vi äta ikväll! Fast mamma brukar göra med linser i och lagerblad har vi aldrig. Men på ett ungefär i alla fall. Gott är det!!



4 portioner

Gör så här
Skala potatis och skär i små tärningar. Skölj och skiva purjon och lägg allt i en kastrull stor nog för soppkok. Smula ner buljongen, häll på vattnet och lägg i kryddorna. Koka sakta under lock tills potatisen mosar sig och kan vispas sönder. Hacka persiljan. Tillsätt detta efter ca 20 minuters koktid.
Klart!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Tack, tur att någon håller med :) Jag tänkte först klippa mig i Thailand men även om det är sjukt billigt där så är det faktiskt gratis att snagga av det bara! Den där potatissoppan ser god ut :D

2009-01-29 @ 17:48:36
URL: http://hellbound.bloggsida.se
Postat av: FANNY

HAH:) fan va paff jag blev av inlägget. ÅT PRECIS detta :P <3 mums, mammas goda :)

hoppas din måltid blev lite smarrig som min:)Tack för du ställer upp<3 ses snart.

kanske imorgon:)

2009-01-29 @ 18:40:20
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: Lara

Jag förstår dig Cornelia.. Verkligen.

Jag är så sjukt rädd.. För maten för kcalroierna, för allting. Du har kämpat länge med anorexin, inte sannt. Kan du stå upp rakt och säga att du vill bli frisk? För jag är inte där ännu. Jag kan inte.

En stor, ja väldigt stor del av mig vill inte bli frisk. Anorexin är ju trygg, den är mitt skydd. MItt sätt att överleva. Men samtdigt vet jag att denna sjukdomen kan leda mig till akuten en fjärde gång. Sonding klarar jag verkligen inte av ännu en gång..

Det jag vill fråga är kort och gott egentligen om du har motivation till att bli frisk, hur du, iofall du har den, fick den?

Du har en lång väg kvar, glöm inte det. Men vill du bli frisk så BLIR DU DET!

Kramar

Clara

2009-01-29 @ 19:03:16
URL: http://laramaria.blogg.se/
Postat av: Nati

Precis vad jag har letat efter! Ett recept på potatis och purjolökssoppa!

2009-01-30 @ 01:25:22
URL: http://frookenandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0