Pipande ljud

Oh nej. Jag tror jag har fått Tinnitus. Igår kväll när jag skulle lägga mig hörde jag ett ljud i vänster öra. Ett pipande ljud som hackar lite. Hörde det kvällen innan också, men då trodde jag det var mitt element som lät eller något annat i mitt rum. Det enda jag kan komma på som det kommit ifrån är på nyårsafton. Då stod jag och väntade på bussen när någon skitunge smällde en bomb typ 10-15 meter ifrån mig. Fan också! Kunde inte sova igår pg.a pipandet. Fick sätta på lugn musik för att kunna sova.

Jag gick in på google precis och läste lite om Tinnitus. Tydligen kan det också förekomma om man är stressad eller sjuk. T.ex förkyld. Och ja lite förkyld är jag. Men inte jättemycket. Jaja, får väl besöka herr doktor om det nu inte skulle gå över.

Åt frukost för en stund sen och fick magkramper. Min kropp vill inte samarbeta längre känns det som. ^^ Inte så konstigt kanske. Ska i alla fall springa och fråga mamma om Tinnitus nu. Hon jobbar ju på en skola så hon borde veta. Skrikande ungar varje dag ger ju tillslut hörselskador.

Min storebror fyller förresten 23 år idag. Grattis! Bara 7 år till 30 ; )
Puss !

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Jag kan få tinnitus tillfälligt ibland om jag är stressad och det brukar gå över efter ett tag. Hade det också ungefär en dag efter en musikal i Globen utan öronproppar. Tror inte du behöver vara orolig, men slutar det inte pipa får du kolla upp det. Väldigt störande är det i alla fall. Kram!

2009-01-04 @ 10:14:39
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: sarah

Heh jag har haft tinnitus på båda öronen sen jag var 4 och var smart nog att ställa mig o krama förstärkaren på en livekonsert. Det är skitdrygt att aldrig uppleva tystanad:(

2009-01-04 @ 11:03:21
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: JosefinEmilie

OOJ, om det var en BOMB han smällde bredvid dig förstår jag om det pipr i örat nu! :O

Skämt åsido ;)



Tror inte du fått tinnitus utan det är säkert ngt övergående, får vi hoppas! <3



Hoppas du hade en fin jul. Puss

2009-01-04 @ 11:56:46
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Postat av: Tigrisenemmis

Jag är hörselskadad, kan det mesta. Så vit jag vet så kan man inte bli av med tinnitus helt. Man lär sig bara att sluta lyssna på det. Jag gjorde iafl det ;) Men som hörselskadad har jag lärt mig att solla bort ljud jag inte gillar. Men det har oxå tagit mig X antal år då jag föddes med hörselskadan. Hoppas det blir bättre. KRAMAR<3

2009-01-04 @ 12:52:49
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se/
Postat av: E

Kollar du din mejl någon gång? kram

2009-01-04 @ 12:54:16
Postat av: apple

Du verkar lite hypokondrisk

2009-01-04 @ 13:34:49
Postat av: Andreas

Bara 7 år kvar tills 30 :) jag har bara 7 dagar tills 30 :(

2009-01-04 @ 13:46:31
URL: http://www.endagitaget-igen.blogspot.com
Postat av: Cornelia

E: Jadå! Jag läste ditt mejl :) Vill gärna ha kontakt med dig angående den där behandlingen. Så hör av dig igen om du vill! Kram!



apple: Haha! Ibland är jag, men pipande ljud i örat som jag haft någon dag är inte speciellt kul. Jag tror inte det är allvarligt eller något jag måste dras med livet ut direkt, men för tillfället är det jävligt jobbigt :P Kan vara öroninflammation också eftersom jag är förkyld och har ont i öron och huvud.

2009-01-04 @ 13:58:09
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Umma

Min brorsa fyller oxå år idag. Fast han börjar bli gammal, 27 bast idag :-) Brorsor är FINA dom.

2009-01-04 @ 21:02:46
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0