Nyttig gröt

Jag har testat detta en gång förut. Då följde jag ett recept från Nlife men det blev inte speciellt gott. Man skulle ha i kanel och massa annat konstigt som faktiskt förstörde gröten. Nu tänkte jag testa detta igen, fast "naturell" med lite skivad frukt och soyamjölk. Själva konsistensen på gröten var supergod, och den mättar länge!



1 portion

1 dl helt bovete
2½ dl vatten
½ msk linfrön

Häll först kokande vatten över bovetet och skölj det sedan i kallt vatten. Koka sedan bovetet i vattnet ca 30 minuter. Blanda i linfrö. Servera med mjölk och frukt. Funkar utmärkt att koka gröten kvällen innan och värma i micron på morgonen. Torkad frukt är också gott i, t.ex russin eller aprikoser.

Receptet är hittat här!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det måste jag prova:D Är smart som du säger att koka kvällen innan, å sen bara värma den på morgonen! Eftersom den ska koka ett tag..hihi:)



Hoppas du får en superbra dag:D



Massa kramar<3

2009-01-10 @ 11:13:17
URL: http://kaktuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0