Något att värma sig med

Jag älskar sojamjölk. Alpros som är berikad med kalcium är godast. Jag har den skummad i teet, till havregrynsgröten och frukostflingorna. Hittade ett recept på en varm och kryddig sojadryck som jag tyckte lät spännande. Perfekt att värma sig med i denna kylan!


10 dl dryck

1 liter sojamjölk
3 stjärnanis
5 kryddnejlikor
1 tsk hel kardemumma
1 tsk mald kanel


Lägg alla ingredienser i en kastrull. Låt småkoka under lock i 30 minuter. Sila av kryddorna genom ett såll. Servera drycken varm.
Bild och recept från menyse.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag håller verkligen med dig om att alpros sojamjölk är gott! Jag tycker bäst om den ekologiska varianten. Hatar vanlig mjölk men sojamjölk är gudomligt och jag skulle lätt kunna dricka flera liter om dagen, synd att det är så dyrt bara.. Jag brukar värma en kopp i mikron ibland när jag är lite frusen och ha på lite linfrön, det låter mumsigt med kryddor i också, får nog testa det så småningom :)

Ha en bra söndag, kram!

2009-02-01 @ 14:19:27
URL: http://kajsakontroll.blogg.se/
Postat av: sanche

Sojamjölk? Skiljer det sig mycket från vanlig mjölk, smaken allså? har hört att den skulle vara bättre än vanlig mjölk men vågar inte testa än :)

2009-02-01 @ 14:59:03
URL: http://sanche.blogg.se/
Postat av: Amandaep

Jag har faktiskt samma fråga som 'sanche'. Vad är skillnaden? Och smakar det verkligen gott? :) Kram

2009-02-01 @ 16:06:44
URL: http://toast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0