Drama

Okej, ni ska sluta läsa nu om ni vill. Tänkte i alla fall berätta nu vad som hänt med "hår-dramat". Haha!

Jag gick till frisören som iprincip förstört mitt hår. De sa att "ja det var ju inte så snyggt" och om jag ville att de skulle fixa till det ikväll. Kanske lägga i fler ljusa slingor eller färga det mörkt. "No way" skrek det inombords på mig, medan jag sa "okej". Mesigt jepp jepp. Så de ska tydligen ringa sen när de pratat ihop om hur de ska göra. Men jag tänker inte gå dit igen. Jag sa också att jag ville ha pengarna tillbaka.

Sen gick jag till en annan frisör, som jag tycker MYCKET bra om. Fattar inte varför jag inte gick dit först... men men! Big mistake. Jag sa till dom allt som hänt och de tyckte verkligen inte mitt hår var snyggt gjort. De sa att man absoluuut inte ska lägga i fler ljusa slingor som den andra frisören gav som förslag. Det kommer förstöra mitt hår totalt. Så jag sa att jag gärna ville mörka upp det någon nyans, och de tyckte att det lät bra. Hon sa också att mitt hår kommer bli mycket snyggare än det är nu, även ifall det kanske inte är exakt den färgen jag vill ha i slutändan. Jag visade mina bilder på Lauren Conrads hår och hon sa att jag kommer få ungefär i den färgen. Perfekt!!

Så på tisdag klockan 9 på morgonen var deras snabbaste tid, så tills dess måste jag leva med detta fruktansvärda hår, haha. Jag skulle låta bli att platta det och någon inpackning var att rekomendera så att håret fick vila lite osv.

Hoppas detta blir bra nu! Så jävla typiskt att mitt hår skulle förstöras lagom till Thailand. Haha! Förmodligen bleks det ju en del där nere också, vilket är snyyyyggt.
Nu ska jag lugna ner mig lite och äta lunch. Sen ska jag iväg till öronläkaren för att kolla upp pipet i mina öron!
Puss!

_____


Nu ringde frisören som blekte mitt hår. Jag sa att jag beställt tid hos en annan frisör. Så jäääääääävla sur hon blev! Shit, haha. Man hörde det på rösten. Men men, hon får tycka som hon vill. Pengarna fick jag också tillbaka. Så allt är LÖST! Skönt. Jävla i-landsproblem man har! Usch!! Men det stärker självförtroendet att stå på sig. Känns otroligt bra!

Kommentarer
Postat av: Anna

Heej!



Bra att du stod på dig tjejen! :D



Och du, jag vet ju att du gillar gröt och att du gillar lite "nya" saker att prova, så här kommer ett recept på gröt som jag älskar :).



•1dl Sunt och Gott (http://www.finax.com/se/display/produkter/musli-sunt-och-gott.aspx)

•1-2msk linfrön

•1-2msk pumpafrön

•1-2msk solrosfrön

•3 torkade, skivade aprikoser

•3 torkade, delade fikon

•lite torkade tranbär

•en nypa salt

•ca 1+3/4 dl-2 dl vatten



Kör i micron 2 min, rör runt och kör 1 minut till.

Avsluta med att toppa med mandlar, mjölk och ev. en skivad banan!



Otroligt gott! :)

2009-02-05 @ 12:13:09
Postat av: Sanna

Jag tycker det var jättebra och starkt gjort!

2009-02-05 @ 13:36:22
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: nattis

hej där! undrar om du kommit upp i mängderna på matschemat eller om du fortfarande håller dig på "den säkra sidan" ....? inte för att pressa eller vara elak, utan jag är bara nyfiken.¨



2009-02-05 @ 15:07:49
Postat av: Cattis

Så jävla rätt! Att klaga tycker jag är det svåraste som finns, men ofta har man ju full rätt att göra det! Imponerande att du vågade stå upp för dig själv, bra jobbat! Tycker du ska vara stolt över dig själv :)

2009-02-05 @ 15:22:53
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: Cornelia

nattis: Hej! :) Ibland kommer jag upp i bra mängder, men ibland inte.. Så det är verkligen upp och ner med det. :/

Kram!

2009-02-05 @ 15:29:03
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0