Dancing queen

Nu ska jag snart ta mig iväg till Lund. Ska se Fanny när hon dansar. Ska bli SÅ kul! Först blir det fika med en annan kompis. Drygt att Lund inte ligger lite närmre bara... och fyfan vad dyrt det blivit att åka tåg och buss!! Etthundra jävla kronor tur och retur. Svinigt. Tur man har rabattkort. Sen ljuger jag ju också och säger att jag är barn... så egentligen är det dubbelt så dyrt. Sak samma! Fryser redan innan jag ska ut också. Jättebra liksom! Måste ha näsdukar med mig såsom min näsa rinner. Tycker dock inte om att snyta mig mitt bland folk, haha! Något ofräscht.

Hörs ikväll. Puss!

Kommentarer
Postat av: Martina

Bara så du vet kostar det 600kr ifall de kommer på dig att du är över 20 :P Om du inte har leg eller på annat sätt inte kan bevisa din ålder får du betala i alla fall. Visst har du sparat ihop alla dessa pengar genom att åka som barn längre än det är tillåtet, men ändå... Känns lite surt att punga ut 600kronor bara sådär ;)

Jag gjorde samma sak innan också, för då hade skånetrafiken 19 som högsta åldern på barn. Nu har de ju höjt det till "den dagen man fyller 20" så nu fuskar jag inte längre :) Och sen fyller jag inte år förrän i november vilket gör att jag kan vara barn lite till! :D

2009-02-09 @ 16:15:02
Postat av: B

Ljug inte på tåget bara. Dom brukar kolla leg jätteofta nu! Höll på att bli tagen häromdagen...

2009-02-09 @ 16:25:01
Postat av: anonym

men what? har de höjt nyss då? för jämt när jag varit i skåne har jag blivit förvånad över hur gaaalet billigt det alltid är! citybussar i malmö kostar ju typ 8, det kostar liksom 20 här. och jag har åkt malmö-lund för 15 nån gång tror jag.. helt sjukt ju!

2009-02-09 @ 17:44:10
Postat av: Umma

Vad roligt att kika på Fanny när hon dansar! :) Ha det så himla trevligt och snyt lugnt.

2009-02-09 @ 17:59:34
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Sara

ja men visst är det dyyyrt:O

från vinslöv till malmö kostar det med 100 kr tur retur,

Men iofs jag har tur som har busskort som jag fått av skolan ( till hela skåne) Men ändå.

2009-02-09 @ 18:03:45
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Anna

Brukar också åka på barn-biljett fastän jag är 19. Man orkar verkligen inte betala det dubbla när de ändå aldrig kollar. Dessutom tror jag att OM de kollar kan man 1.spela dum och 2.blir det ändå billigare i längden om man "blir påkommen" en gång för då har man betalat halva priset så många gånger ändå som inte de vet om. Hoppas du får en trevlig tur i Lund!

2009-02-09 @ 18:49:56
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Malin

ha så roligt :D

2009-02-09 @ 21:10:06
URL: http://malinis.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, jag ljuger också när jag åker buss. Hoppas du hade en trevlig kväll! Kram

2009-02-09 @ 23:27:24
URL: http://emelij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0