Christmas



Okej, jag kunde inte låta bli att inspireras lite av julen... redan! Hihi. Jag tycker det är så roligt med jul. Älskar mörka kvällar med tända ljus, julgranen med allt pynt, doften av pepparkakor och lussebullar, julkalendern på tv... allt! Varje år vägrar jag julstressa. Julen ska vara något fint, något avslappnande som man tillbringar med de man älskar. Julklappar hit och julklappar dig. Visst är det roligt att få, men ändå inget måste. Inte som när jag var liten. Jag vägrar känna stressen i sista minuten att "shit, jag måste köpa något till henne också!". Och så stressar man upp sig och julen blir inget annat än ångestfyllt. Nej fy.
Hittade en massa söta saker på nätet som jag skulle vilja ha till jul.

Nallen, julstrumpan, pepparkaksformarna, disktrasan och strutchokladen är från Bluebox.
De små tomtarna och portionsglöggen är från Inreda.
Kanelmandlarna är från Granit.

Vad tycker ni om julen? Älska eller hata?

Kommentarer
Postat av: Malin

Älskar julen:D

Stämningen, allt:D så sjukt mysigt att kliva upp tidigt på morgonen då det fortfarande är mörkt(som det visserligen är länge;D) och sitta vid frukostbordet med tända ljus och äta tomtegröt och en hårdbröd smörgås med julskinka till frukost :)

Sen laga jullunchen tillsammans, duka fint, doften av all mat, lussebullar, pepparkakor...åh det får mig att längta!:) Sen Kalle Anka klockan tre, och den härliga känslan man får i magen när man tittar ut genom fönstret och ser Tomtar gå till grannarna som har småbarn :) Hihi.

2008-10-29 @ 14:28:38
URL: http://malinis.webblogg.se/
Postat av: E-S

Mer åt hata än älska, hata är ett lite väl starkt ord. Julen har sen många år känts stressig och ångestfylld och det har alltid varit tjafs i min familj runt den tiden. Efter att min syster omkom i tsunamikatastrofen har jag försökt undvika julfirande med familjen helt, men det har blivit bättre de senaste 2 åren.. vad jag dock fortfarande är irriterad över är att min familj envisas med att köpa julklappar, när det är så totalt onödigt! Så i år har jag sagt att jag köper inte till nån och ingen köper till mig.. jag har dessutom köpt en himla massa saker till mig själv redan som jag är jättenöjd över, det funkar mycket bättre att göra på det viset ;)

2008-10-29 @ 15:07:13
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/
Postat av: E-S

Ja, jag gillar den delvis, jag äter inte så mycket rött kött så köttbullar, prinskorv och julskinka går bort, men dopp-i-grytan är en stor favorit! :) Det jag gillar mest är nog pepparkakor, lussebullar och glögg och att sitta och mysfika med kompisar. I år tänkte jag försöka mig på lussemuffins, vad tror du dom det?? :D Vad gillar du själv för julmat?



Tack, den var faktiskt riktigt god också, smygprovade den till min mellanmålssmoothie idag ;)

2008-10-29 @ 15:38:14
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/
Postat av: Ida

jag älskar julen, hela december månad, julkalendern, lucia, lukten av julen, nyår, stämningen, ja allt, underbart =)

2008-10-29 @ 16:48:39
URL: http://gottobethin.blogg.se/
Postat av: Sara

Älska. :D <3

2008-10-29 @ 17:03:55
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: Jennie

Julen är verkligen höjdpunkten på året tycker jag! Det är så mycket kärlek, värme, lycka och glädje kring på Julen! Den perioden är så himla mysig! Och för att inte tala om julmaten och julgodiset, det är ibland det bästa med julen för att allt är ju verkligen så ljuvligt gott! =)



Jag verkligen ÄLSKAR julen! =)<3



2008-10-29 @ 17:30:30
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag älskar också julen! Absolut den bästa högtiden! Sedan så fyller jag år några dagar innan också, så det är extra roligt för mig ;-) Kram!

2008-10-29 @ 18:16:34
URL: http://lillasofie.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag älskar julen för jag tycker det är bland det mysigaste som finns precis det du beskriver med allt mys runtikring, men samtidigt hatar jag vissa delar av den, eftersom det blir så ångestladdat (iaf när man var mindre) när föräldrarna är skilda (det här med, vem ska jag vara hos nu) och när man har en pappa som är alkoholist och har lyckats sabba ett antal julaftnar genom att inte bry sig. Men, just nu njuter jag mest av den och älskar den!



vad mysigt med glögg i portionspåse, det har jag aldrig sett förut! Man blir glad av dina små kollage, det ger hela bloggen en sån "myskänsla" på något vis (:

2008-10-29 @ 21:43:12
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: Camilla

Måste bara fråga, den fonten som du har använt till det kollaget du har gjort här ovan, vad heter den? Vill även passa på att ge beröm över en mkt bra blogg :D

2009-01-03 @ 19:17:31
Postat av: Cornelia

Camilla: Den heter Little days! :)

Tack ska du ha <3

2009-01-03 @ 19:43:21
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0