Var det nödvändigt?

Tack för denna kommentaren då. Nu mår jag ju MYCKET BÄTTRE!!! Åh gå och dö va... HELT JÄVLA SERIÖST! Skulle kunna sätta igång här med världens jävla hatinlägg mot sånna tappade fanskap. Men jag ska inte. Uppenbarligen är detta en jäkligt okunnig människa... att bmi 20 skulle vara osunt, vad grundar hon det på?

Jag blir så jävla knäpp på dessa kommentarer. Varför kan man inte ha nått filter i bloggen som rensar ut sån skit man INTE VILL LÄSA?! Är dehär nån jävla tävling om vem som har lägst bmi?!

___

Herre Jesus, - bmi 20 ? !


Jag tycker det är helt galet att de inom vården vill ha upp dig till sådana siffror; 20 ör ganska långt över den nedre gränsen för normalvikt.

Du skriver att du har ett bmi på 19.2 (nä jag har 18,6 om det nu är så jävla viktigt). Det hade jag inte ens innan jag blev sjuk.
Jag förstår att de inte ville ha kvar mig på bmi 13, men skulle någon komma med förslag att få mig till 20 så skulle jag bli tokarg.
Tycker det verkar allt annat än sunt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken jävla idiot som skrev det där. Det är inte peppande. Jag hade BMI 21 innan jag blev sjuk, nu har jag kanske 16.5. Jag kände mig inte tjock då, utan jag var sund och vältränad. Urk. Lyssna inte. Fortsätt kämpa!! <3<3<3

2008-11-21 @ 23:00:44
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: Carita

Usch, vad taskigt skrivet! Klart det inte är för mycket, eller osunt på något sätt alls. Många läkare rekommenderar t.om. att man ska gå upp till BMI 22 för att kroppen ska prestera 100% och må som bäst liksom. Sen har väl bilden av vad som är normalt också ändrats allt eftersom, men du - en person med ett BMI på 20,0 skulle absolut inte klassas som det minsta lilla överviktig ens med dagens ideal. Ta inte åt dig av såna där kommentarer cutiepie! <3

2008-11-21 @ 23:04:16
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Katarina

Personen som skrev det där förnekar nog att 20 är sunt och väger alldeles för lite själv, och tycker tanken på bmi 20 är för mycket. Men så onödigt att skriva sådär! Alla vet ju att bmi 20 är normalvikt, vilket man ska ligga runt.

2008-11-21 @ 23:07:04
Postat av: Amandah

Haha! Det är ju skrattretande att hon skriver så! Jag menar, okej, alla har olika normalvikt, men det finns ju en anledning till att man vill uppnå bmi 20! Det är ju galet.

Håll dig över den nivån, strunta i det hon säger.

puss

2008-11-21 @ 23:49:04
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Cattis

Ta inte åt dig av det där! Som du själv skriver tycker du att 52 kilo känns jättemycket fast du egentligen vet att det inte är det, och har du endå kommit en braaa bit påvägen mot tillfrisknandet. För en som fortfarande är sjuk (och tycker att hon redan är superfet med ett BMI på typ 15) verkar såklart ett BMI på 20 ofattbart mycket.(jag själv hade dött om någon sa att jag skulle upp till ett så högt BMI när jag var som sjukast). Men egentligen är det ju inte högt, utan snarare på gränsen till undervikt.



Det jag vill säga är att ur en sjuks perspektiv är BMI 20 jättemycket, men ur en frisks jättelite. Och det är väl frisk du vill vara?



Tror den som gav kommentaren är avundsjuk på att det går så bra för dig. Den var bara avsedd att provocera, strunta i den och försök vara glad att du inte längre tycker att BMI 20 är högt!

2008-11-22 @ 01:49:11
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: Sabina

BMI 20 är ett ganska så lågt BMI fortfarande, fast kroppen mår oftast okej om man ligger på en vikt som motsvarar det. Läkare vet nog bättre än vad den personen som skrev det inlägget gör..

2008-11-22 @ 06:55:43
Postat av: Anna

För det första är BMI egenligen ett skitmått. Det tar inte hänsyn till muskler, benstomme eller varje kropps unika utformning. Så försök att se bortom dessa siffror, låt din kropp tala om vad som är en bra vikt för dig. Jag är säker på att dina behandlare har koll på den vikt- och längdkurva som skolhälsovården fört journal över under din uppväxt. Igenom den kan de se vad som för DIG är en passande vikt.



Men om det nu skall pratas om BMI så är tjejen, som kommenterat så idiotiskt, helt ute och cyklar. De bilder som du lägger upp här på bloggen indikerar tydligt att det fattas ett par kilon för att din optimala vikt skall vara nådd. Jag hoppas att du blir vän med kroppen och vågar börja lita på ditt eget förnuft. Livet är till för att levas :)



Ha en bra lördag

2008-11-22 @ 08:15:52
URL: http://annasjogren.blogg.se/
Postat av: anonym.i

du vet ju att det där någon skrivit till dig är fel.

och allt handlar om rätt inställning och synen på att bli frisk. man ska som frisk acceptera den vikt kroppen mår bra av att ligga, vilket bmi det nu är, skiljer sig från individ till individ och det spelar heller ingen roll.

givetvis mår kroppen bra av normalvikt, men allas kroppar har också olika normalvikter. men det jag menar är att den som vill bli frisk ska nog inte fixera sig vid bmiet och vikten utan bara acceptera att vikten stannar där den mår bra. det kallas nog förnuft och att gå på känsla.



du fixar det här och ignorera de ord som gör dig illa. du vet innerst inne vad som är sant och osant.

men framförallt ska du tro och lita på dig själv.

kram :]

2008-11-22 @ 08:28:17
URL: http://anonymi.blogg.se/
Postat av: Louise

det är uppenbarligen en SJUK person som skrivit det.. sånna ska man inte låta sig påverkas av! du vill ju bli frisk och du ska du lyssna på friska personer, inte sjuka som vill dra ner dig i skiten igen! :)

2008-11-22 @ 08:57:57
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Anna

Vilken tur att du är smartare än henne Cornelia, och inser att hennes kommentar var osund- inte bmiet hon kommenterar. För du ska ju bli frisk och fri, eller hur? Och det kommer du fixa tiptop!

2008-11-22 @ 09:20:57
URL: http://annamarian.blogspot.com
Postat av: enmamma

Denna person som skrev detta mår inte så bra själv så försök att inte ta åt dig av kommentaren och stirra dig inte blind på BMI.

Kommentarer eller prat om vikt, mat träning är ju något som man kanske får höra så gått som dagligen runt sig i skola/arbete och något man måste lära sig att hantera och inte ta åt sig av vilket kan vara svårt innan man är nog stark men du kommer att fixa detta, tro på dig själv och kämpa på. Ha en bra lördag.Kram!

2008-11-22 @ 09:39:00
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Miste

Jag blir rent ut sagt äcklad, ledsen å förbannad över vilken förvrängd verklighetssyn människan som skrev det har. Man kan gå runt å väga för lite, orka lite halvt, leva lite halvt, men kroppen å psyket orkar inte leva fullt ut och det är ju det som är meningen med livet...att leva! Att orka leva!

2008-11-22 @ 09:48:23
URL: http://mistelaj.blogg.se/
Postat av: E

Hon som skrev kommentaren är ju sjuk. Hon ser inte med sina egna ögon vad som är sunt och inte.



De vet du, du bör inte då ta åt dig av de hon skriver

2008-11-22 @ 09:48:34
Postat av: Sara

Men gud vilken människa! Har denne nu sådana åsikter är det kanske inte rätt blogg att skriva dem i. Jag tycker bara det är korkat, för nästintill alla vet väl att bmi ska ligga mellan ca 19-25. Så hur skulle det kunna vara mycket då? Nä försök att skaka av dig sådant och fortsätta kämpa :)

2008-11-22 @ 09:52:25
URL: http://lillsaara.webblogg.se/
Postat av: Sara

Du är för bra för att ta åt dig & lyssna på sånna idiotiska kommentarer.

kanske jobbit att tänka så nu, men tänk possitivt , tänk så mkt snyggare du blir :) <3

2008-11-22 @ 12:39:34
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Melinda

Att man är tjock betyder inte att man är vacker. Att man är smal betyder inte att man är vacker. Vacker är man när man tar hand om sig själv och inser sitt eget värde. Du kanske inte alltid ser det själv, Cornelia, men jag och många andra ser det - att du är vacker och förtjänar en välmående kropp. Fortsätt kämpa med att äta ordentligt och gå upp i vikt. En dag kommer du att inse och vänja dig vid att inte vilja plåga dig själv.

2008-11-22 @ 13:52:46
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Hannah

Hur dum får man vara? Jag känner folk som har BMI på typ 19 och är sjukt smala, BMI 20 är definitivt INTE högt.

2008-11-22 @ 17:12:19
URL: http://uglies.blogg.se/
Postat av: karro

gaah, jävla idiot. har själv varit i skiten och är på väg upp. mitt Bmi är typ 19,5 och jag har inte fått min mens tillbaka än, har inte fått några riktiga former på kroppen tillbaka och handlederna är för tunna osv. uppenbarligen vill min kropp ha mer hull! BMI 20 är absolut inte mkt och BMI säger inte allt, särskilt inte när man tränar och har muskler. stäng av bara, lyssna inte på sånt bullshit vissa säger.

2008-11-22 @ 17:34:01
Postat av: Josefin

är människan dum i huvudet?! Sådana kommentarer borde kunna anmälas tycker jag!

2008-11-23 @ 02:53:55
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: KRYCKAN

Men vad är det för kommentar... Jävla idiot till människa!

2008-11-23 @ 16:08:24
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Z

Hej,



Jag tror, precis som många andra skrivit här innan mig, att den här tjejen är väldigt sjuk och långt nere i sin anorexi själv. För henne känns med all säkerhet bmi tjugo (på hennes kropp) som en outhärdlig siffra (som man ALDRIG ska stirra sig blind på).



Precis som de allra flesta med anorexi eller allmänt skev kroppsuppfattning så tycker vi ofta att vi själva är stora som hus, med lågt BMI, medans våra vänner och människor kring oss, med "normalvikt" ser sunda, smala och fina ut.



Jag tror inte att den här tjejen på något sätt ville såra dig, utan har helt enkelt svårt att släppa sin anorexi, och därmed också svårt att låta verkliga perspektiv komma in.¨



Väl mött,

Z

2008-11-24 @ 16:22:33
Postat av: manda

ta inte åt dej av såna dumma kommentarer, hon e sjuk o kan inte tänka realistiskt. Du är inte det minsta tjock, inte nu, inte om du går upp, aldrig! du vill ju bli frisk o de e ditåt du e på väg :) kramar, Manda

2008-12-01 @ 14:40:36
URL: http://amandaaaaa.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0