Fisksoppa

Gjorde soppa till lunch idag. Ser dock mer ut som en gryta, men strunt samma! Gott och snällt för magen i alla fall. Hittade på denna själv faktiskt : ) Man tager vad man haver soppa helt enkelt.



Fisksoppa

1 portion

2½-3 dl vatten
½ fiskbuljong
1 liten hackad morot
½ hackad palsternacka
paprika
1 msk tomat-chilisås
fiskkrydda

frysta ärtor
crabsticks
persilja

Koka upp vattnet och buljongen. Tillsätt morot och palsternacka och koka i ca 6-7 minuter (beroende på hur stora bitar det är). Hacka paprikan och häll i. Tillsätt ca 1 msk chilisås och fiskkrydda efter smak. Koka ytterligare nån minut.
Häll i lite frysta ärtor, crabsticks och koka upp. Ta av kastullen och låt det dra nån minut innan du serverar. Garnera med lite persilja och ät med bröd.

Kommentarer
Postat av: hannah

Vill bara säja att din blogg är bäst!

ha en härligt vinterdag!

kramar

2008-11-25 @ 13:01:06
URL: http://hawannaa.blogg.se/
Postat av: anna

vet inte om du fick de här (fattar inte min blogg, haha:



Ja gör det, tänk bara på att dom andra tabletterna jag sa ska du bara ta vid behov, alltså inte i förebyggande syfte!

Miniform kan du ta varje dag om du vill.



Så bra, klart vi kan!! Hade ju varit skitmysigt! Så kan vi gå å käka på nåt mysigt ställe också kanske, nåt juligt

Hihi!

Hur mår du nu? Blir så ledsen av att läsa att du inte mår bra sötnos :(

Puss!!

2008-11-25 @ 15:02:29
URL: http://spira.devote.se
Postat av: anna

Jag längtar också, hihi! Ska bli jättemysigt ju!



Skönt, skulle också behöva en promenad, ska köra spinning idag, får se hur länge jag pallar innan jag spyr ner mig eller nåt, haha.

Jag är rätt nere idag, lite bekymmrad och sådär :/ Som vanligt med andra ord :)

Ska nog ringa min mamma bara för det, hihi!

2008-11-25 @ 15:53:49
URL: http://spira.devote.se
Postat av: Malin

Man blir så inspererad av dig Cornelia! Du borde utbilda dig till kock, eller nått sånnt som har med mat att göra för dina maträtter ser alltid super ut :) Ha det bra KRAM

2008-11-25 @ 18:41:08
Postat av: Anna

Ett bra lunchtips så här i jultid är risgrynsgröt. Gillar sån på tub jättemycket, tar ju bara 1 min att fica till dessutom. Med kanel eller hallon eller nått annat smarrigt till!

2008-11-25 @ 23:18:09
URL: http://thernan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0