Smoothie i höstmörkret



Åh detta vädret gör mig så trött! Förut tyckte jag det var så konstigt att folk fick höstdepressioner. Men nu tycker jag inte det är konstigt alls. Mörkret gör en nere. Trött. Man vill helst av allt krypa under täcket igen om morgonen och sova vidare. Sommaren är annorlunda. Då flyger jag upp ur sängen, äter frukost i trädgården, åker till stranden, solar mig brun och känner mig fräsch, går härliga kvällspromenader, äter grillat... mmm. Tur att julen finns. Annars hade vintern varit så fruktansvärt mycket jobbigare. Julen är åtminstone något jag ser fram emot!

Gick en långpromenad innan. Superskönt! För en stund sen gjorde jag en jättegod smoothie. På fryst banan och mango, naturell yoghurt och lite havremjölk. Blev en tjock och god konsistens. Jag brukar skala och skiva bananer och frysa in i burkar. Jättegott som snacks eller att ha i smoothies. Precis som fryst mango, det kan jag sitta och äta direkt utan att tina det. Så himla gott! Fast det gäller att suga lite på bitarna så det inte ilar i tänderna... det är inte roligt.

Tror jag ska ta en powernap nu. Först ska jag se lite på Real World. Superkul!
Puss puss puss

Kommentarer
Postat av: KRYCKAN

Frukt är så gott fruset! :)

Och så himla gott i smoothies!

2008-11-08 @ 15:46:42
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Magdalena

Hihi jag har hört att fryst mango smakar fisk men det kanske bara är en myt? Måste nog testa iaf:)

2008-11-08 @ 17:00:30
URL: http://www.maer.devote.se
Postat av: Maja

Hej Cornelia!



Ville bara säga att jag lider med dig i dina magproblem...

Har du kollat upp intoleranser/allergier/IBS ngn gång?

Är ju jättevanligt att man efter en ätstörning och svält får såna problem.



Hooppas du mår bättre snart!



Kram

2008-11-08 @ 21:23:44
Postat av: Cattis

Håller med! Fryst mango är verkligen mums!:) Det äter man som godis liksom, supergott:) Har aldrig provat fryst banan dock! Låter som något jag måste testa framöver!:)

2008-11-08 @ 23:28:31
URL: http://kaktuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0