Rainy day

Vilken hemsk morgon att vakna upp till. Otroligt deprimerande väder ute, i alla fall här i södra Skåne. Hur som helst, igårkväll gjorde jag en överenskommelse med mig själv. Japp! Jag måste öka maten. Alltid när jag ska fixa en måltid tänker jag "nu för det inte bli för mycket". Vad nu "för mycket" är kan ju diskuteras, men tanken slår mig i alla fall. Nu på morgonen när jag skulle ta frukost tänkte jag istället "det kan omöjligt bli för mycket, att ta lite extra russin eller lite extra yoghurt kommer inte göra någon skillnad".
Det kändes bra att tänka så. Låter kanske enkelt, men det va det inte. Huvudsaken är ju att jag lyckades ändra mitt tankesätt under en känslig stund. Det kändes som att jag hade "makten"!!

Ska försöka fortsätta dagen i samma stil. Inte äta massa konstigheter som jag enbart äter för att det är tryggt. Eller okej, allt jag äter är ju gott, men oftast väljer jag bort sås och liknande saker, som höjer smaken... det är ju synd för oftast är det tillbehören som "gör rätten". Förresten drabbas man inte av fetma för att man lägger till sås, smör, äter det man gillar osv osv. Men jag vet att det känns så...

Min frukost idag blev; naturell yoghurt med flingor, hackat äpple, banan och russin. En grov macka med philadelphia. Mätte inte upp någonting idag. Seger till mig! 1-0 till Cornelia.

Hoppas ni mår bra. Puss


Kommentarer
Postat av: anonym.i

åh!

grymt starkt av dig cornelia!



2008-11-18 @ 09:12:13
URL: http://anonymi.blogg.se/
Postat av: jenny

gud vad duktig du är! nu motiverade du mig att också skärpa mig med min frukost, tack vännnen!

2008-11-18 @ 09:19:02
Postat av: Anna

Duktigt att du klarar att inte mäta. Det där med att mäta upp tycker jag är lite jobbigt dock för t.ex fil/flingor mäter jag alltid och känner att om jag inte mäter kanske jag tar mindre än jag borde ha gjort bara för att va på den säkra sidan. Sjukt jobbigt!

2008-11-18 @ 13:06:19
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: E

Vilket slags bröd äter du?

Det är så att jag har ätit samma bröd varenda dag i evigheter nu, fazers rågformar, för det är tryggt och jag vet att det innehåller lite kalorier o.s.v. Har du något tips på något bröd som jag kan byta ut rågformarna mot men som kan kännas lika okej liksom?

Vill bara säga att du inspirerar mig något enormt!

2008-11-18 @ 14:55:06
Postat av: Cornelia

E: Det är olika. Men det brödet jag har på bilden heter Fazer God i kvadrat. Det är gott! Annars gillar jag polarbröd, tunnbrödsrullar, hembakat, scones, schulstads bröd är toppen! Eller willys rågbröd. Mums!

2008-11-18 @ 15:03:15
URL: http://annacornelia.se
Postat av: cecilia

Jag kan säga såhär Cornelia. Har du sås till maten blir du mättare under en längre tid (även om du ätit detsamma) Fettet i såsen gör måltiden komplett. Du vet väl vad som händer när inte hjärnan får fett ? Det är farligt, galet farligt.

2008-11-18 @ 17:30:51
URL: http://rosselleri.blogg.se/
Postat av: Hannah

Bra jobbat! :)

2008-11-18 @ 19:43:10
URL: http://uglies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0