My day

Blev en sån otrolig lättnad när jag steg på vågen idag. Självklart hade jag inte gått upp, utan istället ner. De hektona jag pendlat mellan de senaste veckorna har bara varit vätska. Att jag aldrig lär mig! Känns ändå skönt på något sätt att få det bekräftat igen. Ska verkligen öka mängden mat nu. Måste komma upp i normala mängder! Är inne i "fas 2" på Idun nu, vilket innebär mer utmaningar med maten och så. Rädd? Som fan...! Men what to do? Perfekt säsong att utmana mig i alla fall. På julen finns det ju så mycket gott!

Träffade en supergullig tjej idag som läser min blogg. Tog en fika på Espresso House. Kaffe latte tog jag. Varför tar jag alltid det? Jag vet ju att jag inte "tål" kaffe. Haha! Blir så jäkla darrig av det. Men det är ju så gott!! Skummet är to die for. Synd att jag inte lyckas göra sånt skum hemma... det är ju omöjligt att få det så perfekt!

Åt precis bakad potatis med keso och rökt lax. Så sjukt gott. Var riktigt hungrig! Kändes skönt och skrämmande på samma gång att vara vrålhungrig. Jag tänker liksom "nu får det inte bli för mycket", men samtidigt är det skönt att äta när jag är hungrig... är ju det så sällan, och att äta när man är mätt är inte kul...

Nä mys i soffan nu. Hoppas allt är väl med er! Pussar



Kommentarer
Postat av: KRYCKAN

Bakad potatis är så otroligt gott! :D

2008-11-28 @ 19:31:03
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: miss h

känns ju inge bra att det känns bra att du inte gått upp i vikt..det e ju sjukdomen som "talar" eller? Eller är det så att du inte ska gå upp mer i vikt enligt dom på Idun? annars ingår väl det i planen för tillfrisknandet? Men jag vet hur d känns... Var bara nyfiken på att du kände såhär..

På måndag ska jag som sagt t Gisela...nervös som fan, vet inte vad o om jag vill ändra nåt..skiträdd!

Ha en trevlig helg o advent!

kram

2008-11-28 @ 19:40:39
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Amandah

Du måste våga släppa taget Cornelia!

Det är jätteviktigt, för du behöver gå upp i vikt, och gör du inte det kan du aldrig bli frisk.



Ta hand om dig<3

2008-11-28 @ 21:25:06
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: A.

Det är nog viktigt att bli påmind många gånger, just att det ofta är vätska som gör att man pendlar lite fram och tillbaka i vikt. Då känns det lättare att våga öka mängden och fortsätta framåt!

Skönt att kroppen faktiskt inte överraskar en sådär som man fått för sig, man kommer inte rusa upp, upp, upp i vikt.. även om det känns så ibland!

Du är jätteduktig Cornelia, jag vet att du kämpar och det kommer löna sig! Du kommer komma ur det här!!



Och som vi sa idag sådär en tusen gånger: Det ordnar sig!

Vi lever på det ett par dagar till va!? ;)

Kämpa på vännen! <3

2008-11-28 @ 22:29:37
Postat av: enmamma

Våga släppa taget, du måste upp i vikt om du ska bli frisk.

Du skriver att det var en otrolig lättnad att se vågens siffror att du inte gått upp?! Var det du eller äs som tänkte där?



Ta hand om dig och kämpa på!

Ha en härlig lördag. Kram på dig"

2008-11-29 @ 09:02:55
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: linnea

mm ÄLSKAR espresso house chai-latte, tål inte heller kaffe! chailatten är sjukt god! tror dem har baristamjölken, den är lite lättare att skumma :)

2008-11-29 @ 16:58:00
URL: http://ping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0