Home again

Kom hem för en stund sen. Åt nyss en macka med mjukost, dadlar och ett äpple. Det va gott! Mår rätt bra faktiskt, försöker stöta undan dåliga tankar och oftast lyckas jag. Imorgon ska jag till Idun tidigt på morgonen. Halv 9 ska jag vara där. Tiiiidigt! Ska ta upp det med smöret, ni vet... om jag MÅSTE ha smör på alla mackor oavsett pålägg. Mjukost och sånt. Litar mest på hennes åsikt faktiskt. Hon har ju jobbat med ätstörda väldigt länge. Och jag vet inte vad som är rätt och fel. Ska jag gå efter smak eller ska jag äta smöret "bara för att"? Som sagt, tar upp det imorgon med henne.

Ska skriva i min matdagbok nu och sen bege mig till soffan med en kopp te. Myyys!
Puss & kram sötnosar!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tog faktiskt upp det där med smöret med min behandlare idag. Hon sa att man ska ha smör på alla mackor oavsett pålägg, och att det ska vara bregott. Får väl se om din behandlare säger likadant. Hon borde ju göra det tycker man :-p

2008-11-03 @ 20:39:22
URL: http://lillasofie.blogg.se/
Postat av: Carita

Låter mysigt :] Dadlar är sååå himla gott! ^^

Hoppas det går bra imorgon förresten sötnos, du får gärna berätta sen. Och angående det där med smöret så tycker jag du borde ha det medan du går upp i vikt, sen kan du ta bort det där du tycker att det inte behövs. Så gjorde jag i alla fall. :] PEWS! :*

2008-11-03 @ 21:00:35
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Carita

Låter mysigt :] Dadlar är sååå himla gott! ^^

Hoppas det går bra imorgon förresten sötnos, du får gärna berätta sen. Och angående det där med smöret så tycker jag du borde ha det medan du går upp i vikt, sen kan du ta bort det där du tycker att det inte behövs. Så gjorde jag i alla fall. :] PEWS! :*

2008-11-03 @ 21:01:32
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Hanna

de flesta kanske inte har smör under mjukost, men man ska ju inte ha mjukost/färskost på smörgåsen bara för att slippa smöret, så nu till en början kanske du ska undvika sådana pålägg, för att det inte ska bli jobbigare att införa smöret när det väl ska på ? för en dag ska det bli en naturlighet, inte ens något du funderar över : )och för att komma dit ... provaprovaprovaprovaprova !

Kram :)

2008-11-03 @ 21:28:35
Postat av: Tove

Måste bara säga att jag verkligen gillar din blogg. Det bästa med den är dina matrecept, vilka är väldigt inspirerande och får mig alltid på.. så bra humör på något sätt! Du verkar vara en klok och bra människa, fortsätt med det du gör. Kämpa på!

2008-11-03 @ 22:21:14
Postat av: Cissi

Jag har inga ätstörningar, men skulle ha smör under mjukost. Helt enkelt för att det inte är gott :)

Det blir lite kaka på kaka. Vill man ha mjukost på så är det smaken av den man vill känna o inte smöret :)

Jag har smör för att det inte ska bli torrt (och för att det blir gott) och det fixar ju mjukosten själv!

2008-11-03 @ 22:50:40
URL: http://faantastic.blogg.se/
Postat av: sara

Jag tycker man ska ha smöt på lite torrare påläg , men sånt som är som smör aktigt , typ mjukost, philadelphia, leverpastaj , då tycker jag bara det blir för mkt ,

Jag tycker du ska ta det som smakar bäst .

<3

Du är grymt duktig

2008-11-03 @ 23:18:44
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Norsk

Det er så fint å lese bloggen din for tiden..du har jo blitt så POSITIV! Hurra for deg! Fortsett som du gjør nå..nyt de små gledene i hverdagen..jeg tror på deg! Matbildene dine er like vakre og inspirerende som alltid..yummy:)

2008-11-04 @ 04:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0