Feeling empty

Denna dagen har gått väldigt fort. Känns otroligt skönt faktiskt. Gick en promenad på eftermiddagen alldeles vid stranden. Inga tankar kom. Kanske för att det var så himla kallt att jag inte kunde tänka på annat, men jag kände mig helt tom på känslor. Har ni också känt så någon gång? Att man är så trött på alla tankar och känslor, att ingenting finns kvar. Man orkar inte...

Vill tacka er för alla underbara kommentarer jag fått. Ni är fantastiska! Vet ni det? Jag läser varenda kommentar från början till slut och de går rakt in i hjärtat. Ni får mig att tänka i andra banor, att se möjligheter, ljuset, att känna mig mindre ensam... det betyder så sjukt mycket!

Idag har jag verkligen tänkt på vad jag stoppat i mig. Försöker komma på vilken sorts mat min mage går igång på. Har knappt haft ont alls idag!! Ändå har jag ätit fullkornsbröd och sånt. Men jag har dragit ner lite på grönsakerna och frukten. Drack också ett glas nyponsoppa till mellis. Det var riktigt längesen sist! Ganska gott. Väcker barndomsminnen. Åt kycklingfilé med pressad potatis till middag. Sååå gott. Konstigt att potatisen blir så mycket godare när den är pressad... haha!

Btw. En riktigt bra låt som fastnat i mitt huvud är Rihanna - Rehab. Bra, bra, bra! Lyssna på den nu ; ) Kisses ♥




(Om videon stannar eller inte går att titta på, klicka in er på själva inlägget... alltså tryck på rubriken och tryck sen på play igen.)

Kommentarer
Postat av: Amandah

Ta hand om dig!<3

2008-11-25 @ 20:05:02
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Roxanna

Vad tråkigt att du också känner så :( det förstör verkligen så mkt i ens vardag! Usch..



Men jag bryr mig om dig i alla fall! Tro det eller ej men jag har läst din blogg länge och det känns nästan som att jag känner dig, eller i alla fall en del av dig. Konstigt men sant. Det blir väl så när man har läst någons blogg länge antar jag. Men en stor anledning till varför jag läser din blogg är för att jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Vissa av dina tankar och känslor är så lika mina.



Kram <3

2008-11-25 @ 20:33:32
URL: http://roxiee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tänkte bara säga att din blogg är fantastisk. Du sprider massor av glädje till dina läsare varje dag! Du ger massor och jag tror att alla läsare håller med mig att vi vill ge dig lika mycket tillbaka, hoppas våra komentarer ger dig den glädje du ger oss. Kram

2008-11-25 @ 20:43:39
Postat av: Roxanna

Åå vad jag känner igen mig! Precis så känner jag också! Jag gör ALLT för att alla mina vänner och min familj ska må bra men sen hur jag känner spelar inte så värst stor roll. :/ usch hemskt hur man behandlar sig själv!



Vad kul att du börjat titta in i min blogg också! ^^ Hoppas du trivs! :)



KRAM <3

2008-11-25 @ 20:49:31
URL: http://roxiee.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Oh, jättebra video, Rihanna är ju suverän!

Allt bra med dej?

Kram

2008-11-25 @ 20:54:29
URL: http://februaritjej.blogg.se/
Postat av: julie

Hej! vilken fin och inspirerande blogg du har, skulle vara kul om du ville lista dina favorit té sorter/smaker... kram

2008-11-25 @ 23:18:39
Postat av: elli

den är riktigt bra den låten ja:)

2008-11-26 @ 00:04:07
URL: http://ellinorak.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv; Ja, det är hon verkligen!

Okej, skönt.

Jo allt är bra med mej är på världens flumhumör nu bara ;)



Vad ska du göra idag?

Kram

2008-11-26 @ 06:50:08
URL: http://februaritjej.blogg.se/
Postat av: anna

Godmorgon sötnos!

Om det nu är IBS du har så har så åt du sjukt bra igår!

Väldigt bra mat och mellanmål <3

Jag fick som tips av min läkare att inte äta mer än 1-2 frukter om dagen och minst en halvtimme innan eller efter måltid. Blandar man mat och frukt irriterar det tarmen och man får den där hemska krampen.

Sen ska man äta så mycket kokt, ugnsbakat osv som möjligt, allt som är för hårt stekt eller rått retar också upp tarmen med just svullnad och kramper.

Har hur mycket tips som helst att ge dig om du vill. T e x drick ett glas jummet vatten med pressad citron i direkt när du vaknat, det är jättebra, det gör jag ibland och då är min mage bra hela dagen.



Vill absolut inte skrämma dig med nåt eller få dig att förbjuda saker, för det ska du inte göra självklart.

Det absolut bästa är att äta det man vill ha (pga hjärnan/tankarna), verkligen njuta och tugga riktigt länge så tarmen slipper jobba så mycket med att smälta.

Visste du att det tar 20minuter innan hjärnan och magen fattar att man äter? :)

Då är det inte så konstigt att man känner sig skum å får ont i magen när man slängt i sig middagen på 5 minuter :P



Ja, du har mig om det är nåt mer du vill veta :)

Ha en jättebra dag nu!

Massa pussar!!

2008-11-26 @ 07:41:26
URL: http://spira.devote.se
Postat av: Elsa

Jag förstår vad du menar med att känna sig tom i huvudet och tom på känslor. Då är det skönt att komma ut och samla lite ny energi!

Tycker du har en väldigt fin blogg!

2008-11-26 @ 09:54:05
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0