24 november

Fyra veckor kvar till julafton! Jag vet att jag tjatar, men jag kan inte riktigt fatta att tiden gått så fort. Snart är det äntligen ett nytt år också. Detta året har varit minst sagt omtumlande. Jobb, sjukskrivningar, återfall, sjukdomar, begravning, sorg, frustration... ja allt på en och samma gång. Men 2009 ska bli ett helt underbart år. Jag ska bli frisk, vi ska åka till Thailand, jag ska börja plugga och gå kurser, utvecklas och börja leva. Kanske ta körkort också? Sånna saker jag inte riktigt haft ork att tänka på. Jag längtar...

Såg ni Ensam mamma söker igår?! Gud så underbart att ALLA fick känslor som var besvarade. Anette och Richard blev ju kära på en gång. De ska tydligen gifta sig och flytta ihop. Det märkte man lång tid innan att de tyckte om varandra. Så himla härligt att se! Jag älskar att se kära människor. De blir så glada och spralliga. Som också smittar av. Jag satt och log och sa "åååh" hela programmet igenom igår. Här kan ni se intervjuer med mammorna "hur det gick sen" och frågor och svar från tittare.

Jag åt en riktigt god och järnrik frukost imorse. Kokade vanlig havregrynsgröt med salt och kardemumma, serverade med hackade torkade fikon och havremjölk. En skiva fullkornsbröd (schulstad, godast!) med messmör och paprika. Paprikan är bra eftersom den är C-vitaminrik och därför gör det lättare för kroppen att ta upp järnet. Det var sjukt gott att låta kardemumma koka med gröten. Ska göra det oftare!! Juligt också för den delen.

Nej. Promenad i snön och solen med vovven nu! Puss ♥



+ Bilden till vänster

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas du får en fin fin dag! Och ja, jag längtar också ihjäl mig till julen. :D <3

2008-11-24 @ 10:02:13
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: Molly

låter som att du har ett bra år att se fram mot :)vad funderar du på för kurser och vad vill du plugga?:) ha en underbar dag!:) kram

2008-11-24 @ 13:00:44
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Clara

Hej! Jag bara undrar om du fått mitt lilla mejl.. Ha en mysig dag!

2008-11-24 @ 13:28:24
URL: http://laramaria.blogg.se/
Postat av: Emma

har du riktigt smör under messmöret ?

2008-11-24 @ 18:34:31
Postat av: Cornelia

Emma: Yes box ;)

2008-11-24 @ 20:09:09
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0