Värmeslag

Åh jag har det sämsta rummet i hela huset vid denna tiden på året. Solen strålar rakt in i mitt rum hela dagen, och det blir minst sagt svinvarmt här inne. Det blir ju inte bättre av att datorn står på heller... Får typ inte luft här inne nu, även ifall jag har fönstret öppet. Det är helt vindstilla ute och ja, då finns det inte mycket att göra. Har en fläkt jag brukar ha men den hjälper knappt. Panik, panik. Jag hatar att vara såhär varm! Lagom är bäst.

Ska nog ta en kvällspromenad snart. Få lite frisk luft och röra på benen. Och förresten, jag har fått fräknar nu när jag suttit i solen. Får det alltid på sommaren. Älskar det! Fräknar är så jäkla sött. Fattar inte hur vissa kan hata sina fräknar, jag älskar mina! Mitt hår har blekts lite också, plus att jag duschade med silverschampo imorse. Glömde att jag hade i det, så det va nog i typ 10-15 minuter, och där står att man ska ha det 3-5 min. Hihi! Men ljust blev det i alla fall, i slingorna. Är sjukt sugen på att bara slänga i blekningsmedel i hela håret och bli riktigt ljus. Jag borde faktiskt. Eller i alla fall många, många slingor i hela håret.

Åt middag själv idag. Så sjukt tråkigt... men det fick gå. Blev laxsallad och mörkt bröd med cream cheese. Gottigott!




Kommentarer
Postat av: Malin

Du är så duktig :)

2008-05-10 @ 18:19:57
URL: http://majoli.blogg.se/
Postat av: e

Jag har också helvetesrummet... Tror jag kommit upp i 40 grader :P

2008-05-10 @ 18:29:06
URL: http://eelvelin.blogg.se/
Postat av: freja

Älskar också fräknar.. fast jag har inga själv. Får pyttelite när jag solar, och dom har kommit liite idag, men jag tror inte det blir så mycket mer!

Låter som en härlig dag!

2008-05-10 @ 18:37:34
URL: http://frejaswardh.blogg.se/
Postat av: AE

Ja, hehe, det stämmer nog att du nog inte skulle tagit något alls isåfall.

Men det finns något mellanting också, värt att tänka på eftersom sjuka alltid tänker i svartvitt.



Mellantinget skulle isåfall varit att du tog "lite" istället för allt eller inget ;)och det var nog det jag tänkte på, eller nått :D



god kväll!

2008-05-10 @ 18:56:43
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: Sanna.

Svar: Tack så jättemycket för att du tog dig tid att svara. Ska prata med ett par kompisar och se ifall någon vill vara med och prata med henne. Hoppas du har någon som du kan prata med idag och få stöd av :)

2008-05-10 @ 20:00:39
URL: http://unbeautiful.blogg.se/
Postat av: hanna

Du klagar på värmen i Sverige, vänta bara när du kommer till Thailand! =)

2008-05-10 @ 20:26:56
Postat av: mimmi

kan du inte fota ditt hår? :)

kram

2008-05-10 @ 20:57:12
Postat av: Johanna

Åh, jag får också (fler) fräknar på sommaren. Det är när de börjar ploppa upp som man känner att sommaren är på ingång. Middagen såg goood ut också btw :)

2008-05-10 @ 21:50:21
URL: http://evigkrigare.blogg.se/
Postat av: Jenny

åå jag vet precis hur det känns att ha det skållhett i sitt rum på dagarna! har också mitt fönster så att solen ligger på då det är som varmast på dagen..



så jag måste verkligen tipsa dig om att köpa en mörkläggnings gardin, jag har alltid min nerdragen på dagarna då jag ändå inte är hemma. den plus att jag har fönsterna öppna på vädring och sätter på min borssfläkt gör att jag alltid numera kommer hem till ett svalt rum!:)



jag köpte min på ikea vill jag minnas och det var en av dom bästa investeringar jag har gjort till mitt rum. har också svårt att sova då det är ljust ut och det blir verkligen kolsvart i rummet av det.



/kram jen

2008-05-10 @ 22:02:43
Postat av: Jennie

Det lät sjukt smarrigt :) Skulle gärna äta något sådant till middag imorgon, ska nämligen träna på dagen.



Kram!

2008-05-10 @ 22:24:28
URL: http://raspberrie.se
Postat av: matilda

Oj vad härligt väder det verkar vara där du bor :) här är det varmt men inte i närheten av den värme ni verkar ha tyvärr :/

Jag kom på en sak, hur går det med "www.annacornelia.se"? :D Är så nyfiken att se hur det blir när det är färdigt :)

kram

2008-05-10 @ 23:04:36
Postat av: Cornelia

Hanna: Ja i Thailand är det varmt, men jag klagar inte på värmen utomhus, bara inne i mitt rum! I thailand har vi iaf ac! ^^

*



Jenny: Gud vilket bra tips! Tack!! :D



*

Matilda: Dom segar som fan med de nya bloggarna i Spotlife tävlingen. Sist så skrev de att innan den 1 juni skulle alla få sina nya bloggar. HOPPAS!

2008-05-11 @ 07:49:32
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se/
Postat av: sarah

Jag har också sjukt varmt i min lägenhet..Ska göra som jenny sa o köpa mörkläggande rullgardrin. sen måste jag nog sätta fast dörren till köket för solen lyser in från det fönstret typ 5 på morgonen:P

älskar också mina fräknar, fast jag förstår folk som hatar de- jag spenderade år med att hata de, men nu har jag börjat inse att det ä riktigt fint:)

2008-05-11 @ 08:21:31
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Solen skiner rakt in i mitt fönster också. Det blir typ bastu...

2008-05-11 @ 11:14:36
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: e

jag har slingat mitt hår med samma färg som dig och hade samma hårfärg som dig innan jag började också, fast ännu mörkare t o m tror jag. och det är ingen fara o slinga mer. eller alltså. jag tror du kan göra det utan att det är nån fara så att säga!

har också köpt silvershampoo nu. hade det sist jag skulle bli blond och kör på det nu igen! :)



och så måste jag säga att jag så gärna vill äta din mat. det ser alltid så himla gott ut. låter så gott också! verkligen. känns som om jag inte alls äter nått sånt gott mer än "när man ska göra nått spec". och du gör det jämT! :P

2008-05-11 @ 16:15:40
Postat av: e

lite kul:

fick laxsallad på jobbet till lunch idag! ;P

2008-05-12 @ 19:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0