Helg!

Jag skojar inte, detta var den jobbigaste dagen på mycket länge. Har haft otroliga kramper i magen, och på jobb var där nästan ingen så jag fick helt sjukt mycket jobb! Många var lediga... gud. Jag skrev 63 uppdrag på några timmar!! Fyfaaaan. (Jobbar som speditör, registrerare typ).
Men nu är det helg! Pew. Skönt som in i. Ska nog gå och se på lite tv nu snart. The Hills och mysa under en filt. Byta till mjukisbyxor och ta av alla smycken och grejer som stör.

Förresten så har jag märkt att jag får kramper i magen när jag äter färska dadlar. Är de förstoppande tro?

Hoppas ni haft en chill dag iaf!

Kommentarer
Postat av: M

Dadlar och torkad frukt sätter igång tarmarna, därför kör det i magen. Det förstoppar inte, snarare tvärtom!



Trevlig Helg!

Kram

2008-05-02 @ 17:01:10
Postat av: Cornelia

M: Fast grejen är ju att jag blivit förstoppad! Det är det som är konstigt.. =/

Tack detsamma! Kram

2008-05-02 @ 17:10:57
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se/
Postat av: Maja

Mkt sockerrik mat(som torkad frukt och dadlar t.ex) kan ju sätta svaj på tarmflorabalansen(kan bli både förstoppad och lös av det.)

Käkar du ngn probiotika eller så?

Annars kan det hjälpa mot en körig mage.

2008-05-02 @ 20:43:40
Postat av: linnea

blev också skitkonstig i magen när jag åt dadlar mycket en period.. så fick sluta :( blev gasig och fick ont i magen, men vet inte varför :O haha kanske inte så mycket till svar på din fråga.. men du är inte ensam om det iallafall :)

2008-05-02 @ 21:16:45
URL: http://ping.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Maja: Probiotika? Var hittar man det?

*

*

2008-05-02 @ 21:18:10
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se/
Postat av: johanna brunk

eller så är det bara det faktum att du har anorexi? det kan ju göra att man blir förstoppad.. :(

2008-05-02 @ 21:34:53
Postat av: e

"Byta till mjukisbyxor och ta av alla smycken och grejer som stör."

Haha, exakt min första tanke när jag kommer hem från skolan

2008-05-03 @ 03:56:28
URL: http://eelvelin.blogg.se/
Postat av: H

Dadlar kan man få magont av, men äter man det med jämna mellanrum så kan magen vänja sig vid det =)

Dadlar är rika på C-vitamin och järn, dessutom så innehåller dom garvsyra (tannin) vilket har en medicinsk effekt.

2008-05-03 @ 07:29:35
Postat av: Cornelia

johanna brunk: Det beror ju inte på att jag har anorexi, men VAD man äter har ju en inverkan, och jag tror det va det du menade. :P

*

*

H: Jag äter dadlar ibland :) Typ nån gång då och då. Men jag kanske äter för snabbt eller för många för att min mage ska palla. För precis som du säger så är de jättebra för en!

2008-05-03 @ 07:53:54
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0