Godmorgon, lördag

Nej gud jag mår inte alls speciellt bra. Kallsvettas, har huvudvärk och är dålig i magen. Känner mig lite borta i huvudet också, jag sov i 12 timmar inatt vilket inte är vanligt för min del. Jag kanske behövde det? Men när jag sover så länge blir jag alltid så dåsig...
Solen skiner i alla fall, vilket den gjort i flera veckor nu. Inte en enda droppe regn, mer än på valborg för två veckor sen då det öste ner. Jag tycker faktiskt om när det regnar ibland. Typ en dag lite då och då. När regnet smattrar mot rutan och det känns sådär skönt svalt ute. När man kan krypa under en filt och se på tv hela dagen, och slippa känna att man måste ta sig ut.
Matdagen igår gick bra. Till kvällen åt jag färska dadlar, många färska dadlar. Så sjukt gott, nästan som godis. Sött och kladdigt, mums. Till frukost idag åt jag laktosfri naturell yoghurt med havrefras, ½ hembakad fralla med skinka och paprika + 1 äpple. Gott och inget magont efteråt, mer än att jag är dålig i magen då...! Har inte fått ont alls av den laktosfria yoghurten... konstigt va?! Det kanske beror på det då? Jag kanske inte tål laktos i stora mängder, som yoghurt och glass? Shit vad sugigt isåfall. Men vem har jag att skylla? Mig själv! Förresten så har jag bytt ut mina två träningsövningar till att cykla 10-15 minuter istället. Knäböj och utfall, dom skippar jag att göra varje dag nu. Det är troligen därför jag har så förbannat ont i knäna och en del av låren. Det är till och med svårt att "tillåta" mig att ändra övning. Sjukt! Men jag börjar med att variera träningen mer, och inte belasta knäna så mycket, sen får jag införskaffa lite vilodagar. Det behöver jag också! Vilodagarna kan ju bestå av promenader istället.

På tal om vila så ska jag nog gå och just vila ett tag nu. Jävla huvudvärk och magont.
Puss!


Kommentarer
Postat av: Amandah

hej, jag har en lite dum fråga...

va är utfall? Är på full jakt efter benövningar nämligen, så skulle gärna vilja veta det...

2008-05-17 @ 10:52:38
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Therese =)

Just yoghurt i mindre mängder finns det inte så mycket laktos i. Men glass däremot. Jag äter GBs låglaktosglass och ibland havreglassen med smak av jordgubb - den är grym =). Kram!

2008-05-17 @ 11:49:02
URL: http://thereseinletters.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tråkigt att du mår dåligt! Men ibland kan man fasktiskt bli helt slö av att sova för mycket konstigt nog. Hoppas det blir bättre. Jag måste bara säga att jag är SJUKT avundsjuk på er sol där nere! Kan den inte ta en sväng förbi Stockholm. Utanför mitt fönster är det grått, kallt och regnigt vilket det varit i en vecka nu. Jag skickar gärna ner lite regn om det saknas hos er i utbyte mot lite sol förståss.. hihi..

Krya på dig!

2008-05-17 @ 11:54:00
URL: http://evigkrigare.blogg.se/
Postat av: amelia

har du idag tid att göra ett matschema och en lista på alla livsmedel exakt, som du upplever jobbiga? :P

2008-05-17 @ 12:30:54
Postat av: Maja

Kan det vara dadlarna igår, som är orsaken till den dåliga magen idag tro?

2008-05-17 @ 13:57:54
Postat av: E

Jag känner likadant angånde regn. Det är skönt när det regnar ute och det blir fuktigt svalt och så. Och sen att man har en orsak till att sitta inne. Men det jag inte gillar med regn är att mitt hår blir fuktigt och lockar sig ^^



2008-05-17 @ 14:01:36
URL: http://torkadchiiliii.blogg.se/
Postat av: sarah

Ta inte förgivet bara att du är laktosintollerant och skippa alla mjölkprodukter. Jag var jättekänslig mot laktos och uteslöt ALLT sånt i 1½ år, men sedan när jag började äta bättre (när jag kom in på capio i höstas) började det efter ett tag lätta och till slut märkte jag inte av laktoskänslighet öht! Men nu..har det kommit tillbaka. Så det kan med andra ord bero på att du inte äter som du ska just nu, och att det blir bättre ju bättre dina matvanor blir!

Bara så att du inte utesluter allt med laktos för all framtid. För tänk, när du åt bättre, som i somras, gick det då inte ganska smärtfritt att äta glass med fanny o.s.v? :)

2008-05-17 @ 14:14:28
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej! Har samma problem som du och har läst nåra av dina inlägg. De jag inte förstår är hur du "vågar" skriva vad du känner, äter och tränar. Jag menar, om du mår dåligt och så kan väl närstående bara förbjuda träningen?



2008-05-17 @ 16:21:10
Postat av: emma

jag har funderat på en sak, du skriver ibland att du har koll på alla kalorier och så (vilket ju inte är bra för dig..) men då undrar jag lite hur det fungerar när du t ex äter ute, eller när din mamma lagar maten, visst kan man uppskatta innehållet på ett ungefär, men antagligen inte exakt? Tänkte att det är ju en jättepositiv sak för dig, ifall du känner att du klarar att äta även sånt du inte kan beräkna exakt, ibland? du kämpar på jättebra ska du veta.

2008-05-17 @ 16:50:22
Postat av: Cornelia



Amandah: Sök på googel så får du nog upp bilder på det ;)



Amelia: Tror inte jag vill skriva upp det i bloggen ändå. Och jag har nog inte lust att veta hur mkt jag förbjuder mig själv. Jag menar, det finns ju tusentals olika rätter och livsmedel som innehåller socker, fett och sånt som jag utesluter.



Maja: Ja det är möjligt!



Sanna: Jodå det är många nära mig som läser min blogg. Men hur förbjuder man någon att träna? Jag är ju snart 20 år och det går ju inte att förbjuda någon att träna, som är "vuxen"... ja du fattar





2008-05-17 @ 16:57:27
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia



Emma: Ingen kan veta exakt hur mkt kalorier något innehåller. Men ja som du säger så uppskattar jag innehåller om jag nu skulle äta ute eller bli bjuden på mat.

2008-05-17 @ 16:58:34
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Alexandra

hej! har själv en ätstörning och får också sjukt ont i magen när jag äter mycket mjölkprodukter som t ex. fil och sånt. Sa det till min behandlare och hon sa att om jag börjar äta ordentligt igen och gå upp i vikt så kommer det att försvinna. Kroppen är typ så känslig och klarar inte ta hand om det eller nått sådant!... Kom att tänka på att du har samma problem så jag tänkte bara tipsa=) ha det bra!

2008-05-17 @ 17:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0