Fredag 16 maj

Tack för alla fina kommentarer jag fick igår. Ni anar inte hur mycket det betyder. Att jag slipper vara ensam i denna skiten, och att det finns andra som också kämpar. Ensam är inte stark.
Första målet är avklarat idag, alltså frukosten. Den blev exakt såsom jag planerade igår. Känner mig ganska lagom mätt, men klart att paniken finns där när jag vet att jag ska äta en hel del till idag. Jag får försöka tänka att allt det jag äter går till att få min kropp att fungera. Inget läggs ju i reserv när kroppen har näringsbrist. Den behöver ju all näring till att få hjärtat att pumpa, lungorna att andas, hjärnan att kunna tänka osv.

Hoppas innerligt att det kommer bli en bra dag idag. Nu klockan 9 på morgonen ska jag på möte med min chef igen. Det har tydligen diskuterats att jag ska hjälpa till på ekonomi-avdelningen också. Fakturera och sånt. Kan ju vara kul att variera sig lite ibland, så visst, jag är öppen för det. Kan dock ingenting om det, men de lär upp mig från grunden ju.

Nu i helgen har jag inte så mycket planerat. Imorgon ska jag i alla fall träffa Fanny och förhoppningsvis beställa resan till i sommar. Sen blir det väl lunch någonstans i Malmö. Hoppas vädret håller i sig, i så fall ska jag pressa i solen. Har hittat en jättefin röd bikini på h&m som jag kanske ska köpa. Rött är ju lite tufft att ha...! Folk brukar säga att jag passar i rött, så den kanske blir nästa inköp då. Kan faktiskt tänka mig den till ett par ljusa slitna jeansshorts. Snyggt!

Ni får ha en bra dag. Kanske inte hinner blogga förrän ikväll, men jag berättar då hur allt gått och så.
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: karro

Kämpa kämpa!!!

Jättebra att du har klarat av frukosten. Hoppas fortsatta dagen blir lika bra. DU ÄR BRA cornelia.



kraaaam

2008-05-16 @ 09:13:59
Postat av: anonym

Förstår hur du känenr dej! Är alltid rädd att äta "för mycket" men som du säger så behövs det ju. Tack för inspiration! Det är skönt att läsa om dej för då får jag kraft att fortsätta kämpa!

2008-05-16 @ 09:15:11
Postat av: Therese =)

Heja heja! Fin blogg du fått nu, inte varit inne på någon vecka =). Förstår hur du känner med maten och det är bra att du är ärlig i bloggen för det viktigaste är ju att vara ärlig mot sig själv. Sen att du inte lyckas alla gånger är en annan sak. Du är ärlig och det är därför du kommer bli frisk! Kram

2008-05-16 @ 11:16:22
URL: http://thereseinletters.blogspot.com
Postat av: saramikaela

Jag vill bara säga att jag tycker du verkar vara en jättego tjej och att du är jätteduktig! Du förtjänar att må bra, det gör alla!

Jag förstår precis vad menar med allt du skriver.

Man vill bli frisk, men slippa vägen dit för det är den som är svår. Mat är så mkt mer än bara mat, det är en massa känslor och genom att kontrollera den så har man kontroll på livet!

Ingen dag är den andra lik, och jag vågar aldrig känna efter hur jag mår längre. Önskar man kunde vakna en dag och plötsligt vara frisk, inga sjuka tankar, slippa tänka på kalorier, träning mat och vikten hela tiden... Ätstörningen tar verkligen över hela ens liv, man glömmer att leva. För vad är det för mening med att vara smal om man inte kan uppskatta det? Man blir aldrig nöjd oavsett vikten, man ser inte det andra ser! Men en dag kommer det ha gått tio år sen man blev frisk, du kommer att klara det! Vi förtjänar det!

Jag hoppas du får en bra helg! kramar på dej!

(själv så har jag tvingat mig själv att utmana mig själv i helgen, ska äta min egna mer nyttiga blåbärspaj)

2008-05-16 @ 11:22:45
URL: http://kaktuslover.blogg.se/
Postat av: ess

Snygg bloggdesign! gjort själv?

2008-05-16 @ 13:51:40
URL: http://mystifikation.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vad fin din blogg är!

Ha en trevlig helg! ♥

2008-05-16 @ 16:00:41
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: J U L i A

jag har köpt en hallonröd trekants bikini på h&m <3

hur snyggt som helst när man är bruuun och go ;)

2008-05-16 @ 16:48:47
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0