Promenad och Thailand-drömmar

Mamma och jag gick precis en skön promenad i vårsolen. Gick jättelångsamt och bara pratade. Kom in på våra drömma om Thailand, dit vi ska nästa vinter. Vad kan det egentligen tänkas kosta för 2 vuxna och en ungdom? Vi är beredda på typ 50.000 kr, men man måste väl kunna komma under det priset? Vi behöver liksom inte bo värsta lyxigt, sålänge vi bor precis vid stranden och gärna inte så långt ifrån civilisationen.

Gud vad jag längtar... det är helt sjukt. Men min dröm ska ju gå i uppfyllelse snart!

Ni som varit i Thailand. Vad betalade ni? På ett ungefär såklart. (Räkna bort vaccinationer och sånt, vill bara veta för själva resan)
Det bästa resmålet i Thailand? Det vackraste? Ge mig tips! Och jag vet att jag tjatar om Thailand, men åhh! Kan ju inte sluta tänka på det. Vill att resan ska bli perfekt!

image1440

Kommentarer
Postat av: almeida

Jag lottar ut en bloggdesign. Gå in på min blogg och tävla du också!

2008-03-16 @ 16:11:48
URL: http://dramaaqueen.blogg.se
Postat av: Malin

Thailand låter underbart, har aldrig varit där, men har planer på att åka dit.

2008-03-16 @ 16:14:08
URL: http://majoli.blogg.se
Postat av: Isa

Räkna med att flygstolarna kostar i alla fall 6-7 000 per person, och rätt mycket mer om ni tänkt vara där över jul.. Så det blir ju minst typ 20-25 000 för att flyga dit :)

2008-03-16 @ 16:37:26
URL: http://shiver.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej! Dyrast är själva flygresan. Men man kan få den billigt om man har tur. En kompis flög t/r för 4 000 och det är billigt! Hotell i Thailand är jättebilligt! Särskilt om man kan tänka sig något enklare. Fast ni kanske vill ha en färdigpaketerad resa, då får man räkna med ett lite högre pris ca 15 000 per person. Men då kan ni bo fint också! :)

2008-03-16 @ 16:51:41
URL: http://olyckssystern.blogg.se
Postat av: Carro

Jag är inte helt säker på exakta summor, men jag tror att våran resa låg på ca 18 000 / person. Då var det direktflyg till Phuket + ett ganska fint hotell (2 veckor). När man är i thailand ska man försöka se till att inte fastna på samma ställe, alltså man ska försöka åka runt till olika öar, och försöka se så mycket som möjligt. Phuket är ju jättefint, men om man vill bo på lite lugnare ställen har jag hört att Hua Hin och krabi ska vara jättefina. Om man ska åka ut till någon ö och snorkla, dyka, eller bara njuta rekomenderar jag Similan islands! En heldag kostar ca 3700 baht (740 kronor), då ingick transport till och från piren, frukost, lunch, fresh fruits, vatten, engelsktalande "guide". Tänk på att sola med HÖG faktor i början. Och solen tar även om man ligger i skuggan. Jag solade med 30 hela första veckan, sedan 15, sedan 8 och de sista dagarna 6. Jag brände mig på vissa ställen ändå! Fråga om du vill veta något mer :)

2008-03-16 @ 17:27:10
URL: http://carouline.blogg.se
Postat av: Anonym

du har väl varit inne på att åka till koh samui? dit tycker jag absolut att du ska åka! klart finast! vad ni än gör så åk inte till phuket el på den sidan (västra)- det liknar mer o mer kanrieöarna. bara turister. åk till den östa, där är med genuint o vackert. ett tips är att inte ta em paketresa- det blir mycket dyrare!! köp bara flygstolar och fixa hotell hemifrån, från internet. om ni inte åker under värsta högsäsongen (jul) så är det helt lugnt att fixa hotell när ni väl är där... blir billigt med och man kan ju byta hotell om man inte är nöjd! ja, det var mina tips. hoppas de hjälper dig :)

2008-03-16 @ 17:41:29
Postat av: linnea.

finns jättebilligt flyg till thailand om man är ute i god tid och har tur! till bangkok kan man komma för drygt 5-6000 kr per styck! sen är beondet och färderna emellan inte alls vidare dyrt (beror ju dock även på hur pass bra standarden är). :)

2008-03-16 @ 18:32:52
URL: http://linneaah.blogg.se
Postat av: molle

Thailand är inget paradis så om det är det du drömmer om så kommer du bli besviken... låt inte bilderna lura dig.

2008-03-16 @ 18:49:24
Postat av: Thepreciousgirl

molle: det tror jag inte en sekund på :P har många vänner som varit där!

2008-03-16 @ 18:50:20
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad är bilden på? Jag tycker att ni ska åka ut till öar för dagen, det finns jättemånga fina. Poda var väldigt fin, men lägg er inte direkt där man släpps av av båten, om man går runt ön, ganska långt så är det jättefint och nästan inga människor.

2008-03-16 @ 19:41:09
Postat av: J U L i A

bara resan tror jag kostade 10 000kr/person när vi åkte dit. och det var mellan landning i förenade arabemiraterna. och det vara bara flyget.

men ska man åka till Thailand så ska man INTE boka samma hotell i två veckor, då har man helt missat poängen med det hela. man ska fara runt till olika mysiga öar och kolla runt. Det mysiga och bästa stället jag varit på är Koh Lipe, det är en liten ö som ligger långt ut i havet ganska nära en ö som heter Koh tarutao eller något. Och det är verkligen som att vara i paradiset, turkost vatten och helt sjukt underbara människor! bästa ever! Koh tarotau är en nationalpark så bara 80pers får vara där i taget, flera kilometerlånga stäränder, apor och vildsvin runt hörnet! underbart!

jag har massa bra tips om Thailand

2008-03-17 @ 20:51:29
URL: http://juliasbullar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0