Onsdag, 12 Mars

Snart har hälften av mars månad gått. Det är helt sjukt vad tiden rinner iväg. Om 3 månader är det liksom juni, då är det sommar! Men inte riktigt än... nästa vecka har väl de flesta påsklov? Själv har jag ju inte det, eftersom jag jobbar. Men de röda dagarna är jag ledig! Alltså nästa fredag och måndagen därpå. Långhelg! Det ska bli riktigt skönt. Jag har inte varit ledig sen nyårsafton, annars så har jag jobbat varje vardag. Måste säga att jag är stolt över mig själv som faktiskt orkat med jobbet även ifall jag haft det svårt de senaste månaderna.
Ibland kan jag sitta och undra varför jag slutat med mina mellanmål. Varför kalorierna måste ligga under 1000 varje dag, och inte närmare 2000 som förut. Jag åt frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål utan problem. Vill så gärna kunna det igen, utan att må dåligt över det. Antagligen måste jag tvinga mig själv till det, och må lite dåligt för att sen vänja mig vid det igen.

Men det är lättare sagt än gjort! Jag gör små babysteg framåt istället. Jag äter en hyfsad frukost, lunch och middag nu. Igår la jag till en knäckemacka med mjukost till middagen, även ifall jag kunde skippat den. Allt jag äter stoppar jag i mig själv, jag kan välja att svälta om jag så vill. Men jag vill verkligen inte!!

Frukosten idag blev en mugg naturell lättyoghurt med soft fruits (från parrots), en skiva hjärtegott med leverpastej och gurka, 1 grönt äpple.

Måste säga att dom soft fruits i naturell yoghurt var grymt gott! Testa!

Måste kila iväg nu.
Förresten, om jag inte nämde det så mår jag inte mycket bättre idag. Känner mig fortfarande trött och krasslig. Jaja, hoppas ni mår bra i alla fall! Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äter du bara tre huvudmål numer?
Åt du inte fem ggr/dag för bara några månader sedan?
Har du aldrig ätit melllis mellan frukost och lunch? Alltså inte ens under din vktuppgång och så?

Sorry för många frågor.
Även om du fortfaradne orkar med jobbet nu, så kan det ju se helt nnorlunda ut om t.ex en månad.

Dessutom ska du vara så jäkla glad över att du faktiskt KAN äta normala mängder av normal mat, om du vill.
Finns faktiskt dom som det gått så illa för att dom utvecklar allergi mot nästan all mat, och som bara blir sjukare (och fulare) av att äta normal mat:/

2008-03-12 @ 14:16:17
Postat av: Thepreciousgirl

anonym:
Jag äter oftast 3 mål ja.
Jo det gjorde jag!
Nej aldrig mellanmål mellan frukost och lunch. :P

Absolut. Det finns alltid de som har det värre än en själv.
:)

2008-03-12 @ 15:26:30
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Sabina

OMG.. äter du bara 1000kcal/dag? Själv så äter man typ 2500/dag och går ner i vikt.. Åt närmare 3000 då jag stod stilla. Ja, men iallafall jag tror verkligen på dig. Du inspirerar mig själv att vilja må bättre:)

2008-03-12 @ 17:31:03
URL: http://sabinii.tjejsajten.se/
Postat av: Thepreciousgirl

Sabina: Ja eller mindre. Men min ämnesomsättning avtar ju också när jag äter såhär lite.. så därför går jag inte ner så mkt!
Skitbra! 2500 är perfekt.
Naw! Tack ska du ha! :D

2008-03-12 @ 19:18:14
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym-Maja

OK.
Hmm... Förlåt för frågor igen, men var det så att du åt "stabilt" under viktuppgången(när nu den var?), för att sen hamna i en svacka, dra ner på maten, tappa lite i vikt, och sen började du på ett nytt schema som din behandlare gav till dig?
Heehe, lite förvirrande blir det allt mellan varven förstår du;p

Hur längesen var det du gick på det "nya" schemat som du skrev upp här på bloggen då (och som var för lite det med men som skulle ökas på efterhand), och höll det inte länge eller?Eller är det det du äter nu när du inte äter mer än 1000kcal om dagen?

Usch, visst är det läbbigt när ämnesomsättingen sätts ner när man sänker på maten? För en normal människa så innebär ju det viktnegång liksom:S

Har själv hamnat lite snett pga andra saker sista tiden, och får inte i mig mer än kanske 1500 om dagen, och blir i princip tjockare utav det. Jösses:/

Sen det där med att du velar och väntar på förändringsskedet, så är det ju så att man får bara bestämma sig och köra på fullt ut liksom, så tar det ca två veckor för hjärnan att ställa om sig och känna att det nya är det gamla:)
Kör hårt!
/Anonym, som egentligen heter Maja men det kom ju inte med?:P

2008-03-12 @ 20:29:30
Postat av: Thepreciousgirl

Anonym-maja: Nja riktigt så har det ju inte gått till. Jag har haft många, många svackor med jämna mellanrum. Men detta är nog en av de längsta och värsta svackorna jag haft faktiskt. =/

Hm jag följde det knappt faktiskt. Och det innehöll knappt 1000 kcal det heller. Men jag har så svårt för att följa exakta scheman, även ifall det skulle innebära att jag åt mindre med schemat. Konstigt men sant! :P

Ajdå :( Hoppas det löser sig för dig! Kroppen är smartare än man tror. Mer mat = bättre ämnesomsättning och man håller vikten lättare faktiskt.
Jag kämpar på! Jag kommer aldrig ge upp! :)
Kramar!

2008-03-12 @ 20:36:27
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Maja

Ok, jag förstår.
Himla bra att du ser den här svackan för vad den är iaf, för det betyder ju att du kommer ta dig ur den. Men det visste du nog redan sälv:)

Även om det är svårt att följa ett schema, så är det nog mest i början.
Sen, när ångesten och det nya lagt sig lite (mkt det som får en att känna att det inte "passar" att följa ett schema), så känns det nog mer "fritt", och man kan ändra om lite och så efter eget huvud.

Men först är det nog vktigt att bara komma upp i energi, så hjärnan (och kroppen!) verkligen fungerar på ett ärligt och rätt sätt:)

Hur länge har svackan hållt i sig förresten?

Kram tillbaka!

2008-03-12 @ 20:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0