Godkväll denna fredag!

Fick grejerna från h&m idag, och jag är mycket nöjd. Förutom att toppen var helt genomskinlig... trodde inte alls den bara var så! Men men... den satt inte jättebra heller. Lite för stor och sådär. Kanske en aningen FÖR söt för min stil. Men tillsammans med ett par leggings och skinnjacka + mina nya coola pilotbrillor så funkar det nog. När våren kommer då vill säga! Nu är det för kallt... men i helgen sägs det ju att det ska bli vårvärme med uppemot 10-12 grader! Hoppas, hoppas.

Har alldeles precis ätit middag. Kräftstjärtar med en rejäl sallad med bl.a avokado och melon, till ett gott osötat bröd med bregott (!!!), och majonäs till kräftstjärtarna. Gott och riktigt mysigt fredagslyx! Bregott var faktiskt helt okej. Brödet blev faktiskt godare med lite RIKTIGT smör på. Jag har verkligen aldrig (inte under min friska tid heller nej) tyckt om smör... men bregott är gott! Det måste jag medge!
Förresten, en fråga. Jag har ätit fisk typ varje dag denna veckan. Är det farligt eller dåligt för hälsan på något sätt? Det har blivit olika sorters fisk. Som lax, torsk, kräftstjärtar, crabsticks osv. Tänkte ifall det är dåligt för kolestorolet eller något? Det rekomenderas ju i alla fall att man ska äta fisk 3 gånger i veckan...

image1540

Kommentarer
Postat av: Umma

Neeej, fisk är ju toppen för kroppen! (Och knoppen med för den delen) Och gott som sautan...

2008-03-28 @ 19:12:43
URL: http://umma.blogg.se
Postat av: RASA

har en likadan topp från H&M.. brukar köra med svart eller vitt långt linne under, då funkar det prima : )

2008-03-28 @ 19:36:50
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Alex

det kvittar vad du än äter , kroppen vet ju inte vad som är "nyttigt" . Du kan leva på chocklad och godis, om det är lika mycket KALORIER = ENERGI som i tex en måltid bestående av torsk och potatis.. Du måste dock lägga lite näringsaspekter på den sidan, då godis inte ger kroppen ngn näring som tex att ditt hår och naglar blir fina =) , men bara du äter ca 2000 kcal om dagen ( kvittar vad) så händer inget med just vikten, KRAM

2008-03-28 @ 20:18:32
URL: http://aaleexandra.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej! Läser din blogg varje kväll. Du e som jag... Jag e som Du. Det är skönt att "vara med" någon som oxå kämpar som Jag. Kör hårt :) Och bregott är smaskens.. speciellt med lite extra salt på! Ett mörkt bröd m bregott, avocado och salt+peppar.. smaskens fillibajs! Kram!

2008-03-28 @ 20:57:07
Postat av: Thepreciousgirl

Alex: Nu menade jag inte nyttigt med kalorier eller vad jag går upp i vikt av. Jag mena mer om det är dåligt på nått sätt med hälsan att äta för mycket fisk. Om det finns något däri som inte är bra att äta för mycket av.. som t.ex kolestorol som ja nämnde. :)

2008-03-28 @ 21:04:46
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Maja

Kolesterol finns knappt i fisk!
Mest i äggula, fiskrom och lite i räkor..
Men det är BRA att få i sig kolesterol varje dag.
Speciellt äggula...
Allt i måtta bara.
Fisk ska du däremot inte oroa dig för att äta vad gällande kolesterolet, eftersom det som sagt knappt finns ngt kolesterol i fisk...

Du borde ist fundera på tungmetallerna i fisken, och äta det ca 3 ggr i veckan av DEN anledningen.

2008-03-28 @ 21:13:15
Postat av: Thepreciousgirl

Maja: Okej tack för infon :) Tungmetaller? Ajaj, det låter ju inte bra..

2008-03-28 @ 21:21:53
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Terese

skaldjur är inte bra att äta för mycket av, eftersom det innehåller ämnen som höjer kolesterolet, men jag tror inte du behöver oroa dig för det om du inte vet att du har sådana problem.

2008-03-28 @ 23:03:40
Postat av: Linda

IIIHH!! Inte äta TORSK!!! Utrotningshotad jue... :'(

Men faan att den ska vara så god då...

2008-03-28 @ 23:27:32
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Linda

Alex: Kroppen vet visst vad som är "nyttigt" och "onyttigt". Det är BETYDLIGT bättre att tex: käka torsk och potatis, än choklad och godis.

jiesses...

2008-03-28 @ 23:30:17
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Alex

Linda: Haha nä, den vet inte var själva energin kommer från. Det är en matmyt. Men det är klart att man inte ska äta chocklad eller godis hela tiden, lika lite som att man ska käka morötter och frukter dagar i ända. Man måste ha allt om det ska kallas NYTTIGT ( näringsrikt med andra ord) Men var energin kommer från , det skiter kroppen i natrutligtvis.

2008-03-29 @ 08:15:42
Postat av: Solveigh

Hey! , Jag är såååå avundsjuk på din kropp!, Var väger du och hur lång e du ? ,,Du behöver inte svara , men jag tycker bara att du är så fin =)

2008-03-29 @ 08:17:01
Postat av: Thepreciousgirl

Alex: Jag såg på "du är vad du äter" häromdagen. Anna skipper sa att den maten de tjejerna åt TOG mer energi än de gav. Har det då inte betydelse för kroppen var energin kommer ifrån?

2008-03-29 @ 08:17:56
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Solveigh: Jaså, tack så mkt :) Jag är 168 o väger 51..
Kram

2008-03-29 @ 08:19:00
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Du ska inte tro på allt dom säger på tv, speciellt inte sådana tv-serier som försöker göra allt så dramatiskt som möjligt. Jag såg oxå på det programet, med de två tvillingarna. Och enligt hennes citat så skulle ju tvillingarna vara smala: ""tog mer energi än den gav"". Jag tror hon menar att snabba kolhydrater som pasta, potatis och bröd, gör så att blodsockret höjs väldigt snabbt och en timme senare dalar den igen. Då är man tvungen att årer igen fylla på föråden i kroppen =) .. Alltså mer energi än man behöver.

2008-03-29 @ 08:32:51
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Jag menade energi som i energi i kroppen, inte kalorierna. Alltså hur pass trött/pigg man känner sig, och jag tror mkt väl det stämmer.

2008-03-29 @ 10:03:24
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Lina fredman

du kan äta fisk varje dag, fisk är bra fetter och det finns människor som lever på det. blanda de andra som du har till bara, pasta, ris, potatis o.s.v. kram

2008-03-29 @ 11:48:59
URL: http://linafredman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0