Sista dagen i juni

Och sista måndagen innan semestern. Det regnar och är måndag. Kan det bli värre? Javisst, fast det känns inte så. Helgen har varit supermysig, men jag är väldigt trött. Blev ingen vila alls, och jag sov riktigt dåligt natten till söndagen. Men egentligen hade jag varit trött i vilket fall, så vad gör det att jag inte hann vila. Kan jag väl göra på semestern istället. Jag ska läsa massor när jag är ledig, vilket jag aldrig hinner på vardagarna. Tråkigt, för jag älskar att läsa. Minns inte ens sist jag läste en bok från början till slut. Det måste varit ett år sen nu.

Förutom tröttheten så mår jag helt okej idag. Har aningen ont i min kropp bara. Min högra axel gör riktigt ont eftersom jag haft min väska där hela helgen. Jag går liksom och spänner mig omedvetet. Mina fötter ömmar, likaså mina knän. Och mina höfter! Har promenerat så mycket i helgen att jag fått så ont. Sen går ju jag alltid i högklackat, så det är väl en anledning till värken också.

Har känt mig ganska frisk i helgen. Alltså psykiskt. Med sjukdomen och det. Jag tänker hela tiden "jag vill inte vara den sjuka, jag vill må bra, jag vill äta maten, jag vill leva, jag är nöjd med min kropp, jag duger som jag är". Det funkar också. Jag är verkligen jättenöjd med mitt utseende just nu. Det är inget fel alls med min kropp, inte heller mig själv som person. Jag förtjänade glassen jag åt igår t.ex. Jag njöt också! Jag såg en massa andra människor som också åt glass, och jag tänkte "kan de så kan jag".
Ibland får jag sånna sjuka tankar. Jag vet att detta är fel att tänka såhär, och jag dömmer ju folk i förväg... men jag tänker avslöja det ändå. Ibland när jag ser en jättesmal tjej, så tänker jag "hon har säkert ätstörningar". Nu i helgen tänkte jag så en gång, men typ 5 min efter att jag tänkte så, drog hon upp en stor godispåse ur fickan. Jag vet ju att man inte är frisk bara för att man äter godis, verkligen inte. Men ni vet, jag blev "glad" på nåt sätt ändå. "Hon äter och är smal, då kan jag också". Förstår ni? Det blir något positivt för mig, även ifall det kanske är en elak tanke från början.

Är jättemätt nu. Åt min älskade havregrynsgröt tillsammans med banan, cashewnötter och havremjölk + en macka med cream cheese. Har börjat lägga till lite nötter på gröten, fruktsalladen, yoghurten osv på morgonen och till mellanmålen. Det är ju både gott och nyttigt! Behöver fettet. En omelett står i kylen och väntar på mig till lunch, och ikväll blir det lax. En riktig nyttodag!
Vi hörs senare. Kram!



Kommentarer
Postat av: ff

du är grym cornelia! och vad gäller såna tankar, smal=ätstörd, så tänker dom flesta! även dom som inte själva är/har varit ätstörda.

hoppas du får en riktigt bra semester sen, det förtjänar du! kram

2008-06-30 @ 09:39:10
Postat av: tigrisenemmis

Ibland vill jag bo med dig. Ni äter alltid så gof och HÄLSOSAM mat. Love it. :D

2008-06-30 @ 09:50:06
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se/
Postat av: Tilda

Grym matdag, frukosten ser optimal ut! Nötter är ju guld, jag har valnötter och mandlar i fil och müsli och hackade hasselnötter på smoothien.



Superroligt att se att du "börjar få ordning" på saker och ting, du verkar ha hittat motivation och pepp och det glädjer mig verkligen!

2008-06-30 @ 11:02:14
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: Sara

du är jätteduktig med tankarna! och ja, jag känner precis igen det där med att hon tog upp tex. godis, man blir typ glad:P haha

ha det så bra

kram

2008-06-30 @ 11:39:31
URL: http://sarascandy.blogg.se/
Postat av: anna

vad glad jag blir av att läsa sånthär :)

du är grym cornelia!

2008-06-30 @ 14:12:08
Postat av: Linn

Sv: Ja, dom var mkt finare än jag trodde :)

Snygg blogg!

2008-06-30 @ 15:01:45
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0