Onsdag 18 juni

Den 18 juni redan... tiden går så fort. Tyckte precis det var fredagen den 13, och allt det hemska hände. Som vi inte fick reda på förrän i söndags, men ändå. Mamma fråga mig igårkväll vad vi pratat om när hon kom hit för sista gången. Bara 2-3 timmar innan hon gick bort.... Mamma börja gråta, sa "åååh vi har så många fina minnen ihop", och ja. Det har vi verkligen med henne! Hon är borta, hon kommer aldrig tillbaka... men hon kommer alltid finnas i våra hjärtan och i våra minnen.

Är jättetrött idag. Kom inte i säng förrän kvart i 11. Kände att jag behövde prata lite med mamma och lillebror innan jag somnade. Stunden innan ringde Fanny också, snackade jättelänge. Ett bra samtal. Att vi ska sikta framåt, att vi har all erfarenhet och att vi ska ta lärdom av den. Hoppas, hoppas detta är en nystart för oss och att vi kommer få en skön sommar ihop. Precis som förra året då vi träffades för första gången. Reste till Kreta, åt jordgubbar i parken, skrattade, solade och hade det underbart. Oförglömligt! Inte omöjligt att det kan bli ännu bättre denna sommaren.

Har precis ätit frukost - bovetegröten med havremjölk och skivad banan, knäckebröd med keso och kanel. Gröten var faktiskt godare idag! Den håller flera dagar i kylskåpet, och den var riktigt god kall. Till lunch har jag lagat blodpudding med rivna morötter, äppleskivor och lingon. Looove it! Ikväll ska jag äta ensam igen... har gjort det flera dagar nu, men mamma skulle nog laga nåt gott innan hon sticker iväg på massa ärenden. Jag sa att jag ville ha antingen kassler eller vit fisk med mjukost på, typ philadelphia och så in i ugnen. Det är riktigt gott !!
Antar att jag måste gå nu... 2½ vecka kvar till min semester! Jag längtar så mycket att jag knappt kan vänta. Ska bli så sköööönt!

Ha en bra onsdag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Maja

Tack vare dig har jag upptäckt hur himla superdupergott det är med kall havregrynsgröt! :D



Have a nice day!



kram.

2008-06-18 @ 09:13:25
Postat av: Dress Like a Princess

ja den är verkligen superfin

2008-06-18 @ 09:13:49
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: milla

ush vilken otroligt jobbig början på sommaren :o( Men det är kanske sådana här händelser som lär oss så mycket och får oss att inse saker som vi annars skulle gå miste om.. jag hoppas verkligen att allt känns bättre snart!

2008-06-18 @ 09:17:05
URL: http://halsofreak.blogg.se/
Postat av: linda

jag har också tack vare dig märkt att kall havregrynsgröt är hur gott som helst!! sätt upp mera tips och mera saker du gör varje dag :) mera dagbok, mera tankar, mera allt!! recept, lagade du själv blodpuddingen eller var det färdigtköpt?

2008-06-18 @ 09:44:07
Postat av: FANNY

denna sommaren kommer bli perfekt!

2008-06-18 @ 16:39:07
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: sofia

har varit sjuk i 7 år nu. och jag ville bara skicka en hälsning o tacka för den positiva inspiration du ger. matbilderna ser jätte goda ut och jag är glad att det finns sånna kämpare som du. keep up the good work. DU vinner på det. kram sofia

2008-06-21 @ 15:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0