Dagen i Köpenhamn

Hej mina vänner! Har haft superkul idag. Det har ösregnat, vi har skrattat, ätit gott, shoppat, blivit arga över kaffet inne på McDonalds, sett en massa roliga människor...! Vi gick först runt och tittade i affärer, det verkligen spöregnade ett tag så vi höll oss inne. Gick i lite små söta butiker, och sen shoppade jag loss inne på Topshop. Herregud vad jag älskar den butiken. Käääärlek! Smällde nån tusing därinne, men det va det värt. Sen gick vi och åt vegetarisk buffé på RizRaz. Så jävla gott! Älskar falaflarna. Med vitlökssås! Gaaah.
Sen gick vi i fler affärer, och jag gick även in på Urban Outfitters och köpte vääärldens godaste läppglans! En massa små läppglans i "glass förpackningar", sånna små ni vet. Uuuuuursöta! Med olika smaker, som t.ex vit choklad med hallon, Rocky Road och Chocolate Chip Cookie Dough. Dom SMAKAR skitgott!! Och doftar underbart. Man fick dom i en förpackning som vad en glassbil. Skitcoolt. Love them!

Haha, en rolig grej som hände när mamma och jag var påväg till rådhusplatsen, så gick vi förbi en uteservering där det satt en massa folk. Plötsligt när vi går förbi hojtar ett gäng killar till och tar upp vars en lapp SAMTIDIGT. Vet ni vad det står? Dom gav poäng till folks utseende, och de gav mig en tia allihopa!!! HAAHA! Alltså, det såg så jäävla roligt ut när alla tog upp vars en lapp samtidigt. Höll på att garva ihjäl mig. Hade jag haft kameran i närheten hade jag fotat dom. HAHA! Mamma skrattar fortfarande. Åh, fyfan vad kul.

Här kommer lite bilder. Blev inte så många, men några iaf! Även på det jag köpte.

Rizraz!




Min mat!! Tog två gånger för det va så jäkla gott. Det där morotsgrejset var fruktansvärt gott. Tror det va nån majonäs i, och det smakade sött! På tallriken finns bönor, falafel, fetaostsallad, bulgur i olika röror, potatis, vitkålsallad, grillade grönsaker m.m.


Dans på torget


Tivolit, men där var vi aldrig.


Köpte skitfina trosor på Accessorize! Även ett par örhängen som inte kom med på bild.


Linne och jeans från Topshop! Loooove loooove! Linnet va lite ovanligt, men jätteskönt och ganska häftigt!







En tuptop/klänning också från topshop.


Vit top med skitsöt puffärm! Också topshop.


Dom söta läppglansen!!!




That's it! Har ont i hela kroppen nu. Ajaj! Fötter, axlar, rygg och knän. Åt lite kvällsmackor för en stund sen. Ska nog sova snart. Förmodligen ska vi in till Malmö imorgon för att gå på matmarknad som pågår nu under helgen. Det är mat från hela världen där! Ska ta med vovvan också så hon får se Malmoe. Skoj! Hoppas ni mår bra. Pussss!

Kommentarer
Postat av: Laura

Hellu! jätte fina saker du köpt. Konstigt nog tänkte jag också åka till köpenhamn. har varit i skåne nu en vecka hos min killes släkt.

vart har du köpt läppglansen?



ps. mår mycket bättre nu! ;)

2008-06-28 @ 20:52:07
URL: http://writemedown.blogg.se/
Postat av: sarah

Grymt snygga jeans!! Vad heter modellen? Försökte urtyda på bilden men det gick inge vidare:P

Och visst har de god mat på rizraz! Mamma min är veggobert så det är vårat stammisställe i köpenhamn. Och Cranks. Love it!

2008-06-28 @ 21:05:54
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: Linneaa

hhaha gulligt med killarna där ;)

får man se en bild på vad du hade på dig under dagen ? :D , maten ser underbar god ut också !:D

2008-06-28 @ 21:13:52
Postat av: molly

topshop har så underbara saker! jag älskar verkligen deras grejer:P det var rena eldoradot att vara inne i deras butik i london:) har du varit i london?:) om inte, besök topshop där ifall du skulle komma dit:) ha en underbar kväll och fortsatt bra helg/söndag:) kram kram!

2008-06-28 @ 22:05:01
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Karin

hehe tackar tackar.

ah men det låter inte fel,:) jag gillar verkligen din blogg, jätte fina bilder och design. :)

Kram!

2008-06-28 @ 22:16:47
URL: http://killersthe.blogg.se/
Postat av: Sara

heej cornelia

du ska bara veta hur mycket din blogg peppar mig! jag är verkligen så förvirrad just nu och vet verkligen inte vad jag ska göra, men din blogg hjälper mig jätte mycket. Det skulle vara sjukt bra om din bok kom ut för vill gärna läsa den!

Lycka till med allt

Kram

ps. jag skulle oxå vilja veta vad jeans modellen heter, de var sjukt snygga:)

2008-06-28 @ 23:36:33
URL: http://sarascandy.blogg.se/
Postat av: Zelda

"Morotklaffset" heter coleslaw :)



Två varianter av resept hittar du på



www.godmiddag.se/visarecept.asp?ReceptID=349



Hoppas din söndag blir kalas,



Zelda

2008-06-29 @ 08:04:31
URL: http://balansitillvaron.blogg.se/
Postat av: Ellinor

är ju inte kontigt att du fick 10 poäng av alla killar. du ser ju ut som en fotomodell. (avis ja lite, eller ganska mycket)

2008-06-29 @ 08:18:36
URL: http://www.ellinorssblogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh så mycket fint :)

2008-06-29 @ 10:47:53
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Emilie

Du ser, killarna älskar ditt utseende, det borde du också göra till 100% för annars skulle du väl inte har vart tiopoängare, fattar du hur högt det är? Det är liksom vad man ger till världens vackraste kvinnor dvs du är alltså en av dem :D Ingen dålig söndagskomplimang det där!

2008-06-29 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0