Svar på era frågor

Undrar om du ibland kan läsa inlägg (alltså, fortfarande, ganska nypublicerade) och känna att "damn, här är det anorexin som talar"? Dvs att du är extra manipulativ, förnekande eller ibland framställer saker bättre än de är? ...Vill inte låta påstridig eller elak, är mest nyfiken då jag själv gör så i min egen blogg.

Absolut kan jag det, men mer sällan nu än innan. Jag är ganska medveten om när det är sjukdomen som talar eller om det verkligen är jag.

Du skriver nästan aldrig om din träning/motion! Känner du tvång o träna? Kände du det när du va som sjukast? Hur kompenserade du när du fick ångest för å ätit för mkt t.ex.?

Ja ibland gör jag, för att vara helt ärlig. Men mest för att må bra och få en snygg kropp på ett hälsosamt sätt. Men visst, ibland känner jag "fan jag borde träna..." och kan inte tänka på annat förrän jag tränat.
Nej när jag var som sjukast tränade jag inte alls. Aldrig faktiskt! Tog bara promenader. Jag kompenserade väl sällan, för jag såg tyvärr till att jag aldrig åt mer än "tillåtet". Men annars med promenader.

Vill du forts. jobba med det du gör idag?
Ja för tillfället!

Vad vägde du/längd precis innan du blev sjuk? Var det , det som du inte va nöjd me? Kan du visa bilder på hur du såg ut innan?
Jag vägde runt 58kg. Längden är jag inte säker på... men jag var nog lite kortare än nu. Kanske 165 cm!
Kan se om jag hittar någon bild. Måste isåfall scanna in den i datorn... ska tänka på det!

Gick du klart skolan?
Jag hoppade av efter andra året i gymnasiet. Fick betygen för de två åren och kan läsa upp de sista ämnena sen om jag känner för det. Mycket bra!

Gillar du mest att gå ut eller stanna hemma på kvällarna?
Beror på humöret, men jag är mest en mys-människa!

Har du haft många pojkvänner? Vill du ha en nu? Känner du dej söäker el osäker runt killar?
Några få, men inget seriöst. Klart jag vill, men jag letar samtidigt inte. Det får komma när det kommer!
Det är olika. Jag gillar att umgås med killar, de är lätta att vara med och snacka med!

Varför har du inte längre någon reklam på sidan av blogginläggen?
För att de försvann när jag fick min nya design. De ska komma sen igen.

Hur mycket tjänar du på bloggen när du hade reklam? (behöver inte svara på om du inte vill)
Typ 600 totalt. På ca 1½ års bloggande, haha!!

Hur träffades du och Fanny?
Genom internet!

Hur gick det med att kolla på lägenheter?
Vadå?

Skulle du vilja göra ett videoinlägg någongång?
Kanske det! ;D

Vilka är dina tre favorit bloggar?
Elin Kling
Stina Lee
Hälsofreak

Har du några bra internet sidor där man kan shoppa billigt?
Ellos, laredoute, h&m, din sko, haléns, asos, topshop.

Sparar du pengar till någonting speciellt? (Förrutom Thailand)
Ja, till en videokamera! Och till Kreta-resan såklart.

Vad är ditt motto?
Lev livet levande.

Hur många jeans, skjortor, tröjor och skor har du?
För mycket.

Vad är den största delen av dina strumpor för färg?
Haha ingen aning!

Hurdana underkläder använder du?
Hipsters eller string HAHA fan vad fjortis det låter. Men det är bekvämast enligt mig...!

Vad är ditt bästa minne från det här året?
Måste vara tråkig och säga... INGET! Detta året har hittills varit ett jävla röv-år rent ut sagt.

I vilka alla länder har du varit?
Sverige, Danmark, Norge, England, Tyskland, Frankrike, Monaco, Italien, Grekland (Ska till grekland igen, spanien i höst och Thailand i vinter)

Hur började du skriva blogg?
Hur? Jag bara startade en blogg och började skriva ner mina tankar och känslor.

Vad har bloggen medfört i ditt liv, hur har ditt bloggande påverkat dig?
Först och främst att det finns underbara människor där ute som peppar mig även ifall de inte känner mig. Sen att så fort jag mår dåligt kan jag sitta och skriva av mig allt skit... det är riktigt skönt!

Vad är din favoriträtt idag?
Har så många... men typ grillat med tzatziki och klyftpotatis, sushi, sallad med kyckling, pesto, soltorkade tomater, fetaost/mozzarella, pasta...

Vad är den bästa efterrätten du vet den här sommaren?
Blåbär och hallonsmulpaj med riktig gammeldags vaniljglass, eller hur Fanny?!

Vad är din favorit glass?
Sorbet eller riktig gräddglass.

Hur kombinerar du den perfekta salladen?
Fräsch sallad (salladsblad, tomat, gurka, soltorkade tomater m.m.), pesto, pasta och kyckling/kräftstjärtar eller liknande, och en skvätt balsamico + salladskrydda.

Hur ofta går du till frissan?
Bara när det verkligen är akut. Annars klipper och färgar jag mitt hår själv.

Saknar du ditt långa hår?
Jag har väl långt hår? Haha! Så nej. Men jag ska låta det växa nu, tills det släpar i golvet typ. Hihi!

Hur gör du sånna kommentarsaker, de är runda liksom. där kommentarerna står?
Inte jag som gjort det. Jag vann en tävling med "spotlife" som fixade min design.

Hur får du din blogg så mysig, typ pysslig? Fin..
Se svaret ovan.

Vad har du för textstil i inläggstexten & rubriken? den är så fin.
Vet tyvärr inte!

Hur gammal är du?
Jag är 19 år. 20 om två månader.

Sjunger du i duschen? :)
Haha nej!

Du har sagt att du gillar blodpudding, men du äter så nyttigt att jag gissar på att du inte tar vanlig lingonsylt till, så vad tar du till din blodpudding?
Ja jag äter nyttigt, men nyttigt betyder inte att man utesluter precis allt socker eller vad det nu kan vara. Lite socker dör ingen av, sålänge det inte blir en dålig vana och man äter det i för stora mängder! Men så är det med all mat. Lagom är bäst! Så jag äter visst lingonsylt till min blodpudding. Annars är det ju inte gott! Haha!

Har du legat på behandlingshem?
Nej, jag har vägrat från dag 1. Jag har varit fast besluten att bli frisk och klara det på egen hand. Det må ta lång tid... men det lär mig också att ta eget ansvar och att den enda personen som kan göra mig frisk är jag själv!!

Kommentarer
Postat av: um-tjej

Tycker du har ursnygg design på din blogg! Kan du ge mej nå tips, plz? :D

2008-07-12 @ 21:25:40
URL: http://infrangible.blogg.se/
Postat av: carolina

håller med dig i frågan om behandlingshem, jag resonerar lika! och jag är nog också mest mys-människa...vad jobbar du med föressten? :)

2008-07-12 @ 22:13:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag kom på en fråga nu när jag såg din frukostbild i förra inlägget :) Jag undrar hur du kokar din havregrynsgröt? Alltså använder du vatten, mjölk eller havremjölk när du kokar gröten? :D Hoppas du förstår vad jag menar...

2008-07-12 @ 22:16:09
Postat av: Cornelia

Kristina: Det är inte jag som kokat gröten i förra inlägget, det var på stället vi bodde :) Men hemma kokar jag på vatten (1 dl gryn, ca 2-2½ dl vatten), serverar med havremjölk :)

2008-07-12 @ 22:24:07
URL: http://annacornelia.se
Postat av: AE

Jag har saknat ditt bloggande medans du varit borta



Skönt att ha dig tillbaka:) Gillar att läsa den varje dag, och speciellt när man vaknat å vet att du har skrivit ett morgoninlägg! helt bäst :D

2008-07-12 @ 23:43:56
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: FANNY

den godaste efterrätten ever :D <3 hihi.

och tänk att vi träffades genom internet, vi är bästa vänner och ingen kan skilja oss åt. <3

2008-07-14 @ 14:52:31
URL: http://beautifulflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0