Så vad händer idag då?

Äntligen kan jag göra vad tusan jag vill, utan att behöva känna stress för att hinna massa saker. Idag har jag hunnit äta frukost, suttit ute i solen och läst SOLO, ätit lunch och nu ska jag försöka ta mig i kragen och städa upp lite i mitt rum. Måste slänga kläder för snart rasar min garderob in.
Skulle egentligen åkt in till Malmö idag, men jag orkar inte det. Det får bli en sväng om imorgon, när vi ändå ska åka till kusinerna.

Oh ni vet vageln jag sa att jag fått för nån dag sen... den har växt. Så jävla äckligt. Den gör inte lika ont längre, men vem vill ha en prick på ögat? Aja, den ger väl med sig snart.

Känner att jag vill beställa resan nu i helgen också, men jag vet inte var Fanny håller hus. Jag hoppas det blir Kreta igen. Men det verkar himla populärt detta året, så vi får hoppas att det finns något kvar. Förra året bodde vi på hotell Theo i Agia Marina, väster om Chania. Sååå underbart. Älskade alla resturanger nere vid stranden, och att det fanns så mycket att välja mellan. Alla var himla trevliga också, men trafiken var HEMSK! Minns att vi gick på en smal trottoar en dag, och plötsligt kommer det en moped i typ 100 km/h RAKT mot oss. Han körde PÅ trottoaren, och med vilje körde de rakt emot oss. Vi kunde heller inte hoppa undan eftersom det fanns en mur brevid trottoaren. I sista sekunden svänger han av... jag kände fan mopeden stryka mot mig. Det var HEMSKT!! Vi blev så jävla arga. Jag skrek "jävla idiot!!!" efter dom, och de fattar ju inte. Men de förstod iaf att vi blev förbannade.

Så trafiken ska man iaf akta sig för. Och inga övergångsställen har dom heller! Helt galet. Vi såg en moped krocka med en bil så att han på mopeden flög åt helvete. Vi satt på en resturang och alla ställde sig upp och blev skiträdda. Trodde han var död. Han låg ner rätt länge och massa hjälpte honom. Men sen efter en stund satte han sig på mopeden och körde vidare. Idiot säger jag bara.

Jaja, nu ska jag röra på mig! Har avnjutit en helt sinnessjukt god lunch, som ni får bild och recept på lite senare.
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Sara (enimängden)

Snälla släng inte kläderna! Lämna till Myrorna, Erikshjälpen eller någon organisation som skickar hjälpsändningar till U-länder! Bara ett tips=)



Lycka till med mat o allt nu! Kramar

2008-07-05 @ 14:43:53
Postat av: Cornelia

Sara: Menade inte slänga som i att slänga i sopen, självklart ger jag bort det mesta.

Tack! Kram <3

2008-07-05 @ 14:56:39
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Victoria

bodde också i agia marina när ja va på kreta.. och håller med om trafiken alltså. den var värdelös haha.. regler har dom nog ingen aning om vad det är. :P

2008-07-05 @ 20:46:51
URL: http://victoria---h.blogspot.com/
Postat av: Maja

Åh, blir så nostalgisk när du pratar om Kreta!

Var där sommaren 2001, också som du i närheten av Chania. Minns inte exakt vad det hette, men precis bredvid (man fortsatte på huvudgatan åt vänster) så låg Platanias iaf... Själva huvudgatan med alla restauranger och butiker var så mysig, även om den såg ut, och var som de flesta turisthak gör;p

Hoppas ni hittar en resa till Kreta!



Angående vageln, så hade jag många såna i ögonen förut, innan jag förstod att jag hade en överkänslight mot födoämnen som skapade dessa inflammatoriska bieffekter. Men nu, utan dessa födoämnen är jag botad från dessa jäklar;)

2008-07-05 @ 21:08:43
Postat av: Cornelia

Maja: Vadå för födoämnen? Det kanske är så för mig också då!

2008-07-05 @ 21:43:58
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Frida

När hade ni tänk åka till Kreta, eller vart ni nu kommer ? =) Jag och en kompis ska också åka utomlands och det blir nog till Kreta (: Kul om vi åkte ungefärligt lika!

2008-07-06 @ 13:01:47
Postat av: Cornelia

Frida: Runt den 20 juli :) Ja det blir nog kreta! När ska du dit?

2008-07-06 @ 19:39:59
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0