Mina största fobier

1. Tågrälsar
Jag får panik bara jag ser en tågräls. Tänk att gå över en tågräls... och plötsligt kommer det ett tåg farande i 200 km/h. Man hinner inte ens blinka, förrän man ligger där under nånstans... eller rättare sagt, man finns inte mer. Varken fysiskt eller psykiskt.
Minns en gång då jag åkte med min pappa (lääängesen) i hans bil, och vi skulle köra över en tågräls. Jag brukar alltid sitta och leta efter sånna skyltar som "varnar" att det snart kommer en tågbana. Så jag får panik redan innan vi kört över, och vet ni? Pappa STANNAR mitt på tågbanan, skrattar och säger "tänk om det kommer ett tåg!!". Jag höll bokstavligen på att bajsa på mig. SKULLE DET VARA KUL?! Nej fy... jag säger bara. Sätt upp staket (helst murar) så man slipper vara rädd för att trilla ner på spåret!!!

2. Mögel
Finns det något äckligare än grön, luden mögel?! Det luktar hemskt, smakar skit och ser groteskt ut! Och ja... tyvärr vet jag hur mögel smakar!! För inte så längesen skulle jag äta lite majs som jag ställt i kylen dagen innan. Jag hade självklart inte en tanke på att det kanske möglat under natten. Jag la upp majsen på min tallrik, satte mig ner, tog en sked och stoppade in i munnen... där det inte heller stannade speciellt länge. "Fan vilken äcklig majs!". Tittar på tallriken och ser små gröna ludna prickar över hela majsen... HEJ TOALETT!

3. Att vara utomhus i ett åskoväder
Jag AVSKYR åska. Inomhus är det inga problem längre, men är jag utomhus får jag panik. Bara tanken på att träffas av en blixt... hur känns det? Kommer man hinna höra smällen? Gör det ont? När jag var liten kunde jag sitta och hålla utkik ifall det kom några mörka moln, och gjorde de det så stannade jag inne. Så fort jag hörde lite muller mådde jag illa och det kändes som jag skulle kräkas. Det stället jag kände mig säkrast på var inne på toaletten, med musik i öronen på omänsklig hög nivå... tack och lov är jag inte lika rädd längre...


Vilka är era största fobier?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Spindlar - Behöver jag säga mera?

Älgar - Blir totalt vttskrämd om jag ser en älg! Går inte att lita på dem alls. Sen ser de så himla läskiga ut, och rör sig så äckligt! Benen går åt alla håll, medans kroppen typ står still i luften. :S USCH.

Djupt vatten - man vet aldrig vard som finns där nere... Dessutom kan man inte andas i det.

2008-07-15 @ 19:16:34
URL: http://kakuseiheroism.blogg.se/
Postat av: molly

jag säger nog oclså åska. är livrädd både inne och ute. har varit med om att blixten har slagit ner precis utanför mitt hus två gånger, samt om en kulblixt så jag är väldigt rädd. i övrigt har jag nog inga. trodde att jag skulle svimma av att se på operationer, men efter att ha varit med om några på djur så tycker jag att det mer är intressant än skrämmande:) hoppas att du får en fortsatt bra kväll:) kramar <3

2008-07-15 @ 19:21:04
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Julia

Jag är också livrädd för åskan, hatar när det mullrar så mycket att fönsrena nästan skallrar.



Ända sedan tsunamin har jag också haft en jättenoja för alla sorters naturkatastrofer (bävar för att åka till Grekland nu)



Fästingar är också några riktigt otäcka små kryp.

2008-07-15 @ 19:22:44
URL: http://juliavonsydow.devote.se
Postat av: Sanna

Clowner. Telefoner. Gå brevid en stående bil. Riktigt gamla personer (jag vet att det låter elakt, men jag får nästan panik). Och några fler.

2008-07-15 @ 19:30:08
URL: http://svartsvala.blogg.se/
Postat av: Josse

Är skiträdd för att dö på ett brutalt sätt eller bli våldtagen, jag undviker att gå ensam om kvällarna och om jag måste göra det så låtsas jag prata i mobilen eller så småspringer jag. Är också rädd för att någon ska ta sig in i lägenheten så jag kollar om dörren är låst flera ggr innan jag går och lägger mig och ibland får jag sova med sänglampan tänd.



Får panik av ljudet från motorcyklar eller mopeder, vet inte varför men tycker de är läskiga.



Även bassänger och sjöar har jag fobi för, åker jag till badhuset någongång så sitter jag bara i bubbelpoolen eller bastun. Blev nerputtad i en djup bassäng när jag var liten så det kommer väl därifrån.

2008-07-15 @ 19:36:23
Postat av: malin

Jag hade som fobi innan att bli påkörd av en bil, sen hände det i januari 2007, sen dess är jag livrädd för o gå över trafikerade vägar os,v får cp ångest.



Sen spindlar e jag me dlivrädd för och hummlor.

2008-07-15 @ 19:51:47
URL: http://whatsgoingonhere.blogg.se/
Postat av: helene

absolut största rädslan är clowner.

jag får panik så fort jag ser en, klarar inte av att vara nära dem, börjar nästan gråta när dem närmar sig, håret innehåller massa hemligheter, och inte att tala om munnen, och det hemska skrattet, usch jag ryser så fort jag tänker på dem..

2008-07-15 @ 19:55:33
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: Louise

Havsbotten - Att bara gå på sandbotten gör mig vettskräm. Klarar inte av det, får panik, tror att det ska komma något och dra ner mig under vattnet och ner i sanden.

2008-07-15 @ 21:08:05
URL: http://www.metrobloggen.se/louslife
Postat av: dunderklumpen

Fiskar!!! Klarar varken av dem i vattnet eller i fiskdisken i mataffären.

2008-07-15 @ 22:41:55
Postat av: stars in heaven

Jag är också livrädd för åska.

Nu har jag ju nyligen flyttat, men när jag bodde i huset gick jag alltid ner i källaren. Eller satt mig i trappen. Och där stannade jag tills det var över.



Jag kan inte göra någonting när det åskar. Jag kan inte koncentrera mig. Och jag hoppar till vid varje blixtblinkning (ofrivilligt) så jag kan absolut inte äta samtidigt.

Håller koll på moln osv.



Jag drar ur alla sladdar.

Men en sak har förändras i alla fall och det är att jag klarar av att vara själv när det är oväder. Även om jag helst inte är det...

Men förut så gick inte det.



Sen så hatar jag verkligen att flyga. Då jag har åkt på panikattacker, yrsel osv. Jag gillar inte trånga utrymmen heller.



Disktrasor, matrester som ligger kvar på tallrikar som man måste kasta och skölja bort, hunddreggel och smutstvätt, haha.

2008-07-15 @ 23:34:04
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag har verkligen fobi för ost - inte för att äta osten utan för att TA i den. Jag klarar verkligen inte av det hahaa lite konstig fobi kanske hha.

2008-07-16 @ 00:04:29
URL: http://endoftavvanilj.blogg.se/
Postat av: Jossanpossan

Hej Cornelia,



Vet inte om du läser min blogg, men ville bara berätta att jag idag besökte en viss Cubus här i göteborg som ligger lite avsides.

Där sålde dom ut min playsuit för endast 50 kr!!

Fanns inte så många kvar dessvärre..



Fanns bara kvar i svart och blått, men dom är söta dom med.

Så kolla i din stad, kanske finns den jag har på rea där oxå :)





Förresten, ska du inte komma upp hit o gå på Stina-Lee´s bloggfest på fredag?

Hade varit underbart kul att träffa dig!!

Verkligen suuperskoj <3

Tänk på saken ;)



Pusss

2008-07-16 @ 01:34:21
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Postat av: RASA

jag är livrädd för SPINDLAR.. igentligen VET jag ju att spindlar inte kan göra mej något, jag är ju en miljon gånger större än dom.. men ändå, det sitter långt in i min lilla hjärna.

börjar oftast gråta (och skrika) om jag ser en spindel.. ufff!!

2008-07-16 @ 11:46:02
URL: http://sara91.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ljud och stora skedar. Kan inte ens se stora skedar, än mindre se folk äta med dem. Uh! Ljud däremot är värre, de försvinner inte..

2008-07-16 @ 12:39:05
URL: http://linneablomman.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Min ABSOLUT största fobi är.. Ketchup. Ja, jag är helt seriös. Jag är rädd för ketchup. Jag kan inte ta i flaskan. Det göör mig illamående att vara i samma rum som någon som äter ketchup. Fyfan!



Sen är det råttor..haha USCH. men ketchup är värst

2008-07-16 @ 17:19:23
URL: http://gnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Djupt vatten - Känns som att ett sjömonster ska dra ner mig i djupet. Man ser inte vad som finns där nere.

Höga höjder - kallsvettas bara jag tänker på det.

Ormar - Vidriga djur.

2008-07-17 @ 16:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0