Hur bor jag?

Fick en kommentar innan där någon tipsade om att jag kanske kunde visa lite hur jag bor. Himla kul idé, så jag gick runt lite innan och fotade. Mitt rum ska jag först göra om lite, innan ni får se det. Hihi! Men här är övriga huset, iaf en del av det.
Här har vi hallen. Vi har sån målarfärg på ytterdörren där man kan skriva med kritor. Har varit lite slarvig med att torka av ordentligt, haha.


Här är en hörna i vardagsrummet. Där brukar jag sitta och se på tv.


Vi tycker om att läsa. Detta är bara en bråkdel av alla böcker vi äger.
(Tavlan som står till höger har mamma målat, hon är faktiskt konstnär!)


Tv:n. Stor klumpig sak, men den funkar ju!


Trädgård.


Köket. Från IKEA! Kaklet är ännu inte uppsatt. Men det är väl det minsta problemet vi har just nu.


Mammas älskade espresso-maskin.


Kokböcker har vi också jättemånga.


Kylskåpet är väl alltid kul att titta in i, tycker jag i alla fall. Här har vi vin, naturell yoghurt, apelsinjuice, mjölk och nån hemsk yoghurt min lillebror älskar. (En vinflaska till skymtar brevid yoggin)


Kylskåpet. Innehåller bl.a havremjölk, kesella, kräftstjärtar (numera uppätna), färsk pasta (mums, kanske dagens middag?), ägg, hummus, pajdeg, ost, fetaost, halloumi, mjukost, mögelost (ostälskare?!), keso, blodpudding, korv, marmelader, honung m.m.


Grönsaker också såklart. Avokados, gurka, tomater, aprikoser, romansallad, machésallad, kiwi, vattenmelon, bananchips (hur hamna dom där?), bönor, fiskbullar m.m.



En liten titt i alla fall. Kan va kul att se när man läser någons blogg ju. Man får en annan insikt på nått vis... ja ni fattar nog! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Alex

Ser jättefint ut!! :)

Funderar bara lite,.. var det inte så att ni slutade köpa lightprodukter för man ser både lättkessela, minikeso, sylt utan tillsatt socker,.. eller det kanske bara är jag som missuppfattad,

hoppas du får en fin dag!! :)

2008-07-07 @ 12:48:33
Postat av: malin

Härligt hus, har alltid undrat hur ett radhus ?av dem ser ut. Mycket mysig och fin inredning :-)

2008-07-07 @ 12:56:26
URL: http://kampen-mot-ed.bloggagratis.se
Postat av: kikki

Det var en jättebra idée! :) Ni har det jättefint! :) Kämpa på! Kramar!

2008-07-07 @ 13:00:07
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Alex: Vi varierar med lightprodukterna. Men oftast utesluter vi sånna saker där dom tillsätter sötningsmedel istället. T.ex lightsaft osv. Visst att vi har några sånna produkter också, men då och då spelar det ingen roll. Lika lite som det spelar roll att äta vanliga produkter.

Om du tittar närmre har vi faktiskt vanligt bregott, vanlig gräddfil, vanlig halloumi, vanlig ost, vanlig marmelad osv osv. Vi har alltså lite av varje :)

2008-07-07 @ 14:46:58
URL: http://annacornelia.se
Postat av: J U L i A

iihi, mysigt! LOVE THE expresson maskin:d haha

2008-07-07 @ 15:41:42
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: kristina

du bor så fint!!! gud vad fint!!.. spänande se vad du har i kylen faktiskt! liknar mkt det vi har hemma! fast jag frågade dig en gång vad du hade för yoghurt och då sdae du faktiskt standard, men visst du nämne ovan att ni varierar!! :)..... jag har tex alltid standardnaturell yoghurt men å andra sidan aldrig sötad så det jämnar ju liksom ut sig... men som sagt.: gud vad hemtrevligt ni har det

2008-07-07 @ 22:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0